Logo

NowościWielki Format

Podsumowanie roku – OCE

 

Największe wydarzenia roku 2007
Rafał Osiekowicz: Największym wydarzeniem branżowym była z pewnością organizowana już po raz 14. przez firmę Océ impreza nazywana „największymi dorocznymi targami druku cyfrowego w Europie” – Océ OpenHouse 2007, zorganizowana w marcu br. w Poing k. Monachium. Odwiedziło ją ponad siedem tysięcy osób. W segmencie produkcji wielkoformatowej najważniejszą premierą OpenHouse 2007 był nowej generacji ploter Arizona 250 GT, będący pierwszą na świecie drukarką z segmentu VLF oferującą fotograficzną jakość produkcji. Jest to drukarka płaska z podciśnieniowym stołem, wykorzystująca atramenty UV.
Kolejnym ważnym wydarzeniem mijającego roku były Targi Poligrafia i Euro-Reklama w Poznaniu. Tu firma Océ Poland zaprezentowała na swoim imponującym, ponad dwustumetrowym stoisku szereg urządzeń i rozwiązań, co zaowocowało ogromnym zainteresowaniem zwiedzających, wieloma kontraktami oraz nagrodą. Tę ostatnią przyznano prezentowanemu podczas wystawy urządzeniu VarioPrint 6250. Maszyna miała w Poznaniu swoją polską premierę, otrzymała Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich. Firma promowała również, oprócz szeregu innych urządzeń i materiałów eksploatacyjnych, najnowszej generacji ploter stołowy UV – Arizona 250GT, który swoją polską premierę miał podczas odbywających się nieco później spotkań z cyklu Wiosennego Road Show z Arizoną 250GT, które zorganizowała firma Océ Poland w Sosnowcu i Warszawie.
Ważnym wydarzeniem dla Océ był obchodzony w październiku jubileusz 130-lecia istnienia. Motywem przewodnim tego wielkiego święta jest hasło „Innowacja”, które oparte jest na polityce działania firmy, będącej przedsiębiorstwem innowacyjnym, stawiającym na rozwój najnowocześniejszych produktów zgodnie z najważniejszymi nurtami technologicznymi.

Co zmieniło się na rynku druku wielkoformatowego w mijającym roku?
RO: Polska gospodarka, a w ślad za tym branże poligraficzna i reklamowa rozwijają się w bardzo szybkim tempie. Niewątpliwie miało na to wpływ nasze wejście do Unii Europejskiej, a co za tym idzie odpowiednia alokacja produkcji i pieniędzy, rozwój produkcji eksportowej oraz możliwość wykorzystania środków pomocowych, co wygenerowało zupełnie nowe możliwości dla polskich firm. Wzrosła więc w ciągu ostatniego roku znacząco liczba inwestycji również w sektorze wielkoformatowym. Firma Océ Poland odnotowuje tu swój znaczący udział. Zainteresowanie klientów kieruje się obecnie głównie w stronę ploterów UV oraz ploterów hybrydowych (rolowo-płaskich) i ten trend utrzyma się z pewnością w ciągu najbliższego roku.

Czy cele, które założyli sobie Państwo na rok 2007 zostały osiągnięte?
RO: Wspomniany szybki rozwój gospodarki i tym samym branż poligraficznej oraz reklamowej spowodował, że zakładane na rok 2007 cele udało się firmie Océ Poland w 50% przekroczyć, co jest niewątpliwym sukcesem mijającego roku. To pozwoliła firmie osiągnąć pozycję największego dostawcy ploterów płaskich UV w Polsce. Udało się sprzedać firmie aż 10 ploterów UV, w tym trzy modele Arizona 250GT, co jest niewątpliwie kolejnym dużym sukcesem mijającego roku.

Jakie działania marketingowe planują Państwo w roku przyszłym?
RO: Z pewnością najważniejszym wydarzeniem nadchodzącego roku będą targi Drupa. Firma Océ będzie w nich uczestniczyć i zaprezentuje w Düsseldorfie wiele ciekawych i interesujących rozwiązań. W zakresie urządzeń wielkoformatowych nadal promować będzie technologię UV i plotery hybrydowe. Swój udział zapowiada również w organizowanych w styczniu 2008 roku I Międzynarodowych Targach OUTDOOR&MEDIA EXPO w Warszawie oraz w marcowej Euro-Reklamie w Poznaniu.