Poszerzona oferta Warexpo sprawia, że sformułowanie reklama blisko odbiorcy, zyskuje dosłowne znaczenie. Docieranie z informacją czy przekazem reklamowym do warszawiaków i warszawianek w sąsiedztwie ich domów, usług lokalnych, dzielnicowych instytucji kultury i sportu, jest niezwykle ważnym elementem dobrze zaprojektowanego miasta. Od lipca 2023 r. na mocy umowy powierzenia zawartej pomiędzy Miastem st. Warszawą a Warexpo, mieszkanki i mieszkańcy Warszawy dowiadują się o przedsięwzięciach stołecznego ratusza, o programach społecznych i prozdrowotnych, o etapach realizacji budżetu obywatelskiego czy o możliwościach rozliczenia PIT-u. Zgodnie z zapowiedzią spółka właśnie uruchomiła sprzedaż tych powierzchni, oferując je także klientom komercyjnym.
– Reklamodawcy korzystający z tej formy reklamy zewnętrznej zyskują bezpośrednie dotarcie do publiczności, której uwaga nie jest obciążona dużym natężeniem komunikatów wizualnych. Sieć paneli zlokalizowana jest poza ścisłym centrum Warszawy, co gwarantuje rozszerzenie grupy docelowej o osoby, które nie bywają często w dzielnicach centralnych. Ma to bezpośrednie przełożenie na realizację kampanii o dużych zasięgach. – mówi Dawid Niezgoda, szef działu sprzedaży Warexpo.
Warto w tym miejscu przywołać badanie Kantar dla m.st. Warszawy z października 2021 roku, w którym aż 22,6% mieszkańców odpowiedziało, że odwiedza centrum jedynie 3 lub 4 razy w miesiącu. Warto również zwrócić uwagę na inny aspekt mobilności mieszkańców stolicy. Mieszkańcy niektórych dzielnic niezwykle rzadko odwiedzają centrum miasta. W przypadku Wilanowa 22,9%, Ursynowa 20,1%, Ursusa 23,5%, Pragi Północ 38,6% mieszkańców odwiedza centrum raz w miesiącu. Te dane ilustrują ogromny potencjał sieci Warexpo, która jest tam, gdzie toczy się codzienne życie dzielnic, osiedli, najbliższego sąsiedztwa warszawiaków.
Warto również podkreślić, że niektóre centra lokalne pełnią funkcję hubów przesiadkowych łączących różne środki transportu publicznego z obszarami znajdującymi poza granicami Warszawy. To niejednokrotnie najważniejsze punkty stuku mieszkańców Mazowsza z infrastrukturą stolicy. Jednocześnie są to strategiczne miejsca, szczególnie na obszarach o mniejszej gęstości zabudowy, gdzie mogą być jednym z niewielu punktów kontaktu z reklamą zewnętrzną. To zdecydowanie zwiększa efektywność komunikatu.
Nośniki reklamowe na wiatach przystankowych są poszerzeniem istniejącej sieci Warexpo w Warszawie. W ofercie firmy znajdują się nowoczesne, oświetlone słupy reklamowe w sercu miasta wzdłuż głównych arterii, ekskluzywna sieć DOOH z ekranami LED na skrzyżowaniach linii metra oraz cyfrowe ekrany informacyjne na Krakowskim Przedmieściu. Dodatkowo firma oferuje miejsca reklamowe w warszawskich tramwajach. Nowość ofercie spółki wzmacnia wartość całej sieci reklamowej będącej w jej dyspozycji. Rozpoczęcie komercyjnej sprzedaży powierzchni na tego typu nośnikach jest pierwszą odsłoną systematycznego powiększania przez Warexpo ich ilości w 2024 roku. Do końca roku spółka planuje rozszerzenie oferty o kolejne kilkaset powierzchni.
Więcej newsów z branży TUTAJ.