–
UX Design jest w ostatnich latach bardzo „modnym” pojęciem w marketingu. Ale korzystanie z możliwości, które daje ta dziedzina, ma sens nie tylko z uwagi na podążanie za trendami. Chodzi o usprawnienie komunikacji z potencjalnymi klientami. Co to oznacza w praktyce?
UX Design to wszelkie działania podejmowane po to, aby Twoja strona internetowa była maksymalnie przyjazna dla użytkownika i w ekspresowym tempie dostarczyła mu to, czego potrzebuje.
UX Design bazuje na podstawowym założeniu, że strona firmowa nie jest dla firmy, a dla jej klientów. W praktyce oznacza to, że odwiedzający ją mają się tam natychmiast „odnaleźć” i dobrze poczuć, a przede wszystkim wiedzieć, jak poruszać się w tym środowisku. Cel jest prosty: mają mieć szansę na błyskawiczne zapoznanie się z ofertą firmy i sprawne przejście ścieżki prowadzącej do złożenia zapytania ofertowego albo dokonania zakupu. Strona firmowa ma więc być wolna od przeszkód i utrudnień, za to pełna „drogowskazów” prowadzących po nitce do kłębka, czyli do sprzedaży.
Wartościowe strony internetowe – takie, które konwertują (czyli skutecznie pozyskują zapytania ofertowe i sprzedają) – są tworzone właśnie w zgodzie z zasadami UX Design (takie strony możesz zamówić m.in. na https://agencjaecho.pl/uslugi/optymalizacja-konwersji/). Jak działają takie witryny? W największym skrócie są one:
Jak może wyglądać taka witryna? Wyobraź sobie, że zepsuł Ci się samochód i na czas naprawy chcesz wynająć pojazd zastępczy. Jak będziesz go szukać? Jeśli ubezpieczyciel nie podsunie konkretnej firmy, zapewne „pójdziesz” do Google.
W pierwszej kolejności znajdziesz stronę, która na wstępie „przywita” Cię wyskakującym okienkiem z filmem reklamowym. Gdy je zamkniesz, pojawi się kolejne, z rabatem 10% na usługi po zapisaniu się na newsletter. A potem, kiedy już przekopiesz się przez te „rozpraszacze”, zamiast konkretnej oferty znajdziesz linię czasu z historią rozwoju tej wypożyczalni. Czy zostałbyś na takiej stronie, zwłaszcza kiedy każda sekunda jest dla Ciebie cenna? Wiele osób zamknęłoby ją i przeszło na kolejną.
W drugiej kolejności przenosisz się na stronę, która nie rozprasza toną pop-upów czy dodatkowych ofert na start. Wita Cię prosta, konkretna wyszukiwarka pojazdów na wynajem. Podajesz interesującą Cię kategorię auta i termin, w którym go potrzebujesz. Jedno kliknięcie sprawia, że wyświetla Ci się gotowa lista dostępnych pojazdów i kluczowe warunki wynajmu, a także ceny. Kolejny klik pozwala sprawdzić ofertę konkretnego pojazdu, a jeszcze jeden – przejść do formularza rezerwacji pojazdu lub wykonać telefon, aby zamówić jego dowiezienie na wskazany adres. Tak właśnie działa strona stworzona w oparciu o zasady UX Design.
Specjaliści UX Design dbają o to, aby strona jak najlepiej prowadziła Twojego klienta w stronę sprzedaży i zachęciła go do złożenia zapytania ofertowego albo zakupu.
Tak, zastosowanie zasad UX Design przy projektowaniu strony firmowej to czynnik istotnie wpływający na sprzedaż. Witryna stworzona zgodnie z zarysowanymi powyżej regułami sprawia, że:
Wniosek jest więc prosty: jeśli szukasz sposobów na zwiększenie sprzedaży, upewnij się, że strona firmowa spełnia reguły UX Design. Dostosowanie jej do tych wymogów może być prawdziwym game-changerem dla Twojego biznesu!
Materiał sponsorowany