Logo

Media & maszynyArtykuły PromocyjneWielki Format

Case study: zastosowanie technologii laserowej Trotec w branży reklamowej i poligraficznej

Artykuł promocyjny

Lasery Trotec spełniają najbardziej wyśrubowane wymagania. Dowód? Świadectwo trzech klientów firmy. Przedstawiciele Agencji Reklamowej MixDigital, INGLOT oraz Padir opowiadają jak technologie laserowe Trotec pozwoliły im poszerzyć ofertę i wyprzedzić konkurencję.

W zależności od wykorzystanego systemu laserowego, maszyny Trotec umożliwiają szeroką gamę zastosowań, które dają firmom w branży reklamowej i poligraficznej możliwość realizowania nieograniczonej liczby usług. Urządzenia Trotec świetnie sprawdzają się w grawerowaniu i znakowaniu produktów (m.in. metalowych, plastikowych, skórzanych, drewnianych); precyzyjnym wycinaniu etykiet, ozdobnych produktów papierowych, tekstylnych czy skórzanych; produkcji opakowań, ekspozycji wystawienniczych, biżuterii…

Wymieniać można by było bez końca. Trzech klientów firmy Trotec opowiada o tym, jak wykorzystują technologie laserowe w swojej działalności.

Agencja Reklamy MixDigital to firma rodzinna,która stara się prowadzić swój biznes z fantazją. Na zdjęciu: Michał, Nina, Alicja, Anastazja, Amelia.
Agencja Reklamy MixDigital to firma rodzinna, która stara się prowadzić swój biznes z fantazją. Na zdjęciu: Michał, Nina, Alicja, Anastazja, Amelia.

Agencja Reklamy MixDigital – jeden laser, zaskakujące rozwiązania

– Nasza współpraca z polskim oddziałem firmy Trotec zaczęła się od telefonu 19 grudnia 2021 roku, w którym powiedzieliśmy, że chcemy kupić laser, ale jaki – nie wiemy [śmiech]. Ma być najlepszy i ze wszystkimi możliwymi usprawnieniami. Warunek jest jeden – potrzebujemy go na Sylwestra, bo mamy pomysł na fajny post na nasze media społecznościowe – mówi Michał Lewandowski, założyciel Agencji MixDigital.

Czy było to duże wyzwanie dla firmy Trotec? Transport, instalacja, szkolenie. A tu Święta, Sylwester – „Facet z choinki się urwałeś – zapraszamy po nowym roku” – myślałem, że taką otrzymam odpowiedź, ale cały zespół polskiego oddziału firmy Trotec podjął rękawice i zadziałał, nie wiedząc jaki mamy plan na instalację. Jak wszyscy w branży poligraficznej wiedzą, jeśli nie wejdziesz przez drzwi, to wejdziesz oknem. I tak wprowadziliśmy laser do naszego biura, wspólnie w niecałą godzinę. Wiem, że handlowiec Michał miał pewne obawy, ale „albo grubo albo wcale”! 30 grudnia 2021 roku oficjalnie staliśmy się posiadaczem systemu laserowego Trotec Speedy 400 o mocy 120W z systemem filtracji spalin Atmos Duo, który wpisał się w hasło naszej firmy znakomicie – dodaje Michał Lewandowski.

Jak zaznacza, w MixDigital stosują trzy proste zasady: Jakość – Terminowość – Kreatywność. – Po pierwsze, Trotec to jakość i powtarzalność – bez kompromisów. Po drugie, szybkość – najszybszy laser dostępny na rynku. Po trzecie, Trotec to rozwijanie kreatywności – pozwala nam tworzyć wyjątkowe realizacje: ciąć, grawerować i eksperymentować do woli! A do czego wykorzystuję laser w firmie? Odpowiedź jest prosta – do zaskakiwania moich klientów i to na pewno nie koniec współpracy z firmą Trotec – reasumuje Michał Lewandowski.

INGLOT – ekspozytory i dekoracje bez ograniczeń

Wyspecjalizowany sprzęt umożliwia szybkie reagowanie na pojawiające się potrzeby, co jest szczególnie ważne przy produkcji własnej, jaką prowadzi firma INGLOT.

– Posiadanie wycinarki SP3000 firmy Trotec w naszym parku maszynowym znacząco wpłynęło na przyspieszenie działań produkcyjnych oraz poszerzyło spektrum możliwości wytwórczych – wyznaje Adam Król, Wiceprezes Zarządu firmy INGLOT. – Wycinarka SP3000 służy nam głównie do wykonywania ekspozytorów produktów oraz elementów wystroju i dekoracji salonów. Wykorzystywana jest ponadto do tworzenia ekspozycji reklamowych na potrzeby eventów czy stoisk targowych prezentujących markę i produkty – zdradza.

Wśród zaprojektowanych przez INGLOT produktów znalazły się grafiki 2D o różnorodnych formach i kształtach. – Tworzywo, z którym najczęściej pracujemy to plexi, przetestowaliśmy również możliwość grawerowania tekstów, grafik w drewnie bambusowym, a nawet stali – wyznaje Adam Król.

Sieć INGLOT w Polsce oraz za granicą to łącznie ok. 800 lokalizacji w 90. krajach, dlatego też skala zapotrzebowania produkcyjnego firmy jest bardzo duża. Wydajność i precyzja wycinarki Trotec pozwala na optymalizację czasu oraz kosztów produkcji.

– Możliwości techniczne produktu dają firmie swobodę we wprowadzaniu kreatywnych rozwiązań – zauważa Adam Król. – Jest to niezwykle istotne w naszej branży oraz w czasach dynamicznie zmieniających się trendów w designie, za którymi jako marka beauty również musimy podążać – reasumuje przedstawiciel INGLOT.

Posiadanie wycinarki SP3000 w parku,maszynowym INGLOT znacząco wpłynęło na przyspieszenie działań produkcyjnych firmy.
Posiadanie wycinarki SP3000 w parku, maszynowym INGLOT znacząco wpłynęło na przyspieszenie działań produkcyjnych firmy.

Padir – park maszynowy z 6 systemami laserowymi Trotec – 99% spełnionych życzeń klientów

Firma Padir istnieje od 2002 roku i od samego początku świadczy usługi grawerskie. Decyzja o wykorzystaniu technologii laserowej, zapadła już w pierwszych latach funkcjonowania firmy. W rozbudowanym parku maszynowym Padir znajduje się osiem laserów – z czego sześć to systemy laserowe Trotec – Speedy Finemarker, Speedy 300, Speedy 360, SP500, ProMarker i SP2000. Posiadają również dwie giętarki oraz frezarkę CNC firmy Kimla.

– Tak duży park maszynowy pozwala nam oznakować praktycznie wszystkie produkty z jakimi zwracają się do nas klienci – opowiada właścicielka firmy, Ewa Salabura. – Są to niejednokrotnie nietypowe przedmioty, takie jak: kije golfowe, broń biała i nie tylko, ramy rowerowe, perfumy, alkohole, klawiatury, zegarki, biżuteria, jeans, maty do ćwiczeń, ręczniki.

Bogate wyposażenie parku maszynowego oraz jego kreatywne wykorzystanie pozwoliło firmie Padir nawiązać trwałe relacje z klientami. – Od kilkunastu lat świadczymy usługi grawerskie dla firmy Dajar, która działa w branży HoReCa i zaopatruje hotele, restauracje, linie lotnicze, punkty gastronomiczne w artykuły (szkło, tace, podstawki, deski, garnki, patelnie itp.) – opowiada Ewa Salabura. – Kolejną grupą klientów są agencje obsługujące marki i sklepy kosmetyczne, dla których wykonujemy mnóstwo podstawek i prezenterów.

Od 2019 roku, Padir wykorzystuje wycinarkę wielkoformatową Trotec SP2000, dzięki której firma może również wycinać rozmaite materiały na stole roboczym o wymiarach 2510*1680 mm, co idealnie uzupełnia się z wykorzystywanym przez Padir urządzeniem CNC o stole roboczym 2000*3000 mm i pozwala wciąż poszerzać zakres świadczonych usług.

W rozbudowanym parku maszynowym Padir znajduje się osiem laserów – z czego sześć to systemy laserowe Trotec.
W rozbudowanym parku maszynowym Padir znajduje się osiem laserów – z czego sześć to systemy laserowe Trotec.

Dlaczego warto zainwestować w technologię laserową Trotec?

– Ogromną zaletą technologii laserowej jest jej wszechstronność, przyspieszenie procesu produkcji oraz niska zużywalność narzędzi. Co najlepiej udowadniają nasi klienci – urządzenia laserowe mogą zarówno stanowić podstawę rozbudowanej działalności jak również być idealnym dopełnieniem parku maszynowego. Oprócz stałej pracy nad jakością naszych laserów, w Trotec kładziemy duży nacisk na relacje z naszymi klientami i wspieranie ich na każdym kroku. Wciąż rozbudowujemy sieć wsparcia technicznego, oferujemy szkolenia w ramach Akademii Trotec i stawiamy na dostępność – bo to dzięki naszym klientom przekonujemy się do jakich niesamowitych rzeczy zdolne są systemy laserowe Trotec – mówi Karina Krawiec-Głaz, Sales Manager Trotec.

Trotec zaprasza na stoisko numer G15 podczas tegorocznych targów Festiwalu Marketingu. Będzie to idealna możliwość spotkania specjalistów, którzy na żywo zaprezentują możliwości urządzeń, jak również szeroką gamę materiałów grawerskich oraz funkcjonalności nowoczesnego oprogramowania laserowego Ruby® stworzonego do obsługi systemów laserowych Trotec.

Karina Krawiec-Głaz TROTECKarina Krawiec-Głaz

Sales Manager Trotec
Telefon: +48 604 203 580
Email: karina.krawiec-glaz@troteclaser.com

 

 


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.