Logo

Gadżety reklamoweTylko w OOH magazine

Przyszłość produktów reklamowych | AXPOL TRADING

Artykuł promocyjny

Branża upominków reklamowych szykuje się na przełom. Pokolenie Z wkroczyło w rynek razem z drzwiami i na zawsze zmienia zasady gry. Mamy świeże pomysły na to, jak nie dać się im prześcignąć.

Dokąd pędzisz, trendzie?

W branży, której dolega przesyt, bezcelowa innowacja to tylko kolejna z jego cegiełek. Musi za nią stać coś więcej – musi nieść się przesłanie. Może nim być rzucenie rękawicy problemom dzisiejszego świata, takim jak katastroficzny wpływ branży modowej, odpowiadającej za 10% rocznych globalnych emisji dwutlenku węgla, czy też dryfująca po Pacyfiku wyspa śmieci o rozmiarach pięciokrotnie przekraczających powierzchnię Polski.

Nie trzeba tu sztabu ekspertów, żeby zrozumieć skąd rosnący w społeczeństwie negatywny stosunek wobec konsumpcjonizmu. Młodzi ludzie są dziś selektywni i niełatwo ich zadowolić – a przecież to bez wątpienia najbardziej perspektywiczna grupa odbiorców dla branży reklamowej. Catchy kolory i fancy funkcje? Było. Przy urodzaju trendów i korzyści, którymi bombardowany jest odbiorca, nie ma miejsca na niewypał. Czy to oznacza, że czas po raz wtóry rzucać się do analiz, prognoz i badań rynkowych?

Być może. Ale może wystarczy podarować im coś, w co mogą uwierzyć!

AXPOL

Przyszłość produktów reklamowych

„Changing the way we give” to preambuła tegorocznego wydania katalogu Voyager XD. Odzwierciedla przekonanie, że upominki reklamowe nie muszą być tylko nośnikiem promocji marki. Mogą, w swojej esencji, inspirować, nieść przesłanie i formować tożsamość. I to jest prawdziwa innowacja.

Katalog budują m.in. produkty IMPACT, IQONIQ i VINGA, które wyróżniają się na tle zwykłych upominków promocyjnych – czy to charakterystycznym designem, czy też weryfikowalnymi liczbami, którymi popierają swoją autentyczność w kwestii minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko.

Wpływ się liczy

Kolekcja IMPACT składa się z różnorodnych produktów reklamowych – od czapek i parasoli, przez torby i plecaki aż po notatniki i organizery. Łączy jest wspólna idea – wodooszczędność. IMPACT wykorzystuje do produkcji zrównoważone źródła zasobów. Każdy produkt zostaje strukturalnie wzbogacony o komponent Aware™, który umożliwia weryfikację zawartości materiałów z recyklingu oraz podaje autentyczne dane zużycia wody w produkcie końcowym. To daje możliwość porównania wyników do statystyk zużycia wody w konwencjonalnej produkcji. Tym sposobem IMPACT gwarantuje, że materiały pochodzą z recyklingu, faktycznie redukują zużycie wody, a przez to mają rzeczywisty wpływ na poprawę stanu środowiska.

AXPOL

Noś coś, w co możesz wierzyć

Fast fashion jest na czasie, ale okazuje się być fatalne w skutkach dla środowiska. Z marką odzieży promocyjnej IQONIQ jest inaczej. Jej twórcy ambitnie przedstawiają ją jako odpowiedź na niejasne deklaracje modowych brandów w kwestii pochodzenia i produkcji ich towarów. Misją IQONIQ jest inspirowanie producentów odzieży reklamowej do większej przejrzystości w kwestii zmniejszania śladu, jaki zostawiają na środowisku. Dzięki temu agencje mogą oferować klientom jak najbardziej świadomy wybór.

Ubrania IQONIQ są wykonane w 100% z bawełny – 50% organicznej, 50% z recyklingu. W przypadku naturalnych kolorów melanżowych, zrezygnowano z procesu farbowania. Przetworzona bawełna jest mieszana z bawełną organiczną, co tworzy naturalny efekt. Każda sztuka oszczędza cenne zasoby, a w przypadku tych niebarwionych oszczędność jest jeszcze większa.

AXPOLMinimalizacja wpływu na środowisko to jednak zaledwie połowa sukcesu. Drugim etapem jest weryfikowalność. W tej kwestii IQONIQ dostarcza konkrety: fizyczne cząsteczki śledzące zawarte w tkaninie, wirtualny identyfikator Aware™ i cyfrowy paszport produktu w formie kodu QR na metce każdego egzemplarza.
Wszystkie etapy produkcji rejestrowane są w nowatorskiej technologii blockchain. Proces zaczyna się od wplecenia fizycznego znacznika Aware™ we włókna, z których przędzona jest tkanina. Pozwala to na zbieranie i aktualizowanie danych bezpośrednio od producentów. Po otrzymaniu końcowego produktu, klient ma możliwość zweryfikowania jego wpływu na środowisko skanując kod QR na metce posiadanego artykułu odzieży IQONIQ. To najbardziej przejrzysty model produkcji ubrań dostępny na rynku odzieży reklamowej. Ta pionierska postawa odpowiada wszystkim, którzy stawiają na świadomość i zrównoważony rozwój – korzystają więc agencje, ich klienci oraz użytkownicy końcowi.

Wszystkie produkty IQONIQ są wyprodukowane w zakładach posiadających ważną kontrolę społeczną zgodną z audytami i Kodeksem Postępowania amfori BSCI, który utrzymuje rygorystyczne standardy zgodne m.in. z Powszechną Deklaracją Praw Człowieka oraz Międzynarodową Organizacją Pracy. Ponadto, 2% z każdego sprzedanego produktu przekazywane jest na rzecz fundacji Water.org, aby zmieniać życie ludzi dzięki bezpiecznej wodzie.

AXPOLDziś w życiu chodzi o niuans

Nie zapominajmy jednak o jeszcze jednym ważnym aspekcie promocji upominkami – czystej estetyce. Wraz z rosnącymi standardami życia, wzrok młodego społeczeństwa z upragnieniem kieruje się ku niuansom, a ich potrzeby adresuje VINGA.

VINGA to coś więcej niż produkty reklamowe – to trwałe przedmioty z charakterem, zaczerpnięte z każdej dziedziny życia. Ich przeznaczenie? Dostarczać jakość, która zagwarantuje cenne wspomnienia na lata. Umożliwia im to wyrafinowany design i starannie wyselekcjonowane materiały, które nadają produktom VINGA ich osobliwy, skandynawski styl. Swoją drogą, to też ciekawa wizja – promocyjne torby, sztućce i koce, które wpasują się zarówno do wystroju warszawskich biurowców, jak i wnętrz pierwszych własnych kątków u młodych dorosłych.

Droga nie trendy!

Niełatwo jest wyłamać się ze schematu. Pójście pod prąd zawsze wiąże się z ryzykiem. Całe szczęście, coraz częściej okazuje się to wzbudzać podziw u młodszych pokoleń, które szukają inspiracji i przesłania, by również zacząć żyć na własnych warunkach. Nie obawiajmy się zatem wzbogacenia swojej oferty o produkty ekskluzywne oraz te o szczerym i przejrzystym przesłaniu, nawet jeżeli wiąże się to z drobnym wzrostem cen. To inwestycja w przyszłość branży produktów reklamowych.

AXPOL https://voyager-katalog.pl/Pełna kolekcja produktów IMPACT, IQONIQ, VINGA i wielu innych jest dostępna na stronie voyager-katalog.pl

 

 

AXPOL logo


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.