Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Zaprojektowane, aby służyły dziesiątki lat | Agnieszka Bujak, DUXIANA

Firma działa nieprzerwalnie od 1926 roku. Jak na przestrzeni tych 96 lat się zmieniała?

Wszystko zaczęło się w 1926 roku w Malmö, gdzie Efraim Ljung rozpoczął produkcję swoich pierwszych materacy sprężynowych w Szwecji, z biegiem czasu Duxiana zaczęła produkować nie tylko materace ale całe łóżka, ich opatentowana ciągła sprężyna rozsławiła łóżko DUX, a firma DUXIANA stała się globalną marką, otwierając 88 sklepów na całym świecie, zdobywając uznanie w Stanach Zjednoczonych oraz serca Brytyjczyków.

W latach 60-tych rozszerzyliśmy asortyment o meble, współpracując z najlepszymi skandynawskimi projektantami. Jednym z nich był Bruno Mathsson, później okrzyknięty ojcem skandynawskiego designu. Jego projekt dla DUXIANY, nasz Jetson Chair stał się ikoną, którą możemy podziwiać w muzeach designu np. w Sztokholmie czy Nowym Jorku. Wiele z naszych mebli zostało utytułowanych nagrodami, a z biegiem lat stały się ikonami designu. Wiemy, że doskonałe rzemiosło, proste, ponadczasowe wzornictwo i wysokiej jakości materiały są cenione.

Dziś DUXIANA ma ponad 300 sklepów w każdym zakątku globu, wyposaża w łóżka i meble ponad 250 najbardziej prestiżowych hoteli, jednym z nich jest „hotel żagiel” w Dubaju. Mimo tego znaczącego wzrostu, pozostajemy od czterech pokoleń firmą rodzinną, dumną z naszych korzeni i tradycji.

Pierwszy salon w Polsce pojawił się stosunkowo niedawno. Polscy konsumenci zostali zauważeni?

DUXIANA pojawiła się w Polsce za sprawą moją i mojego męża. Nasze osobiste zafascynowanie tą marką przerodziło się w owocną współpracę. W marcu ubiegłego roku otwarliśmy pierwszy sklep w Polsce w naszym rodzinnym Krakowie. W niedługim czasie planujemy kolejny w Warszawie.

Jakie kanały komunikacji wykorzystujecie do kontaktu z klientem?

Do klientów staramy się docierać drogami tradycyjnymi takimi jak internet, prasa czy radio, ale mamy na uwadze fakt, że DUXIANA to meble nie dla wszystkich. Klasyfikujemy się w kategorii mebli premium i dla tego używamy również niestandardowych kanałów komunikacji. Byliśmy np. sponsorem Mistrzostw Polski w Tenisie ziemnym zawodowców oraz amatorów. W tym roku planujemy imprezy związane z golfem, jazdą konną… nawiązujemy również współpracę z innymi markami segmentu premium co owocuje wzajemnymi korzyściami.

Czy ważny jest dla Was zrównoważony rozwój? Co robicie w tym kierunku?

DUXIANA jest firmą, która przywiązuje ogromną wagę do tego tematu. Przejawia się to w wielu aspektach naszej działalności. Przede wszystkim jako jeden z nielicznych producentów w tej branży możemy szczycić się certyfikacją ekologiczną każdego z komponentów naszych łóżek. Mamy świadomość, że człowiek spędza 1/3 życia w łóżku więc to na czym śpi i z jakich materiałów jest wykonane łóżko jest niezwykle ważne dla zdrowia. Prostota użytych materiałów również nie jest bez znaczenia, takich jak wolno rosnąca szwedzka sosna, wysokociągliwa stal, ekologiczna bawełna czy naturalny latex pozyskiwany z soku drzewnego. Ponadto meble DUXIANA zaprojektowane są w taki sposób, aby służyły dziesiątki lat, a nie lądowały na wysypiskach po kilku jak niestety zdecydowana większość. Kolejnym ważnym aspektem jest w większości produkcja ręczna dająca zatrudnienie całym rodzinom rzemieślników, gdzie fach przechodzi z ojca na syna. Ten aspekt sprawia, że mówiąc o rodzinnej firmie nie mam na myśli tylko właścicieli, ale również wspaniałych ludzi tworzących nasze niepowtarzalne meble. Poszanowanie dla natury i człowieka procentuje przez lata i składa się na legendę naszej marki stając się jej filozofią.

W prasie branżowej można znaleźć wzmianki o Państwa działaniu pomocowym w trakcie pandemii, teraz wesprzecie Ukraińców. Na czym te działania będą polegały?

DUXIANĘ tworzą ludzie o wielkim sercu. W czasie pierwszych miesięcy pandemii nasza firma przekazała łóżka na stworzenie szpitala polowego, teraz kiedy brakuje miejsc gdzie mogą zatrzymać się ludzie nękani wojną też ruszamy z pomocą. Właśnie czekamy na dostawę łóżek do Polski, które przekażemy dla uchodźców, ponadto pracownicy naszej fabryki zorganizowali zbiórkę leków i artykułów pierwszej potrzeby, aby osobiście móc wspomóc potrzebujących.

Przed podjęciem tak ważnej i kosztownej decyzji o zakupie materaca, warto mieć możliwość sprawdzenia na żywo jego jakości. Rozumiem, że w Pani salonie można to robić?

na fot. The Setai Miami Beach

DUXIANA posiada wiele modeli łóżek. Każde jest niezwykłe i ma swoje niepowtarzalne zalety warto więc móc przetestować każde z nich i dobrać odpowiedni model dla siebie. Oczywiście można to zrobić u nas w sklepie w Galerii Tetmajera83 w Krakowie. Nasze łóżka można również testować w którymś z hoteli wyposażonych w łóżka Dux. A przy zakupie cena noclegu zostanie odjęta w ramach dodatkowego rabatu. Niestety jeszcze nie ma takiej możliwości w Polsce – czekamy na pierwszy hotel który będzie chciał wyróżnić się legendarnymi łóżkami DUX. W najbliższym czasie zostanie otwarty luksusowy apartament na wynajem krótkoterminowy również w Krakowie. Jednak dla osób niemogących przetestować łóżka osobiście mamy wyjątkowe rozwiązanie.

Nasz opatentowany System Pascal daje możliwość zmiany twardości łóżka w zależności od wagi, gabarytów i oczywiście indywidualnych preferencji użytkownika. System wymiennych kaset o różnej twardości pozwala dopasować każdą połowę łóżka niezależnie, a ponadto zmienić jego twardość np. po kilku latach kiedy twoje ciało będzie potrzebowało zmiany w łatwy sposób możesz dostosować łóżko do siebie bez konieczności wymiany całego mebla. Niewątpliwie meble DUXIANA nie należą do najtańszych, ale jest to inwestycja na lata w zdrowy, wydajny sen, którego nie da się zastąpić i doznać na żadnym innym łóżku. Tezę tą potwierdzają badania naukowe przeprowadzone na Uniwersytecie Karolinska w Solnie, jest to uniwersytet przyznający nagrody Nobla w dziedzinie fizjologii i biologii człowieka. Naukowcy z Karolinska Institutet dowiedli, że nasza, ciągła sprężyna, która stanowi serce wszystkich łóżek DUX oraz niektórych mebli ma wyjątkowy wpływ na wydłużenie fazy głębokiego snu o godzinę w ciągu nocy. Dla niewtajemniczonych zaznaczę, że średni czas trwania tej fazy to od 80 do 100 minut, więc wydłużenie jej o kolejne 60 minut to niezwykła sprawa. Dodam, że jest to faza snu odpowiedzialna za wszystkie najważniejsze procesy zachodzące w organizmie takie jak procesy regeneracyjne, odpowiedzialne za odbudowę komórek. Faza ta zapewnia nam prawdziwą odbudowę naszego organizmu, a co za tym idzie dogłębny wypoczynek. To jedyna droga do efektywnego snu, który może zapewnić tylko łóżko DUX.

Rozmawiała Magdalena Wilczak