Na co warto zwrócić uwagę, żeby efekt z tego produktu dla klienta był jak najlepszy?
Po pierwsze – i może najważniejsze – projekt. Zwykle niewielka powierzchnia naklejki w technologii doming skłania do myślenia, że projekt też będzie łatwo zrobić. Ale tak naprawdę to duże wyzwanie zaprojektować skuteczny i estetyczny zarazem komunikat czasem na kilku centymetrach kwadratowych.
Czy użyć w projekcie samego logo? Czy dodać dane kontaktowe? Co będzie spójne i czytelne? Reprezentując agencję reklamową to właśnie Twoje zadanie, żeby to wszystko sprawdzić i zdecydować. Od charakteru działalności zależy, czy warto tam umieścić numer telefonu, czy może lepiej stronę www. A może zmieści się jedno i drugie?
Ważne też, czy projekt musimy dopasować do kształtu naklejki, czy mamy większą swobodę i możemy zrobić odwrotnie. Klienci często sugerują wielkość i kształt. Warto dowiedzieć się z czego on wynika. Czy jest to specjalne miejsce na produkcie (np. wgłębienie), które trzeba wypełnić naklejką o określonym kształcie, czy może to tylko pomysł klienta. W drugim przypadku warto to zweryfikować i może zmienić. Klienci zwykle nie wiedzą, że kształt nie musi być tylko prostokątny, kwadratowy, czy okrągły. Może warto zrobić nietypowy kształt, który będzie idealnie dopasowany do grafiki i wyróżni dodatkowo markę w tłumie podobnych kwadratowo-prostokątnych realizacji.
W projektowaniu trzeba wyjść od tego czym dysponujemy. Czy klient ma księgę znaku lub chociaż wytyczne stosowania jego brandingu? Jeśli tak, jest o wiele łatwiej, bo dostępne są ramy projektu, których musimy się trzymać.
Dość ważne w projektowaniu naklejek 3D jest zachowanie pewnej odległości pomiędzy istotną treścią, a krawędzią etykiety. Zalanie poliuretanem dwuskładnikowym sprawia, że brzegi są zaokrąglone i załamują światło. Umieszczenie istotnej treści zbyt blisko krawędzi sprawi, że będzie po prostu słabo czytelna. Ale trzeba to niestety mądrze połączyć z ograniczonym polem powierzchni.
Warto też sprawdzić ogólną czytelność projektu – zwłaszcza treści. Najlepiej przed zleceniem wydrukuj sobie projekt w skali 1:1 na zwykłej drukarce biurowej. To da już obraz tego, czy czytelność będzie wystarczająca.
W POLINAL® nasi doradcy od lat szlifują swoje umiejętności w skutecznym projektowaniu małych form reklamowych, jakimi są naklejki wypukłe. Chętnie też pomogą Tobie w zaprojektowaniu dla klienta skutecznej marketingowo naklejki.
Aby otrzymać pakiet bezpłatnych próbek naszych różnych produktów do pracy z klientami wyślij formularz na stronie: www.marka.pl/agencje
Więcej podobnych treści przeczytasz TUTAJ.