Mapping jako audiowizualny performance, mimo iż powszechnie znany, wciąż pozostaje jedną z najbardziej zachwycających atrakcji eventu. Animacja na trójwymiarowym obiekcie wzbudza wiele emocji, działa na wyobraźnię i na długo pozostaje w pamięci. W Polsce mapping jest najchętniej wykorzystywany przy wydarzeniach plenerowych, przy projekcjach na elementach architektury – wtedy efekt jest niezwykły i trafia do masowego odbiorcy. Jednakże coraz częściej mapping jest zamawiany przy eventach odbywających się w pomieszczeniach na przykład przy okazji wprowadzania produktu na rynek. I wtedy najważniejszą sprawę stanowi tło – obiekt, scenografia – które jest "zmapowane". To ono decyduje w dużej mierzy o efekcie WOW, o tym czy widz zachwyci się koncepcją i wykonaniem animacji.
Zatem gdy w briefie, który trafił do Live Marketing Concept, pojawił się tak olbrzymi obiekt jak CIĘŻARÓWKA, to aż grzechem byłoby nie pomyśleć o stworzeniu multimedialnego show z najnowszym produktem ze stajni Mercedes-Benz w roli głównej. Wykorzystując możliwości techniczne jaki oferuje nowoczesny mapping, można było w ten sposób doskonale podkreślić wszystkie cechy pojazdu, nowoczesną technologię użytą do skonstruowania pojazdu, zwrócić uwagę na detale i zapisać w pamięci odbiorców show o wiele lepiej niż banalna prezentacja.
Zaproszeni goście, po wejściu do stacji dealerskiej, zostali przywitani koktajlem i po krótkim oczekiwaniu obsługa zaprosiła ich we wskazane miejsce. Już samo miejsce zostało tak przygotowane scenograficznie, by zaskakiwało. Wyciemnione z czterech stron czarnym horyzontem tworzyło zagadkowy klimat i budowało atmosferę napięcia. Na jednej z kotar wyświecone było wielkie logo Mercedesa. Z głośników popłynęły pierwsze takty muzyki, zapaliły się światła efektowe, a wiązka laseru rozpoczęła tworzenie fraktali. Wtedy jedna z kotar zaczęła się powoli podnosić. Okazało się, że stoi tam ciągnik siodłowy z naczepą – bohater wieczoru czyli Nowy Antos.
Krzsztof Kozak
ICP Group