Historia firmy sięga roku 1990, czyli początków odtwarzania się wolnego rynku w Polsce. – Początkowa działalność była pozornie bardzo różna od dzisiejszej – wspólnicy prowadzili sklep z artykułami biurowymi i szkolnymi w sercu warszawskiej Pragi. Jeden z klientów, regularnie zamawiający artykuły do biura, rozszerzył zamówienie o nadruk firmowy. Od tego momentu to właśnie artykuły reklamowe z nadrukiem stały się główną działalnością firmy Texman – mowi Andrzej Flak, właściciel w firmie Texman.
Przez kilka lat działalności zmieniał się wiele. Nazwa (z Eskazet na Texman), skład firmy oraz jej osobowość prawna oraz, co ważne, nastąpił ważny zwrot w kierunku jej dzisiejszego profilu. – Doświadczenie drukarskie i logistyczne, stale powiększająca się baza klientów oraz ukierunkowanie na rozwój firmy sprawiły, że od 2007 roku zdecydowaliśmy się zostać dystrybutorem marki odzieżowej Stedman. Obecnie jesteśmy jej największym odbiorcą w Polsce – dodaje Andrzej Flak.
Trzy lata temu właściciel Texman postanowił rozszerzyć ofertę, czego efektem było nawiązanie współpracy z portugalską firmą TH Clothes, która należy do stowarzyszenia Organizações Biscana. Założona w 2006 roku firma zaspokoiła niszę dostarczania produktów o certyfikowanej jakości po konkurencyjnej cenie. Kolejne lata, wypadające pomiędzy 2010 a 2015 rokiem, przełożyły się na wykładniczy wzrost marki na rynku portugalskim, w wyniku wyraźnego zaangażowania w rozwój nowych produktów z wartością dodaną dla swoich klientów, a w konsekwencji międzynarodowym rozgłosem marki, która zaczęła być reprezentowana w 12 krajach europejskich.
W 2017 roku, mając na celu umocnienie swojej pozycji na rynku, strategia TH Clothes opierała się głównie na trzech ważnych filarach: stałym nastawieniu na innowacyjność w zakresie rozwoju nowych produktów, podwojeniu zapasów magazynowych (przy czym marka ma obecnie około 6 milionów pozycji) i wreszcie – skupienie uwagi na wyborze potencjalnych rynków i odpowiedniej ekspansji dystrybucji, która obecnie gwarantuje sprzedaż do 27 krajów.
W 2018 roku marka po raz kolejny wzmocniła swój stały asortyment oraz poszerzyła gamę kolorystyczną, wprowadzając pięć nowych pozycji. W tym samym roku została członkiem Fair Wear Foundation – międzynarodowej organizacji certyfikującej i poświadczającej współpracę marki w zakresie ciągłego doskonalenia warunków pracy w fabrykach, w których powstają jej produkty.
Rok 2019 przyniósł rewolucję w zakresie palety kolorystycznej, marka wprowadziła dziesięć opcji w głównych pozycjach swoich najważniejszych produktów. W tym samym roku, w związku z wymaganiami rynku, zaprezentowano również pozycje premium, wzmacniając tym samym charakterystyczny dla marki archetyp jakości i nowoczesności.
W 2020 roku firma TH Clothes jeszcze bardziej poszerzyła swoją ofertę, prezentując na rynku linię odzieży roboczej, która odzwierciedlała doskonały sojusz jakości i trwałości materiałów, z nutą charakterystycznego dla marki designu. Rok później marka kontynuując swoją tradycję innowacyjności, wprowadziła na rynek pierwsze sneakersy z wyjmowaną i personalizowaną naszywką. Był to również pierwszy rok Inicjatywy „Mniej Plastiku”, akcji, która ma na celu zademonstrowanie zaangażowania marki do znacznego ograniczenia zużycia plastiku.
Wszystkie produkty w ofercie firmy Texman przeznaczone są pod znakowanie. Za doskonałą jakość personalizacji odpowiada własna drukarnia, w której zdobienie tekstyliów odbywa się metodą sitodruku (w parku maszynowym firmy znajdziemy m. in. 14-kolorową karuzelę Gauntlet-Z firmy M&R), DTF czy termotransferu. Na chwilę obecną średni stan magazynowy Texman to ponad 250 000 sztuk, od t-shirtów do polarów, bluz i kurtek.
– Stale pracujemy nad poszerzeniem oferty i wprowadzeniem dalszych udogodnień dla klientów. Rozwijamy stronę internetową z panelem zamówień, z wglądem w aktualne stany magazynowe towarów. Z wielką uwagą i szacunkiem przyjmujemy wszystkie uwagi klientów na temat jej działania, wdrażamy usprawnienia na bieżąco – reasumuje właściciel w firmie Texman.
O więcej informacji można pytać pod adresem: kontakt@texman.pl lub pod numerem telefonu: tel:+48 22 818 92 95
Materiał promocyjny