Zgodnie z wieloletnią tradycją Agfa Graphics przygotowała z myślą o swoich klientach i partnerach biznesowych ekskluzywny kalendarz VIP na 2017 rok. Tym razem tematami przewodnimi są innowacyjność oraz proekologiczność. Jak zwykle kalendarz łączy w sobie elementy sztuki współczesnej, profesjonalnego projektu graficznego, najwyższej jakości druku oraz zaawansowanych technik dekoracyjnych.
Kalendarz VIP Agfa Graphics na rok 2017 nosi tytuł „Ceci n’est pas un calendrier” („To nie jest kalendarz”). Jest to odniesienie do słynnego obrazu „Ceci n’est pas une pipe” („To nie jest fajka”) autorstwa belgijskiego malarza René Magritte’a oraz znanej frazy, która brzmi: „Nie zawsze to, co się widzi jest tym, co się dostaje”. Zaś w tym konkretnym przypadku można je – zdaniem autorów kalendarza – strawestować następująco: „Dostajesz więcej niż – być może – oczekujesz”.
Dwanaście ponadczasowych dzieł sztuki
Zazwyczaj po upływie danego roku kalendarze stają się bezużyteczne. Agfa Graphics postanowiła to zmienić i stworzyć taki, który będzie aktualny także w kolejnych latach. Na każdej z jego stronic znajduje się unikalne dzieło sztuki wykonane przez cieszącego się dużą renomą artystę. Można je wyciąć, oprawić i stworzyć z jego kart swego rodzaju prywatną galerię. To sprawia, że kalendarz Agfa Graphics – jako produkt poligraficzny – staje się jednocześnie bardziej proekologiczny. Realizacja założeń polityki zrównoważonego rozwoju znajduje swoje odbicie także w samych ilustracjach, jakie wybrano z myślą o tej publikacji. Kalendarz odzwierciedla tym samym zaangażowane belgijskiego producenta w działania, zmierzające z jednej strony do wprowadzania na rynek innowacyjnych rozwiązań, z drugiej – do zachowania ich przyjazności dla środowiska naturalnego. A wszystko zgodnie z realizowaną przez firmę strategią ECO³, uwzględniającą aspekty ekologiczne, ekonomiczne oraz elementy poprawiające wygodę użytkowania.
Potęga druku
Podobnie jak to miało miejsce przy poprzednich edycjach, także kalendarz Agfa Graphics na rok 2017 stanowi przykład możliwości technologicznych belgijskiego producenta, a jednocześnie swego rodzaju hołd dla współczesnej poligrafii. Przy tworzeniu tegorocznej jego edycji znalazły zastosowanie stworzone przez Agfa Graphics zaawansowane rozwiązania prepress, w tym zaawansowane rastry i oprogramowanie do zarządzania barwą, jak również proekologiczne, wygodne w użytkowaniu i energooszczędne płyty drukowe. Przy produkcji wykorzystano też sitodruk oraz liczne techniki uszlachetniające i wzbogacające, m.in. drukowanie z użyciem farb metalicznych i strukturalnych, foliowanie na gorąco (realizowane w trybie in-line) oraz tłoczenie. Stronice kalendarza zostały wykonane z najwyższej jakości papierów pochodzących z recyklingu. W efekcie powstał przyciągający wzrok, unikalny produkt poligraficzny, definiujący druk jako sztukę samą w sobie.
Więcej informacji na ten temat kalendarza VIP firmy Agfa Graphics na rok 2017 można znaleźć na stronie http://www.agfagraphics.com/calendar.
Warto dodać, że poprzednie jego edycje zdobywały liczne nagrody w wielu krajach zarówno w Europie, jak i na świecie. Były wśród nich m.in. nagroda publiczności w prestiżowym holenderskim konkursie kalendarzy „Kalenderwedstrijd” oraz srebrna nagroda w konkursie Gold Ink Awards organizowanym przez północnoamerykański magazyn poligraficzny Printing Impressions.
KL