Trodat ma swoje korzenie w Austrii, ale jej działalność wykracza daleko poza granice tego państwa. TroGroup GmbH to ponad czterdzieści podmiotów na całym świecie, które zatrudniają ponad 1900 pracowników. Na początku września 2002 roku utworzona została w ramach grupy polska spółka córka – Trodat Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Rozwijając się konsekwentnie przez ostatnie 20 lat, firma Trodat stała się na rynku polskim liderem produkcji pieczątek automatycznych oraz zdominowała rynek grawerowania, znakowania i cięcia laserowego za pomocą systemów Trotec.
Głównym obszarem Waszej działalności była na początku dystrybucja produktów stemplarskich. W jaki sposób kształtowała się oferta produktowa na przestrzeni lat?
Rozpoczynaliśmy od dystrybucji produktów stemplarskich Trodat. W marcu 2003 roku po udanych negocjacjach z japońską firmą Uni Mitsubishi Pencil, podjęta została decyzja o wprowadzeniu do dystrybucji produktów piśmienniczych Uni. W 2019 roku wprowadziliśmy markę artykułów szkolnych Y-Plus, która poszerzona została o produkty dla dzieci. Oprócz wspomnianych powyżej marek wprowadziliśmy do swojej oferty piśmienniczej także produkty marki Reiner i Noris.
Z kolei jako polski oddział producenta laserów Trotec, pierwszej sprzedaży dokonaliśmy w 2004 roku – był to laser grawerujący Speedy 100. Dzisiaj w naszej ofercie, poza sztandarową serią Speedy, znajdują się wielkoformatowe wycinarki laserowe serii SP, znakowarki SpeedMarker, a od niedawna także przystępne cenowo serie R i Q. Kolejne lata przynosiły stopniowe poszerzanie oferty materiałów grawerskich, a dziś portfolio to ponad 500 indeksów.
Sama technologia laserowa nieustannie się rozwija i ewoluuje, a wraz z nią rozwija się także nasza oferta. W ostatnim czasie jako Trotec koncentrujemy się na rozwoju nowoczesnego, jeszcze lepiej wspierającego codzienną pracę oprogramowania laserowego pod nazwą Ruby.
Mówiąc najprościej – oferujemy naszym klientom rozwiązania, dzięki którym ich praca staje się łatwiejsza, szybsza i bardziej opłacalna. Nasi przedstawiciele handlowi opiekują się klientami nie tylko w momencie zakupu, ale również stanowią wsparcie na późniejszych etapach prowadzonej przez klienta działalności. Chętnie dzielimy się swoją wiedzą i najlepszymi wypracowanymi praktykami. Dostarczamy produkty, które zanim trafią w ręce klientów przechodzą surowe testy. Jesteśmy pewni dostarczanej jakości, a jako lider technologii laserowej wyznaczamy w tej branży nowe standardy.
Na przestrzeni 20 lat firma podejmowała szereg aktywności na różnych płaszczyznach biznesowych. Jako Trodat Polska najpierw skupialiśmy się na sprzedaży pieczątek, w kolejnym etapie długopisów, a następnie staliśmy się przedstawicielem producenta na Polskę w zakresie zaawansowanych technologicznie laserów. Kolejne lata przynosiły nowe obszary działania jakimi była dystrybucja laminatów, czy ostatnio stworzony dział software development, dbający o rozwój naszego oprogramowania.
Skupienie pod jednym szyldem tylu różnych gałęzi działalności to nie lada wyzwanie, które wciąż udaje nam się zrealizować. Pomimo takiej różnorodności potrafimy wypracować synergię i sprawić, że pracownicy ze sobą kooperują na każdej płaszczyźnie.
Przez ten czas zmieniło się prawie wszystko! Nasze początki to małe pomieszczenie
biurowe i kilka osób w firmie. A dzisiaj? Dysponujemy biurem dla 50 osób, halą magazynową o powierzchni prawie 1800 m2, a do dyspozycji klientów mamy dwa showroomy w Warszawie i Katowicach. Pierwsze zamówienia otrzymywaliśmy za pomocą faksu, dzisiaj zarówno my, jak i nasi klienci korzystamy z nowoczesnych technologii. Przedstawiciele handlowi – dawniej przyjeżdzający osobiście do biura w garniturach – obecnie odbywają spotkania, a nawet prezentacje laserów, online.
Wejście do Unii Europejskiej umożliwiło swobodny przepływ towarów, dzięki czemu nie ma konieczności odbywania cotygodniowej odprawy celnej. Zmieniło się otoczenie, rynek i oczekiwania klientów. Staramy się jak najlepiej odnaleźć w zmieniającym się środowisku i być o krok do przodu, by móc dostarczać naszym klientom rozwiązania spełniające ich aktualne potrzeby.
Zawsze podziwiam pasję i zaangażowanie naszych klientów. Osoby, z którymi miałem okazję współpracować wkładają serce, emocje i entuzjazm w to co robią. Cenię sobie ich kreatywność i cieszę się, że oferujemy im rozwiązania i technologie, które pozwalają na twórczą realizację postawionych celów. Jako firma możemy poszczycić się profesjonalizmem w codziennej pracy i wysokim poziomem zrozumienia potrzeb klientów oraz otwartością na dialog.
Na pewno nie będziemy obchodzić go sami! Nasz sukces to nasi klienci i pracownicy, więc będziemy celebrować go wspólnie.
Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko
Piotr Rutkowski – Od 2002 r. sprawuje funkcję Prezesa Zarządu Trodat Polska. Szerokie doświadczenie zawodowe na stanowiskach managerskich i ukończone studia MBA na Uniwersytecie Warszawskim pozwoliły mu na sprawne wprowadzenie firmy na rynek polski. W ciągu 20 lat działalności firmy konsekwentnie poszerzał asortyment piśmienniczy jak również wprowadził technologie laserowe do bazy produktowej. Jego hobby to rodzina, wycieczki kamperem, rynki finansowe i geopolityka.
Wywiad ukazał się w najnowszym OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.
Więcej podobnych treści przeczytasz TUTAJ.