Pełen życia, kompaktowy i jak zwykle wieloaspektowy event pod hasłem „Experience of Haptic Advertising” zaprosił decydentów i kupujących z działów marketingu, sprzedaży i HR, a także pracowników, klientów i dystrybutorów produktów promocyjnych, agencji reklamowych i dostawców usług marketingowych do zagłębienia się w świat reklamy odbieranej wszystkimi zmysłami.
126 wystawców (+15% w porównaniu do poprzedniego roku) zaprezentowało całe spektrum nowości i trendów w sektorze produktów promocyjnych i merchandisingu. Niezależnie od tego, czy chodzi o upominki dla klientów, zaproszenia na targi, premie, onpacki czy onboarding boxy, artykuły jubileuszowe czy fan shopy marek własnych – niezależnie od okazji, każdy zainteresowany wdrożeniem reklamy haptycznej był w stanie znaleźć dokładnie to, czego szukał. Liczni gracze o ugruntowanej pozycji na rynku produktów promocyjnych (zarówno specjaliści, jak i importerzy) stale wystawiają się na targach HAPTICA® live od czasu jej premiery w 2013 roku.
W tym roku dołączyło do nich wiele markowych firm – od Lurch, Caran d’Ache i Mepal, Leuchtturm, Victorinox, Samsonite i Secrid, przez ASS, Brunnen, Koziol, Stabilo, Hachez i Niederegger – to tylko kilka z nich. Oprócz tego wśród wystawców znalazło się również wielu nowicjuszy, którzy byli nieznani dla wielu profesjonalistów z branży, którzy odwiedzają większość pokazów. Dla przykładu, strefa dla nowych wystawców składała się w tym roku z 16 wystawców: Innowacyjne pasy transportowe, kubki wykonane z resztek kawy, odblaski dla rowerzystów dbających o styl, esencja z kurkumy dla zdrowego stylu życia i wiele innych nowych pomysłów. Po raz pierwszy pojawili się również wystawcy z branży dmuchańców, materiałów POS, gier eventowych, sklepów internetowych i poligrafii. Tutaj dostawcy zaprezentowali wszystko, co jest możliwe w sąsiednich dyscyplinach i obszarach pobocznych reklamy haptycznej.
Cechą wyróżniającą targi organizowane przez wydawnictwo WA Media, jest otwarta koncepcja odwiedzających. Każdy, kto jest profesjonalnie zainteresowany produktami promocyjnymi, jest zaproszony do udziału. Otwarta koncepcja oferuje wartość dodaną dla wszystkich zainteresowanych i dlatego jest wysoko ceniona przez wielu uczestników, co znalazło odzwierciedlenie w wysokiej frekwencji podczas jednodniowego wydarzenia.
1 188 odwiedzających (+6,5% w porównaniu do poprzedniego roku) zapewniło pełne alejki i bardzo ożywioną atmosferę 13 marca, szczególnie do wczesnych godzin popołudniowych. Nawiasem mówiąc, była to najwyższa liczba odwiedzających targi HAPTICA® live od początku pandemii COVID19. Ponad połowa odwiedzających (54%) odwiedziła targi HAPTICA® live po raz pierwszy, co sprawiło, że nawet wieloletni wystawcy nawiązali wiele nowych kontaktów. Około dwie trzecie odwiedzających pochodziło z firm zajmujących się promocją (władze i inne instytucje), a pozostała jedna trzecia pochodziła z handlu produktami promocyjnymi, agencji i dostawców usług marketingowych, a także firm poligraficznych i firm zajmujących się drukiem i personalizacją.
Odwiedzający byli bardzo zainteresowani ofertami wystawców i możliwościami skutecznego wdrożenia reklamy. Pozytywna, wesoła i otwarta atmosfera, która jest charakterystyczna dla HAPTICA® live, była dosłownie namacalna. Niektóre kampanie wystawców cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, że na stoiskach i przed nimi tworzyły się długie kolejki. Bardzo zauważalne było również to, że wielu odwiedzających spędzało długi czas na WCCB, dzięki czemu mogli mogli szczegółowo zapoznać się z różnymi elementami „Experience of Haptic Advertising”.
Ponieważ HAPTICA® live nie postrzega siebie jako targów samych w sobie, oferuje również dodatkowe treści, które inspirują, demonstrują możliwe obszary zastosowań lub które dogłębnie omawiają określone tematy. Na przykład tradycyjny format Best Practice Show, który składa się częściowo z multimediów, kampanii zaaranżowanych z wielką dbałością o szczegóły i który w 2024 r. zaprezentował się w nowej odsłonie, dostarczył imponujące przykłady kreatywnego potencjału reklamy haptycznej. Między innymi bary wykonane ze starych beczek po Jägermeisterze, lakiery do paznokci w kolorach sosów McDonald’s czy dydaktyczne kosze na śmieci.
Program wykładów po raz kolejny okazał się w tym roku dużą atrakcją. Marc Krebs z Tide Ocean pokazał, w jaki sposób z plastiku zalegającego w oceanach powstają produkty mające wpływ na społeczeństwo. CEO BRANDmate, Eva Stemmer, mówiła o partnerstwie marek w biznesie licencyjnym, podczas gdy w trakcie wykładu na temat haptycznej – bardzo niedocenianej – społeczności metalowej Constantin Hochwald i Sascha Winkler z Brain’n’Dead wstrząsnęli salą.
Co więcej, dyrektor generalny cyber-Wear, Steven Baumgaertner, zastąpił Melanie Strohmaier z Knaus Tabbert, która zrezygnowała w ostatniej chwili. Baumgaertner zaprezentował swoje Muzeum Artykułów Promocyjnych, które po premierze w PSI na początku roku, zostało zaprezentowane po raz drugi na HAPTICA®. Wystawa wyjaśniła fascynującą historię produktów promocyjnych. Po wykładzie Baumgaertnera, wielu odwiedzających skorzystało z okazji, aby wziąć udział w ekskluzywnej wycieczce z przewodnikiem po wystawie.
Wystawa FACThibition była kolejnym nowym punktem w programie tegorocznej edycji targów HAPTICA® live. Format ten angażuje zespół redakcyjny organizatorów HAPTICA® live, WA Media, który przygotowuje aktualny motyw obowiązujący na rynku. Za pomocą tablic, wystawa informowała publiczność o problemach związanych z zanieczyszczeniem oceanów, procesach produkcyjnych, a także zaletach i wadach polistyrenu. Ponadto, zostało zaprezentowanych kilka przedmiotów wykonanych z plastiku oceanicznego z oferty wystawców HAPTICA®. Na koniec rozlosowano hamak wykonany z oceanicznego plastiku. Losowanie nagród i podobne akcje na kilku innych stoiskach dodatkowo zapewniły żywą atmosferę targów HAPTICA® live ’24. Produkty promocyjne można było dotknąć i wypróbować wszędzie – odwiedzający świetnie się przy tym bawili.
Kolejna edycja HAPTICA® live odbędzie się 19 marca 2025 r., ponownie w WCCB w Bonn.
Więcej newsów z branży TUTAJ.