Logo

Marketing MIX

Wakacje to nie gra w przetrwanie. Powiślańska Fundacja Społeczna rusza z kampanią wśród streamerów

Wakacje to czas na beztroską zabawę. Niestety – wiele dzieci z warszawskiego Powiśla nie ma szansy ich doświadczyć. Powiślańska Fundacja Społeczna wspierana przez Plej i inStreamly ruszyła ze zbiórką na obozy letnie dla swoich podopiecznych. Trwa kampania wśród streamerów.

Wakacyjny survival – jak pomóc dzieciom z Powiśla?

Dzieci z warszawskiego Powiśla nabywają w domu umiejętności, których nie mają ich rówieśnicy. Wiedzą, jak kamuflować ubóstwo, zastygać w bezruchu ze strachu przed agresją, czy radzić sobie z alkoholizmem dorosłych.

Jednak codzienność dziecka nie powinna być niczym gra survivalowa. Wakacje to czas na beztroskę. Dlatego Powiślańska Fundacja Społeczna ruszyła ze zbiórką na obozy letnie dla swoich podopiecznych.

Cel? 5000 złotych. Fundację i jej podopiecznych można wesprzeć poprzez zbiórkę TUTAJ.

– Od początku istnienia Powiślańskiej Fundacji Społecznej, czyli ponad 30 lat, co roku organizujemy obozy letnie dla naszych podopiecznych. Dla wielu dzieci to jedyna okazja, żeby wyjechać latem z miasta. Jest to też czas, w którym odrywają się od szarej codzienności, otrzymują wsparcie psychologiczne i wreszcie nie czują się gorsze od rówieśników. Obserwując przez lata, jak te wyjazdy są ważne dla dzieci i jak wiele im dają, jesteśmy zdeterminowani, by kontynuować tę pracę, mimo rosnących w zastraszającym tempie kosztów. Dlatego zdecydowaliśmy się poprosić o pomoc, otwierając zbiórkę. Jesteśmy niezwykle wdzięczni niezawodnemu Plej za przygotowanie kreacji, inStreamly za zaangażowanie i streamerom oraz środowisku gamingowemu za tak innowacyjne wsparcie. Wierzymy, że pomagać można na wiele sposobów i cieszymy się, że informacje o naszych dzieciach i ich potrzebach dotarły do tylu osób – mówi Anna Gierałtowska, prezeska fundacji.

Streamerzy angażują się w pomoc przez interaktywną kampanię

Powiślańska Fundacja Społeczna we współpracy z Plej oraz inStreamly zaczęła promować zbiórkę także poprzez streamerów. Do jej uruchomienia organizacje wykorzystały technologię Poll Mechanism, pozwalającą na żywo wyświetlać interaktywne komunikaty.

– Z Powiślańską Fundacją Społeczną współpracujemy już od 2017 r. i chętnie wspieramy jej podopiecznych. W przeszłości mieliśmy już podobne kampanie, np. „Mam tylko 1% szans na zostanie strażakiem”, gdzie zachęcaliśmy do przekazania 1% podatku na fundację i wskazywaliśmy, że bez pomocy dzieci z dysfunkcyjnych, marginalizowanych rodzin mogą mieć minimalne szanse na normalne życie. Tym razem spróbowaliśmy nowego kanału komunikacyjnego – Twitcha i okazało się to strzałem w dziesiątkę. Zaangażowanie streamerów i liczba wyświetleń przerosły nasze oczekiwania – mówi Damian Jemioło, PR&Marketing manager w Plej.

W trakcie streamu widzom (i samemu twórcy) wyświetla się komunikat, w którym mogą głosować na postacie reprezentujące podopiecznych fundacji, a następnie otrzymują misję, np. zapewnienia śpiwora 10-letniej Ani na letni obóz. Za pomocą głosowania na czacie widzowie interaktywnie sterują historią Ani.

– Społeczność streamerów kolejny raz udowodnia swoją wielką moc, chętnie dołączając do kampanii promującej zbiórkę prowadzoną przez Powiślańską Fundację Społeczną na rzecz potrzebujących dzieci. Cieszymy się, że jako inStreamly możemy aktywnie wspierać takie akcje. Tę dodatkowo wyróżnia jej interaktywny charakter, który spodobał się widowni. Animowana kreacja wyświetlana przez streamerów ma kilka różnych scenariuszy. O tym, jak potoczą się losy bohaterów – Ani, Bartusia i Zosi – decyduje widownia streamerów poprzez głosowanie na czacie. Takie rozwiązanie pozytywnie wpływa na zaangażowanie widzów transmisji live – mówi Wiktoria Wójcik, co-founderka i CMO inStreamly.

Wszystko to ma na celu zwrócenie uwagi na problem, z jakim borykają się dzieci i zwrócenie uwagi odbiorców streamera na zbiórkę charytatywną.

643 streamerów zaangażowało się w pomoc

Kampania Powiślańskiej Fundacji Społecznej, pojawiła się w transmisjach 643 streamerów i osiągnęła łącznie prawie 770 tys. wyświetleń.

Interaktywne komunikaty podczas swoich transmisji wyświetlał też m.in. 6. największy polski streamer na Twitchu – Rybson, a także inni czołowi polscy twórcy, jak Arquel, Navcia i Diables. Kampania potrwa do 23 lipca 2023 r.


Więcej newsów w podobnej tematyce przeczytasz TUTAJ.