Logo

Marketing MIX

Podsumowanie roku – Business Consulting Sp. z o.o

 

Największe wydarzenie branżowe roku 2007?
Krzysztof Gmyrek Wiceprezes Business Consulting Sp. z o.o. Kampania społeczna „Prowadzę – jestem trzeźwy. Jest nas coraz więcej”, która wykorzystuje wiele zróżnicowanych kanałów komunikacji, jednak w bardzo dużym stopniu bazuje na nośnikach outdoorowych, w tym na billboardach, wiatach przystankowych i środkach komunikacji miejskiej. W roku 2007 charakterystyczny layout z brelokiem i logo kampanii pojawił się na ponad 1.100 powierzchniach ekspozycyjnych w całym kraju. W efekcie organizatorzy kampanii, czyli Duszpasterstwo Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej i firma Business Consulting zostali zasypani tysiącami maili od ludzi, którzy zdecydowali się promować trzeźwość za kierownicą wśród swoich przyjaciół i znajomych. To dowód na siłę outdooru.

Najciekawsza kampania outdoorowa w roku 2007?   
KG: Coraz ciekawsze są kampanie promujące regiony i miasta, często wspierane znacznymi, unijnymi pieniędzmi. Business Consulting prowadzi wraz z Digital Center z Wrocławia międzynarodową kampanię Dolnego Śląska z budżetem ponad 9 mln zł. Pierwszoplanowym bohaterem kampanii jest miś ślężański, symbol zamieszkiwania tego regionu przez plemię Ślężan, a obecnie – marka Dolnego Śląska. Zauważalna była również kampania promująca obchody 750-lecia lokacji Krakowa na prawie magdeburskim „Kraków świętuje. Ciężko wrócić do siebie”.

Najważniejsze wydarzenie mijającego roku w Państwa firmie?
KG: Otwarcie małoformatowej drukarni cyfrowej. W chwili obecnej możemy samodzielnie zapewnić kompleksową obsługę akcji ambientowych z wykorzystaniem środków komunikacji miejskiej. W zakresie Mediów Miejskich oferujemy kreację i projektowanie, planowanie nośników, opakowywanie pojazdów, reklamę z wykorzystaniem wnętrz autobusów i tramwajów, w tym druk materiałów poligraficznych.

Co zmieniło się na rynku reklamy zewnętrznej na przestrzeni roku?
KG: Pojawiły się dwa wyraźne trendy wśród klientów. Część z nich jest zainteresowana standaryzacją i uporządkowaniem nośników outdoorowych, dzięki czemu możliwie są precyzyjne i zakrojone na szeroką skalę kampanie reklamowe. Pozostali szukają nietypowych rozwiązań ambientowych. W roku 2007 udało się tez skutecznie wdrożyć nowe technologie, dzięki którym jest możliwe coraz szersze zastosowanie mediów cyfrowych w reklamie outdoorowej.

W jakim kierunku powinien on zmierzać?
KG: Poszukiwanie niestandardowych rozwiązań. Rynek jest już do pewnego stopnia uporządkowany ustandaryzowany. Teraz wykorzystanie niestandardowych nośników w niestandardowy sposób na szerszą skalę. Wykorzystanie coraz nowszych technologii, nowe formy reklamy, wykorzystanie mediów cyfrowych w reklamie zewnętrznej, łączenie telewizji z reklamą zewnętrzną, dalsze poszukiwanie niestandardowych rozwiązań w reklamie zewnętrznej.

Czy cele, które założyli sobie Państwo na roku 2007 zostały osiągnięte?
KG: Osiągnęliśmy więcej niż planowaliśmy. Przez cały rok pozostaliśmy liderem na rynku. Udało się przeprowadzić szereg interesujących kampanii oraz rozbudować program CSR. Nasze działania pro-społeczne zostały zauważone i docenione. Do sukcesów w zaliczamy wyróżnienie w międzynarodowym konkursie Fespa dla projektu Mobilnej Galerii Designu i półfinał w konkursie „Pro Publico Bono” dla kampanii „Prowadzę – jestem trzeźwy”.

Jakie działania marketingowe planują Państwo w przyszłym roku?    
KG: Cóż, będzie to dwudziesty rok naszej działalności więc planujemy wiele niespodzianek.
Mamy nadzieję, że pod koniec roku 2008 świętować będziemy nie tylko okrągłe urodziny naszej firmy, ale również wysoką pozycję w rankingach branżowych i efektowne wprowadzenie na rynek nowych produktów.

Czego można życzyć Państwu w nowym 2008 roku?
KG: Naszym celem jest utrzymanie pozycji lidera w branży reklamy tranzytowej i takie życzenia z radością przyjmujemy. Ponadto życzenia powodzenia w nowych biznesach także sprawią nam przyjemność.