Firma Clear Channel Poland zleciła badania efektywności najnowszych produktów – sieci dedykowanych City Lejdis oraz City DINKs. Badania przeprowadzone przez Instytut OBOPiR Mareco Polska pokazały, że efektywność kampanii realizowanych przy wykorzystaniu sieci jest wyższa w porównaniu z kampaniami realizowanymi na citylightach.
Sieci dedykowane Clear Channel Poland to gotowe rozwiązania reklamowe pozwalające na dotarcie do wybranej grupy celowej. Nośniki dobierane są w taki sposób, by znajdowały się w miejscach największej koncentracji grupy. Badania miały za zadanie sprawdzić, czy sieci dedykowane różnią się od standardowych rozwiązań pod względem efektywności w docieraniu do wybranej grupy docelowej. Wyniki potwierdzają, że są one dobrym wyborem dla marketerów chcących precyzyjnie targetować komunikację outdoorową.
Badania efektywności sieci City Lejdis, dedykowanej mieszkającym w wielkich miastach kobietom w wieku 25-44 lata, przeprowadzono pod koniec sierpnia na podstawie kampanii marki Wellaflex . Z kolei efektywność sieci dedykowanej młodym, nie posiadającym dzieci, nastawionym na karierę parom z wielkich miast – City DINKs (double incom, no kids) – zbadano na przykładzie kampanii Pepsi z maja 2008 roku. Rozpoznawalność w grupie celowej Lejdis była o 18 proc. wyższa w przypadku kampanii przeprowadzonej na 550 nośnikach znajdujących się w sieci w porównaniu ze średnią rozpoznawalnością reklam na 745 standardowych citylightach. Rozpoznawalność kampanii Pepsi na 550 citylightach DINKs w porównaniu do średniej rozpoznawalności kampanii standardowej na 745 powierzchniach była wyższa o 25 procent. W przeliczeniu na jedną powierzchnię efektywność City Lejdis i City DINKs była odpowiednio o 60 i 69 proc. wyższa, niż w przypadku zastosowania tradycyjnych citylightów.