Logo

Gadżety reklamoweTylko w OOH magazine

Podsumowanie 2023 roku w sektorze słodyczy okiem SLODKIE

SLODKIE, jeden z europejskich dostawców w sektorze brandowanych słodkości, podsumowuje rok 2023 i wskazuje trendy na kolejne miesiące dla branży słodyczy reklamowych.

W minionym roku zdecydowanie można było zauważyć swego rodzaju postpandemiczną odwilż w branży słodyczy reklamowych. Targi, którymi żyje ten sektor, powróciły w skali, która była znana sprzed ery COVID-19. Co więcej, wbrew groźnym prognozom i dużej niepewności na arenie międzynarodowej, SLODKIE nie odnotowało kryzysu w polskiej branży, czego niestety nie mogą powiedzieć inne branże. Kolejnym ważnym czynnikiem, wpływającym na rozwój sektora słodyczy, była pewna zmiana, którą na przestrzeni ostatnich miesięcy dostrzegł producent wśród swoich klientów: – Firmy, z którymi pracujemy, zaczęły chętniej inwestować w marketing i reklamę, co znalazło bezpośrednie odbicie w naszej słodkiej produkcji. Nasz dzisiejszy klient jest także gotów płacić za jakość, co świadczy o wzroście świadomości nabywców – wyjaśnia Anna Garmada, CEO firmy SLODKIE.

To, co z perspektywy firmy przyczyniło się do dynamicznego rozwoju oferty i jej atrakcyjności na tle konkurencji, jest zdecydowane postawienie na innowację. Jak wskazują przedstawiciele SLODKIE – „to innowacja, a nie kopiowanie są naszą receptą na sukces”. W zakresie innowacji nie sposób pominąć także kwestii inwestycji w nowe technologie i certyfikacje świadczące o jakości produktów. Te elementy przynoszą zwrot i budują zaufanie, przyczyniając się jednocześnie do wspominanej wcześniej świadomości klientów, która w czasach przebodźcowania informacjami i ery dezinformacji, staje się kluczowa.

Kolejna kwestia, to rozwój oferty certyfikowanych, jakościowych produktów. Czyste etykiety, krótki skład, certyfikaty o zrównoważonym pochodzeniu wszystkich składników oraz w pełni kompostowalne materiały, to już nie trend, ale być albo nie być. SLODKIE podkreśla, że cieszy się, że firma była pionierem w tych aspektach i wciąż nadaje wyraźny kierunek tym działaniach.

– Papierowe patyczki, folia kompostowalna, opakowania papierowe ze znaczkiem FSC czy czekolada NXT Dairy Free (100% plant based) to nasz standard i znak rozpoznawczy. W świecie coraz większego greenwashingu, dokumenty poświadczające nasze zrównoważone rozwiązania, które wykorzystujemy do produkcji słodkości, są dla nas kluczowe – wyjaśnia Anna Garmada.

SLODKIE

Coraz dalej idąca personalizacja to clue w wyborze reklamowych słodkości. SLODKIE posiada rozwiązania, które umożliwiają umieszczenie swojego logo lub designu marki już nie tylko bezpośrednio na opakowaniu, ale także na czekoladzie, pralinkach, ciasteczkach, lizakach czy lentilkach. Producent oferuje również indywidualne smaki karmelków i lizaków, indywidualne rodzaje nadzień do czekolad i pralin, dopasowane do motywów przewodnich kampanii reklamowych. W ten sposób słodkie upominki są w pełni spersonalizowane i dostosowane do potrzeb klienta. Jak podsumowuje Anna Garmada: – Na koniec chcemy podkreślić, że jedno w produkcji słodyczy się nie zmienia – miłość do tradycji i kultowych smaków. Nieustającym zainteresowaniem cieszą się produkty, które stworzyliśmy we współpracy z cenionymi producentami na rynku.

Mowa tu między innymi o takich markach jak Baczewski, Haribo czy Toruńskie Pierniki, a także autorskie linie SLODKIE: miodowa, kolekcja pralin i bakalii, autorskie receptury karmelu – z kwiatami, ziołami i owocami, a teraz także karmelki wypełnione sokami owocowymi.

Trendy na nowy SLODKI rok

U progu Nowego Roku, firma podkreśla, że rokrocznie stawia sobie określone cele i wyzwania, które z powodzeniem realizuje przez kolejne dwanaście miesięcy. SLODKIE pozytywnie nastraja myśl o nadchodzących współpracach oraz premierze nowego katalogu Novelties, który już niebawem pojawi się na stronie producenta.

– Kluczowym zadaniem, jakie wyznaczyliśmy sobie na 2024, jest stała kontrola kosztów, które poprzez wysoką inflację wciąż wzrastają. W SLODKIE staramy się wychodzić naprzeciw nieoczekiwanym wydatkom, dlatego korzystamy między innymi w 100% z energii z OZE, co daje nam spokój w takich kwestiach jak prognozy dotyczące kosztów energii na nadchodzący rok – komentuje Anna Garmada.

Jeśli chodzi o prognozy budżetowe klientów, to zapowiadają się one optymistycznie, stąd jeszcze większa chęć tworzenia nowych produktów, które spełnią najbardziej wygórowane oczekiwania nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Oprócz nowej oferty, SLODKIE ma w planach również rozwój kolejnych linii produkcyjnych oraz – ponownie – inwestycje w nowe technologie i ekologiczne alternatywny. – Potwierdzeniem naszych planów jest rozwiązanie, które wprowadziliśmy wraz z premierą nowej oferty – od teraz przy zamówieniu mini czekoladek, oferujemy wykorzystanie 100% biodegradowalnego opakowania w postaci pergaminu oraz owijki wykonanej z papieru z certyfikatem FSC, która pozostaje do pełnej personalizacji przez klientawskazuje Anna Garmada. To kolejny krok SLODKIE w stronę budowania biznesu odpowiedzialnego ekologicznie.

Trendem, który w SLODKIE rozwija się bardzo dynamiczne, jest oferta słodyczy premium. Znajduje się w niej między innymi Kolekcja Praliny, w której królują wykwintne połączenia smaków zamkniętych w eleganckich opakowaniach. Wśród nich: praliny z czekoladą karmelową i ciasteczkami, dostępne również w wariancie z kawą i płatkami róży; marcepan z dodatkiem likieru lub nutką kawy i pistacji; a także belgijskie nugaty z migdałami i miodem w mlecznej czekoladzie. – W nowym katalogu nasi klienci znajdą również ofertę słodkości przygotowanych na bazie certyfikowanych czekolad i past orzechowych z linii Sweet Sphere. Kluczową rolą w tej ofercie jest przede wszystkim jakość orzechów, które kupujemy prosto z Sycylii, co daje naszym klientom gwarancję czystości składu – podkreśla Anna Garmada.

Kolejnym aspektem, na który producent kładzie szczególny nacisk w nowym roku, jest usprawnienie procesów umożliwiających maksymalnie intuicyjną i komfortową obsługę klienta oraz skrócenie czasu realizacji zamówień. W efekcie powstała pierwsza na rynku usługa subskrypcyjna, umożliwiająca tańsze i szybsze zakupy stałym klientom. Subskrypcja SWEET BUSINESS działa na zasadzie wykupienia abonamentu, który redukuje koszty przygotowalni i obniża cenę jednostkową zamawianych produktów. Klient nie musi także pamiętać o składaniu kolejnych zamówień, czy kilkukrotnie wypełniać dokumentów, ponieważ to producent dba o ciągłość dostaw.

Co więcej przyniosą firmie nadchodzące miesiące? Z pewnością nowe możliwości customizacji produktów, które będą unikalne i jeszcze bardziej atrakcyjne dla klientów. Już dzisiaj SLODKIE może się pochwalić pierwszą w Polsce opcją personalizacji folii aluminiowej do czekoladowych słodkości – w wybranych liniach producent daje możliwość brandowania folii powtarzalnym wzorem (np. logotypem marki). Takie czekoladki świetnie sprawdzą się jako dodatek na firmową recepcję czy poczęstunek na targach.

SLODKIE

Jak podkreśla producent – „bycie pionierem w branży i stałe wskazywanie kierunków rozwoju zobowiązuje nas do ciągłego doskonalenia się i odpowiadania na potrzeby otoczenia”. Jedno jest pewne i niezmienne od lat – SLODKIE wsłuchuje się w opinie klientów jako najlepszych recenzentów oferty i planuje jej rozwój z uwzględnieniem zebranych sugestii. Przykładem tego jest najnowsza oferta – katalog Novelties. Nowości, które są tam zaproponowane, zostały stworzone we współpracy z klientami. Jak dodaje Anna Garmada: – Wprowadzone produkty i nowe rozwiązania to nasze wspólne dzieło.

Firma SLODKIE ma nadzieję, że 2024 będzie wspaniałym czasem, bogatym w kreatywne, smaczne i jakościowe słodycze reklamowe. To one pomagają na co dzień polskim i europejskim organizacjom łączyć biznes z przyjemnością, uświetniając swoją obecnością targi, konferencje, jubileusze firmowe czy codzienną pracę w naszych biurach.


Więcej newsów z branży TUTAJ.