Logo

Media & maszynyTylko w OOH magazineWielki Format

Stawiamy na niezawodność | Tomasz Otrzonsek, COLOR GROUP

O tym jaką rolę odgrywa obsługa posprzedażowa w branży poligraficznej i tym, że w kontekście jakości nie ma miejsca na kompromisy oraz o potencjale rynku tekstyliów reklamowych mówi Tomasz Otrzonsek, Prezes Zarządu w Color Group.

Ponad 10 lat temu powstaje Color Group. Mając już kilkunastoletnie doświadczenie w branży postanawiacie „przejść na swoje”. Jak wyglądały początki tworzenia tego biznesu?

Jak każde początki – nie były one łatwe, ale ze względu na grono klientów, którzy darzyli nas dużym zaufaniem, było to do zrobienia. Oczywiście musieliśmy stworzyć swoją markę i pokazać, że potrafimy efektywnie działać w większym zespole. Musieliśmy zaopatrzyć swoich klientów we wszystkie niezbędne materiały oraz uświadomić ich, że jesteśmy konkurencyjni na tym rynku. Pokazać też, że potrafimy sprostać różnym potrzebom, zaczynając od podstawowych mediów i materiałów, a kończąc na sprawdzonych urządzeniach.

COLOR GROUP
Targi Festiwal Druku (obecnie Festiwal Marketingu).

Specjalizujecie się w kompleksowej obsłudze drukarni wielkoformatowych. Jak wygląda Wasza obecna oferta?

Od samego początku swojej działalności próbowaliśmy mieć pełną ofertę niezawodnych urządzeń, ale jak wszyscy wiemy, w tamtych i w obecnych czasach zresztą też, nie tak łatwo jest znaleźć ludzi i firmy, które zapewnią należyte wsparcie techniczne, jak i handlowe.

Na chwilę obecną mamy partnerów – producentów urządzeń, z którymi związaliśmy się nie tylko umowami, ale także działamy na stopie przyjacielskiej. Współpraca układa się bardzo dobrze, co za tym idzie mamy w ofercie urządzenia dla każdego typu rozwiązań używanych w agencjach reklamowych. Maszyny są niezawodne, o bardzo dobrych parametrach technicznych, jak i jakościowych. Z dumą mogę powiedzieć, że nasze urządzenia są w stanie zadowolić klienta nawet o bardzo dużych wymaganiach.

COLOR GROUP
Instalacja zestawu DTF Vario (drukarka + proszkarka).

Wasza oferta to jednak nie tylko maszyny, atramenty i części, ale także – serwis. Jaką rolę odgrywa obsługa posprzedażowa w tej branży?

Sprzedaż urządzeń i materiałów to jest jedna sprawa, drugim najważniejszym aspektem naszej działalności to serwis urządzeń oraz cała filozofia, która się z tym wiąże. Istotnym atrybutem jest indywidualne podejście do każdego klienta, czym naprawdę możemy się pochwalić. Obecni serwisanci wiedzą, że firma zawsze stawiała na jakość obsługi, tak aby każdy klient był obsłużony jak najlepiej pod względem merytorycznym, jak i technicznym.

Stawiamy zawsze na najwyższy poziom wykonywanych przez nas usług, dotyczy to serwisów gwarancyjnych, których na szczęście nie ma za dużo, ale także pogwarancyjnych, czy przeglądów okresowych urządzeń. Nowi technicy – często młodzi ludzie, niejednokrotnie nie maja takiego podejścia do sprawy, ale po paru tygodniach czy miesiącach pracy w naszym zespole, nabierają odpowiedniego podejścia, a szczególnie doświadczenia w tym, aby zapewnić serwis oraz wsparcie na wysokim poziomie. Nabierają także sprawności w kontaktach z ludźmi, co – jak wiemy – nie wszyscy potrafią, a wręcz w obecnych czasach wiele osób stara się tego unikać.

COLOR GROUP
Drukarka Red-On FB6090 Pro (UV LED, stołowa do gadżetów reklamowych).

Stawiacie na rozwój w kierunku maszyn DTF. Jaki potencjał widzicie w tym segmencie?

Branża tekstylna cały czas ewoluuje i widać na tym rynku bardzo duży postęp. DTF jest technologią dosyć nową na naszym ryku, ale też bardzo prostą w użyciu. Wcześniejsze technologie, jak np. DTG wymagały dużego nakładu pracy, zaś w urządzeniach z zastosowaną technologią DTF nakład pracy np. do uruchomienia procesu produkcji jest bardzo mały. Co więcej, technologię DTF możemy zastosować nie tylko na tekstyliach, do czego została stworzona, ale także na innych materiałach np. skóropodobnych, drewnie, materiałach PCV oraz innych, dla których temperatura wygrzewania około 110 stopni C nie stanowi problemu.

Drugim bardzo ważnym dla nas tematem jest ciągły rozwój technologii UV Led. Ta technologia także cały czas ewoluuje ze względu na wprowadzanie nowych rozwiązań, pojawiają się choćby nowe atramenty o bardzo dobrych parametrach na rozciąganie, druk np. na foliach polimerowych czy wylewanych. Nowym produktem, który chcemy oferować jeśli chodzi o technologię UV Led to także druk na tekstyliach np: na parasolach czy namiotach. Atrament UV, który pozwoli nam na drukowanie na materiałach jest już na końcowym etapie testów, mamy nadzieję że wszystkie wyjdą zgodnie z naszymi oczekiwaniami i będziemy mogli wdrożyć tą technologię do sprzedaży już w najbliższym czasie. Technologia ta otworzy nam dodatkowy kierunek jakim jest druk atramentami UV Led na tekstyliach.

COLOR GROUP

Mówicie, że core Waszego biznesu to relacje. Jak je budujecie i jak o nie dbacie?

Od początku istnienia Color Group stawiamy na dobre relacje pomiędzy firmami. Nigdy nie traktowaliśmy naszych klientów tylko jako odbiorców naszych usług czy towarów. Zawsze staramy się budować takie relacje, aby nasz nabywca czuł się bezpiecznie i zawsze mógł na nas liczyć, nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach.

Cała nasza filozofia polega na współpracy i wzajemnym wsparciu, nie tylko na zarabianiu pieniędzy, choć jak wiemy w obecnych czasach jest to bardzo ważne. Dla nas liczą się ludzie i dobry kontakt z nimi i myślę, że większość z naszych kontrahentów, klientów to widzi i zawsze możemy na nich liczyć.

Jak wydarzenia ostatnich lat (pandemia, wojna, kryzys) wpłynęły na Waszą firmę?

Pandemia… Dobrze, że się skończyła [śmiech]. Na pewno wszystko zostało wywrócone do góry nogami, cieszymy się że jesteśmy tu i teraz i że udało nam się przetrwać taki ciężki okres. Można by na ten temat naprawdę dużo powiedzieć, ale chyba nie warto rozwijać takiego wątku.

COLOR GROUP

To wracając do zdecydowanie przyjemniejszych tematów. Firma to ludzie, więc kim dla Was jest zespół Color Group?

Dokładnie tak, firmę tworzą ludzie, nie da się stworzyć zespołu bez ludzi z pasją, którzy chcą coś osiągnąć i angażują się w to co robią. Ja też firmę stworzyłem z pasji, lubię kontakt z ludźmi, wyzwania, a branża poligraficzna, w której zacząłem pracować koło 25 lat temu, dawała takie możliwości.

Oczywiście nie było łatwo, mierzyliśmy się z rożnymi problemami, ale zawsze starałem się podejść do tego wszystkiego z dystansem i spokojem. Starałem się, i nadal staram, przekazać to obecnej ekipie i myślę, że to działa, że ludzie którzy tworzą Color Group lubią to co robią. Oczywiście cały czas staramy się poszerzyć nasz zespół o kolejne osoby, które chcą pracować z pasji i rozwijać się, na co nasza branża jest mocno ukierunkowana.

COLOR GROUP

Jakie są inne Wasze plany na kolejne lata? Jakie inwestycje chcecie poczynić?

Ze względu na ciągły rozwój firmy i stale rosnące zapotrzebowanie na nasze urządzenia w najbliższym czasie chcielibyśmy powiększyć naszą ekipę serwisową o kolejnych serwisantów, abyśmy mogli poświęcić jeszcze więcej czasu każdemu klientowi z osobna. Ze względu na to, że mamy także dużo klientów na północy Polski, w najbliższym roku chcemy także otworzyć tam oddział. Jesteśmy już po pierwszych rozmowach odnośnie lokalizacji, aczkolwiek na tę chwilę największy chyba problem stanowią ludzie chętni do pracy, a raczej ich brak. Zobaczymy co z tego wyjdzie, miejmy nadzieję, że temat mocno się rozwinie i będzie o czym mówić następnym razem.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

 


Tomasz Otrzonsek | COLOR GROUP

Tomasz Otrzonsek. Prezes/właściciel firmy Color Group z ponad 20 letnim doświadczeniem w branży poligraficznej. Na co dzień zajmuje się realizacją strategi sprzedażowej, pozyskiwaniem nowych rozwiązań w dziedzinie technologii druku, doświadczenie pozwala mu brać czynny udział w rozwijaniu koncepcji serwisowych. Odpowiedzialny za rozwój firmy oraz wprowadzanie nowych urządzeń na rynek. Inspiracji zawodowych szuka na rynku światowym. Ceni sobie bezpośredni kontakt z klientem. Cechuje go kreatywność oraz wytrwałość w dążeniu do celu.

 


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.