Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Ważny jest dla nas work-life balance, Katarzyna Kaczmarczyk | Answear

Z Katarzyną Kaczmarczyk, Marketing Managerem w Answear.com rozmawiamy o nowej strategii marketingowej, konkursie fotograficznym, współpracy z influencerami, o autorskim brandzie Answear.LAB i o głównej grupie docelowej – kobietach.

W październiku 2021 roku wdrożyliście nową strategię marketingową „Lifespiration starts here”. Answear chce być miejscem „lifespiracji”. Proszę przybliżyć tę koncepcję?

Obserwując trendy i zmiany w sposobie życia naszych klientów, zauważyliśmy coraz większą potrzebę znalezienia work-life balance, realizowania pasji, otwierania się na nowe możliwości oraz dbania o relacje. Zdajemy sobie sprawę, że ubranie jest sposobem na wyrażenie siebie, ale według naszej filozofii, ma ono jedynie towarzyszyć naszym klientom w codziennych aktywnościach – dawać im poczucie komfortu oraz dobre samopoczucie, by w pełni realizowali swoje cele i marzenia. Stąd nasza ambicja, aby „lifespirować” – dawać energię, inspirację do wykorzystywania swojego potencjału i odkrywania radości.

Organizujecie konkursy fotograficzne, do których może zgłosić się każdy. Dotychczas odbyły się już cztery edycje?

Rzeczywiście, konkursy fotograficzne stały się istotnym elementem naszej strategii „Lifespiration starts here”. Wszystko zaczęło się od idei „Catch the moment”, czyli uchwyć moment. Chcieliśmy zainspirować naszych klientów do tego, by trochę zwolnili, oderwali myśli od codziennych spraw i cieszyli się chwilą, drobnymi momentami pełnymi radości i zachwytu. Wszystkie cztery dotychczasowe konkursy, które zorganizowaliśmy, wpisywały się w naszą nową strategię, były międzynarodowe i miały swój motyw przewodni. Pierwsza edycja nawiązywała do codziennych „lifespiracji”, dzięki którym mogliśmy lepiej poznać naszych odbiorców, sprawdzić co ich motywuje. Kolejna prezentowała uroki zimy – krajobrazy pełne śniegu i mrozu. Wiosną odbyła się kulinarna odsłona projektu: „Art Food Inspirations”, a przed momentem zakończyliśmy „Mikrowyprawy” (na rynkach zagranicznych – „Summerspiration”), które miały zachęcać do bycia turystą we własnym mieście. Mamy kilkanaście tysięcy zdjęć, które są żywym dowodem na to, że spora grupa naszych fanów polubiła tę zabawę chwilą. Bardzo dużo nadesłanych prac jest naprawdę na wysokim poziomie artystycznym, zaskakuje kreatywnością i prezentuje piękno życia w wielu aspektach. Zdjęcia pokazują również, jak różnorodni jesteśmy, jak odmienne rzeczy nas cieszą, ciekawią, wzruszają – to fascynujące doświadczenie także dla nas.

Do kogo są skierowane te konkursy i na jakie nagrody mogli liczyć uczestnicy?

W konkursie może wziąć udział każdy, kto lubi bawić się fotografią a jednocześnie czuje, że temat przewodni projektu jest mu bliski – to bardzo demokratyczna inicjatywa. Na zwycięzców poszczególnych edycji czekały zarówno nagrody rzeczowe – telefony czy hulajnogi, jak i pieniężne, które, mamy nadzieję, pozwolą na zrealizowanie marzeń uczestników.

Zaprosiliście do współpracy influencerów – z kim podjęliście wspólne działania? Wedle jakiego klucza podejmujecie takie kooperacje?

Wybierając influencerów, którzy mają stać się ambasadorami naszych projektów, koncentrujemy się przede wszystkich na ich nietuzinkowości i grupie odbiorców. Szukamy interesujących osób, które mają dużo do powiedzenia i zarażają innych swoją pasją. W Polsce do współpracy przy ostatnich edycjach naszych konkursów zapraszaliśmy kulinarnych life-hackerów, felietonistów, fotografów i artystów. Za granicą, w zależności od edycji, byli to znani fotografowie, styliści żywności, podróżnicy, a nawet reporterka wojenna – ludzie, którzy inspirują swoją twórczością i tym, czym się zajmują.

Answear

Podejmujecie również szereg inicjatyw skierowanych do kobiet, także w ramach własnego brandu Answear.LAB. Jakie to są działania?

Answear.LAB, czyli nasz autorski brand to marka stworzona przez kobiety dla kobiet, która odważnie i głośno mówi o ich problemach, marzeniach, ambicjach, porusza ważne dla nich tematy. Answear.LAB w swoich działaniach nie ogranicza się jedynie do tworzenia mody, ale pragnie dotrzymywać kroku swoim klientkom i wspierać je w życiu na własnych zasadach. Od początku tworzy limitowane kolekcje i angażuje się w inicjatywy, które niosą za sobą realne wsparcie dla kobiet na całym świecie. Przykładem takich działań jest chociażby zeszłoroczna kolekcja „Girl Power”, z której dochód w Polsce został przeznaczony na wsparcie podopiecznych Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej, a na innych rynkach wsparł lokalne prokobiece fundacje. Marka rozpoczęła również akcję „I’m a feminist”, która ma na celu rozpowszechnienie świadomości o Światowym Dniu Feminizmu i edukację o roli równouprawnienia. W tym roku dołączyła również do inicjatywy „#Wszechmocne”, gdzie razem z Wirtualną Polską przedstawia historię zwykłych kobiet, których moc polega na codziennym podejmowaniu ciężkiej pracy i pokonywaniu życiowych trudności.

Informujecie również, że kobiety stały się obecnie Waszą główną grupą docelową?

Chcielibyśmy być marką, która rozumie kobiety i zachęca je do życia na własnych zasadach. Dla nas ważne jest, by kobiety nie bały się brać spraw we własne ręce, były dumne ze swoich osiągnięć, wiedzy i doświadczenia, czuły się wolne i spełnione. Ta idea przekłada się na konkretne działania i inicjatywy. W tym roku Answear.com był partnerem strategicznym wydarzenia „Co Jest Grane Festival. Women’s Voices Edition inspired by answear.com”, na którym wzmocniliśmy przekaz kobiecych głosów polskiej sceny muzycznej. Wspólnie z naszą marką Answear.LAB stworzyliśmy festiwalową strefę, która cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród uczestników wydarzenia. Teraz dołączyliśmy do największego kobiecego plebiscytu „#Wszechmocne” organizowanego przez Wirtualną Polskę i serwis WP Kobieta. Na wszystkich naszych rynkach inicjujemy lub patronujemy akcjom nawiązującym do wartości bliskim kobietom – wolności, odwadze, możliwości samostanowienia i wyrażania siebie. W Bułgarii byliśmy na przykład partnerem stand-up’u, którego tematami przewodnimi były siostrzeństwo, kobiecość, feminizm podany w lżejszy sposób, co przełożyło się na ogromny sukces całego wydarzenia.

Answear Answear

Jakie są Wasze kolejne plany marketingowe?

Na pewno będziemy kontynuować projekty skierowane do kobiet – właśnie rozpoczęliśmy kampanię limitowanej kolekcji „SHERO”, związaną z marką Answear.LAB, która powstała przy okazji wspomnianego już plebiscytu „#Wszechmocne”. Za granicą z kolei, planujemy wydarzenia we współpracy z InStyle, Elle, Viva, m.in. uczestnictwo w konferencji WOLF – Women in Luminous Future w Chorwacji. Chcemy regularnie zachęcać kobiety do tego, aby doceniały swoje osiągnięcia i siebie nawzajem, aby nie rezygnowały z sięgania po marzenia, aby czuły się bohaterkami własnego życia. Jeśli chodzi o cały multibrand Answear.com – tu nadal rozwijamy ideę „lifespiracji” – zarówno w komunikacji, jak i w tym, co oferujemy na stronie. Produkty z kategorii modowych, jak również z powstałego niedawno segmentu Home & Lifestyle zachęcają do tego, aby żyć piękniej i pełniej.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Katarzyna Kaczmarczyk – Marketing Manager Answear.com, z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w obszarze marketingu i reklamy – zarówno po stronie klienta, jak i agencji. W Answear odpowiada za wizerunek marki, kampanie w mediach offline’owych oraz działania marki na 10 rynkach zagranicznych. W pracy, jak i w życiu prywatnym, niezmiernie ciekawią ją ludzie i relacje. Bez wzajemności kocha gluten.


Więcej podobnych wywiadów przeczytasz TUTAJ.