Półmaraton Praski to jedno z najważniejszych wydarzeń biegowych w Polsce. adidas, partner techniczny wydarzenia, zaproponował aktywacje, dzięki którym każdy uczestnik biegowego wydarzenia mógł poczuć się wyjątkowo.
Zgodnie z hasłem ostatniej kampanii adidas Running: „W bieganiu liczysz się Ty”, atrakcje były dostępne dla każdego, komu bieganie jest bliskie – dla wyczynowców walczących o czołowe lokaty, dla tych pokonujących własne słabości, a także dla tych, którzy przyszli pokibicować startującym. Bo każda biegowa motywacja jest dobra.
W trakcie licznych współprac ze sportowcami, marka adidas zwróciła uwagę na wyjątkowe cechy osobowości, jakie łączą miłośników biegania. Właśnie tak powstał manifest, ukazujący, że to właśnie ten sport kształtuje w sportowcach mentalność zwycięzcy, która pozwala czerpać radość z wielkich sukcesów, małych progresów czy równie ważnych mikro wygranych.
Wygrać przed postawieniem pierwszego kroku, z tym, co masz w głowie i w nogach. Wygrać z pogodą, kontuzją, brakiem czasu, dla siebie i dla tych, którzy w ciebie wierzą. Wygrać medal w dowolnej postaci, złoty lub za udział. Wygrać na każdej płaszczyźnie. Nawet najlepsze buty nie pobiegną same. W bieganiu liczysz się Ty.
Fragmenty manifestu – oraz jego interpretacji przez biegaczy – zostały wykorzystane w komunikacji poprzedzającej Półmaraton Praski: w online, a także w przestrzeni miejskiej – w formie muralu, plakatów i łuku triumfalnego, który stanął w strefie adidas podczas wydarzenia. Ponadto na trasie biegaczy łapał fotoradar, mobilizujący ich do podkręcenia tempa.
Na miejscu wydarzenia stanął także pop-up store adidas, czynny już podczas odbioru pakietów startowych. W tym sklepie z produktami biegowymi była zaprezentowana m.in. najszybsza kolekcja adidas, czyli linia adizero, dedykowana profesjonalnym biegaczom, którzy dążą do osiągnięcia doskonałości podczas treningów oraz zawodów. W jej skład wchodzą m.in. buty adizero Boston 12 i Adios Pro 3, zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności i komforcie.
Udowodnili to biegacze reprezentujący markę adidas – w klasyfikacji mężczyzn zajęli oni wszystkie trzy miejsca na podium: zwyciężył Mateusz Kaczor, który złamał rekord trasy (1:03:27), a za nim finiszowali Krystian Zalewski (1:06:26) i Artur Olejarz (1:06:44). W klasyfikacji kobiet w butach adidas biegła druga na mecie Emilia Mazek (1:14:34), która ustąpiła tylko triumfującej Izabeli Paszkiewicz (1:14:23).
Za koncepcję i realizację kampanii – w tym: kampanię mediową, współpracę z influencerami, wysyłkę kreatywną oraz koordynację realizacji eventu we współpracy z agencją Creative Pro – odpowiadała agencja VMLY&R Poland.
Więcej materiałów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.