Logo

Marketing MIX

YOPE razem Fundacją Banku BNP Paribas na pomoc pszczołom

W tegorocznej edycji #beeYOPE, akcji organizowanej przez YOPE i Fundację Łąka, partnerem została Fundacja Banku BNP Paribas – dla wszystkich tych organizacji, wspieranie pszczół, zapylaczy i innych owadów jest ważnym elementem działań na rzecz środowiska naturalnego.

Dzięki tej współpracy marka YOPE wyprodukuje nie 300, a 800 pakietów edukacyjnych, z których dzieci dowiedzą się o znaczeniu ochrony pszczół miejskich i ich środowiska naturalnego!

– #beeYOPE to inicjatywa, z której jesteśmy szczególnie dumni. Współpracujemy od 2018 roku z Fundacją Łąka i realnie wspieramy dzikie pszczoły. Przez te kilka lat bardzo wzrosła świadomość konsumentów – wiemy, że łąki są lepsze dla środowiska niż miejskie trawniki, a pszczoły to nie tylko miodne gatunki, ale też miejskie dzikie owady – podkreśla Joanna Pawełczak, odpowiedzialna za działania CSR w YOPE.

#beeYOPE to powstała w 2018 roku akcja realnych działań, którym od samego początku przyświeca cel pomocy dzikim pszczołom. Podczas pierwszej edycji dzięki sprzedaży serii kosmetyków

Kwiat Lipy, wysianych zostało tysiąc m2 kwietnych łąk. Rok później zasiano kolejnych 10 000 łączek, a dodatkowo firma YOPE przekazała całkowity dochód z licytacji dzieł sztuki na rzecz Fundacji Łąka.

W 2020 roku w ramach akcji w trzech miastach w Polsce, a konkretnie w Warszawie, Białymstoku i Wrocławiu stanęły w pełni samowystarczalne hotele dla owadów. Czwarta edycja ruszyła ze wspomnianą już akcją edukacyjną w szkołach. Rozdano wtedy 300 pakietów, które zawierały gotowy materiał na pełne wrażeń lekcje o dzikich pszczołach, kwiatach i łąkach kwietnych.

Zeszłoroczne zainteresowanie pakietami przeszło najśmielsze oczekiwania organizatorów akcji, dlatego tegoroczna, piąta edycja to kontynuacja tych działań, a dzięki partnerowi jakim jest Fundacja BNP Paribas może ona rozrosnąć się na większą skalę.

– Działaniom naszej fundacji patronują dwa cele – zmniejszanie nierówności edukacyjnej i społecznej w grupach wrażliwych, towarzyszenie i wspieranie w zmianie poprzez autorskie i partnerskie programy stypendialno-rozwojowe oraz działanie z poszanowaniem środowiska naturalnego, edukacja klimatyczna i neutralny lub pozytywny wpływ na planetę. Oba te działania doskonale wpisują się w akcję #beeYOPE, dlatego z przyjemnością połączyliśmy siły z YOPE przy tym projekcie – mówi Maria Gawlikowska z Fundacji BNP Paribas.

Zarówno Fundacja jak i Bank BNP Paribas działają na rzecz bioróżnorodności. Wkładem banku w zrównoważony ekosystem miejski i troskę o naszych małych przyjaciół są „Pasieki pod gwiazdami”.

W czerwcu 2017 roku na dachu biurowca Centrali banku przy ul. Kasprzaka w Warszawie powstało łącznie pięć uli. W 2019 roku pszczela rodzina rozrosła się o następne sześć uli w Rudzie Śląskiej.

Obecnie, bankowe pasieki zamieszkuje około 500 000 pszczół miodnych. Pieczę nad pszczołami sprawuje Pszczelarium, które opiekuje się również powstałym w Centrali banku w Rudzie Śląskiej domkiem do apiinhalacji, czyli metody oddychania powietrzem ulowym, który poprawia kondycję dróg oddechowych, wzmacnia odporność i niweluje skutki stresu. Pracownicy banku mają możliwość skorzystania z apisesji w apidomku. W planach banku jest dalsze rozwijanie sieci „Pasiek pod gwiazdami”.


Materiał sponsorowany


Andrzej Mytych z YOPE w wywiadzie dla OOH magazine przeczytasz TUTAJ.

TAGS