Logo

Gadżety reklamoweTylko w OOH magazine

Duże zmiany na horyzoncie, Czyli jak udoskonalić już doskonałe | Henryk Surdej i Katarzyna Surdej, Allers Grupa

Nowy zarząd: Dominik Topol / Beata Baczyńska.

Allers Grupa, właściciel mocno rozpoznawalnych w branży reklamowej marek Prosfera i Lanyard.pro, po dwudziestu latach istnienia postanowił wprowadzić znaczące zmiany w swoich strukturach organizacyjnych.

Stabilność jako Kluczowy Element Rozwoju.

Minęło już dwadzieścia lat od dnia, w którym Kasia i Henryk postawili wszystko na jedną kartę. Znajdując się w podbramkowej sytuacji, bez pracy i środków do życia, otworzyli firmę produkcyjną. Młodzi, bez doświadczenia, bez znajomości, ale z dużąa motywacją i determinacją, dzień po dniu budowali swój sukces. Działali bardzo intuicyjnie, nie mając merytorycznego przygotowania do prowadzenia własnej firmy. Kreowali rzeczywistość na miarę swoich możliwości, ale zawsze wsłuchani w potrzeby klientów. Firma rosła, z roku na rok, zwiększając obroty, i ilość zatrudnianych osób. Kilkukrotnie musiała zmieniać lokal, w którym prowadziła działalność, ponieważ nieustannie brakowało przestrzeni na realizację nowych pomysłów. Od zawsze jest prowadzona jak firma rodzinna, a co za tym idzie, na pierwszym miejscu był i jest człowiek. Panuje w niej wyjątkowa atmosfera, a ludzie są dla siebie życzliwi i troszczą się o siebie wzajemnie. Poczucie stabilności i bezpieczeństwa, pozwala im na kreatywną pracę i pełne zaangażowanie w działania firmy. To właśnie ludzie napędzają jej rozwój, od wielu lat tworząc spójny obraz Allers Grupa.

Henryk Surdej i Katarzyna Surdej Allers Grupa Nowy zarząd: Basia Hałas-Katra.
Nowy zarząd: Basia Hałas-Katra.

Allers, którego poznaliśmy, miał już umocnioną pozycję na rynku reklamowym. Marka Prosfera była mocno rozpoznawalna i kojarzona ze smyczami reklamowymi, w których produkcji od początku się specjalizowała.

Przez te wszystkie lata firma była zarządzana przez jej założycieli. Właściciele osobiście angażowali się we wszystkie działania. Nadzorowali procesy produkcyjne, planowali rozwój i ekspansje na kolejne rynki. Wizerunek Henryka, w jego charakterystycznym zielonym garniturze, stał się nieodłącznym elementem targów branżowych zarówno w kraju, jak i za granicą. Chęć nadzorowania i ciągłego ulepszania wszystkich procesów zachodzących w organizacji jest niejako wpisana w DNA właścicieli. To właśnie stabilna pozycja, powtarzalna jakość obsługi i wytwarzanego produktu, terminowość w realizacji zleceń oraz klarowne warunkiów współpracy są od lat doceniane przez klientów i wpływają na ciągły rozwój i zwiększanie obrotów firmy.

Jednak, mając na uwadze, że rynek reklamowy to pulsujący, żywy organizm, trzeba być gotowym na poszerzenie horyzontów. Zarysowuje się tutaj nie tylko nowy rozdział w historii firmy, ale także fascynująca podróż adaptacyjna, będąca odpowiedzią na potrzeby rynku.

Rozwój jako Kluczowy Element Strategii.

Tak oczekiwany przez wszystkich przedsiębiorców rozwój, niesie ze sobą konieczne zmiany. Nie wszyscy są na nie gotowi, nie wszyscy wiedzą jak prawidłowo je przeprowadzić w swojej organizacji, dlatego sami sabotują i/lub spowalniają rozwój. Henryk wykazał się ogromną dojrzałością biznesową, podejmując decyzję o oddaniu władzy w strategicznych obszarach działania firmy. Zmiana dotychczasowej struktury na pewno nada nowej dynamiki w działaniu, uruchomi nowe zasoby kreatywności i pozwoli na dalszą eksplorację rynku.

Henryk Surdej i Katarzyna Surdej Allers Grupa Henryk Surdej i Katarzyna Surdej.
Henryk Surdej i Katarzyna Surdej.

Ten przełomowy moment, o którym mówimy, miał miejsce w dniu 22.11.2023 r. na uroczystej gali w Krakowskim Parku Technologicznym. Wyodrębniono 3 filary i przekazano ich stery w ręce zaufanych pracowników, od wielu lat związanych z firmą. Dyrektorem sprzedaży została Basia Hałas-Katra, która wyróżnia się ogromnym entuzjazmem oraz talentem do budowania długotrwałych relacji interpersonalnych. Dyrektorem działu produkcji został Dominik Topól, wyróżniający się analitycznym umysłem i umiejętnością zażegnywania wszystkich kryzysowych sytuacji. Dział administracyjny pozostaje niezmiennie pod pieczą Beaty Baczyńskiej, będącej od 16 lat mocnym filarem Allers Grupy. Nie są to jedyne zmiany, jakie zachodzą w organizacji. Nieustannie dążąc do doskonałości, właściciele uznali, że pomocą w jej osiągnięciu ma się stać certyfikacja ISO 9001:2015 oraz działania według koncepcji Lean Managementu. Nie traktują wprowadzenia systemu jakości jako kolejnego dokumentu na biurku. To dla nich wyraz zobowiązania i zaangażowania wobec klientów. Najwyższe standardy jakości, zaufanie i pewność, że każdy produkt spełnia oczekiwania odbiorców to wartości, które budowały firmę, i dzięki którym stała się jednym z liderów na rynku europejskim.

Jak zapewniał Henryk: „Zmiana to ryzyko, ale też ogromne szanse, a ja jestem pewien, że mamy doskonałe zasoby, aby te szanse wykorzystać. To Wy jesteście tymi zasobami, a wprowadzany system ISO 9001:2015 będzie waszym drogowskazem”. Czy klienci i partnerzy handlowi odczują te zmiany? Oczywiście, ponieważ głównym celem ich wprowadzenia jest permanentne ulepszanie wszystkich procesów w obrębie organizacji.

www.allersgrupa.com


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.