Janina Szajkowska
Nie ma większego wroga promocji i reklamy niż nuda. A współcześni odbiorcy, niestety, coraz szybciej tracą zainteresowanie tradycyjnymi formami przekazu. Dlatego marketingowcy muszą sięgać po nowatorskie rozwiązania, również po nowe, atrakcyjne nośniki treści.
Współczesny klient jest dobrze oswojony z obecną w mediach i w przestrzeni publicznej reklamą. Żeby przyciągnąć jego uwagę i wzbudzić emocje przekaz musi być atrakcyjny, a także precyzyjnie dopasowany do jego zainteresowań. Nowoczesna technologia oraz pozytywne skojarzenia – to niezawodny sposób na skuteczną komunikację z wymagającym klientem. To także okazja zbudowania wizerunku firmy jako nowoczesnego, dynamicznego, innowacyjnego przedsiębiorstwa. Taką szansę stwarza promocja produktów i usług na supernowoczesnych nośnikach w klubach sportowych.
Nośniki multimedialne
Spółka Benefit Multimedia dysponuje siecią nowoczesnych nośników Digital Signage, ulokowanych w wiodących obiektach sportowych w całej Polsce (obecnie jest ich już 350 w około 150 punktach). Digital Signage to nowoczesna technologia umożliwiająca cyfrową emisję treści na nośnikach multimedialnych, dająca również możliwość zdalnego zarządzania treścią emitowaną w wybranych punktach. Dzięki bieżącej aktualizacji publikowanych materiałów, administratorzy DS w czasie rzeczywistym mogą modyfikować przekaz, dostosowując go do pory dnia czy lokalizacji. W ten sposób osiągany jest efekt niezwykłej precyzji dotarcia do konkretnego klienta.
Na ekranach emitowany jest ogólnopolski program, przygotowany przez Benefit TV (nagroda roku na za najlepszą ramówkę DS w konkursie PDSA AWARDS 2012). Jego ramówka spełnia oczekiwania widzów uprawiających sport, gdyż została opracowana na podstawie badań odbioru treści programowych przez użytkowników klubów fitness.*
Benefit Multimedia – oprócz sprzedaży czasu reklamowego na ekranach – oferuje też kompleksową produkcję multimedialną oraz telewizyjną. Realizuje spoty reklamowe, relacje z wydarzeń biznesowych i wiele innych form dopasowanych do potrzeb klienta. Najskuteczniejsze formy reklamy DS to: spot reklamowy, sponsorowanie bloku tematycznego, lokowanie produktu oraz patronat medialny.
Ambient w klubach sportowych
Spółka Benefit Multimedia oferuje także realizację kampanii BTL w ośrodkach sportowych na niestandardowych nośnikach. Wykorzystanie pozytywnego wizerunku sportu oraz wartości z nim kojarzonych do promocji produktów czy marek – nawet tych nie związanych bezpośrednio ze sportem – jest dziś bardzo modne. Zdrowy styl życia i sport są atrakcyjnym wizerunkowo tłem i źródłem pozytywnych skojarzeń ze zdrowiem, sukcesem, zwycięstwem, siłą, sprawnością.
Ambientowych propozycji jest bardzo wiele. Na życzenie klienta naklejki np. z jego logo mogą pojawić się na szafkach, lustrach, podłogach oraz na sprzętach sportowych. W ofercie znajdują się także plakaty, standy, roll-up'y, reklamy na folii One Way Vision. W pozytywny sposób użytkownicy odbierają również wręczanie materiałów reklamowych oraz próbek produktów, np. przy odbiorze kluczyka do szafki.
Dlaczego kluby fitness?
Przeważająca większość (70 procent) klientów klubów sportowych dobrze ocenia pomysł umieszczania tam ekranów i uważa, że dzięki emitowanemu programowi przyjemniej spędza czas podczas ćwiczeń. Treści emitowane na ekranach postrzegane są jako profesjonalne i ze względu na tę cechę wysoko oceniane. Klienci deklarują, że reklamy niosą wartościowe dla nich informacje oraz, że oglądają je z większą uwagą niż te, które emitowane są w telewizji. Jedna piąta odbiorców po obejrzeniu programu, zakupiła produkty reklamowane w Benefit TV lub szukała dalszych informacji na ich temat*. Osoby odwiedzające ośrodki sportowe i kluby fitness to – z punktu widzenia reklamodawcy – bardzo atrakcyjna grupa docelowa. Są wykształcone, dobrze zarabiające i zadowolone ze swojej sytuacji materialnej. Świadome swoich potrzeb, dbają o wizerunek i kondycję, doceniają wartość zdrowego stylu życia. To interesujący klienci dla wielu branż, w tym kosmetycznej, medycznej, finansowej, turystycznej, odzieżowej czy motoryzacyjnej.
* Dane wykorzystane w tekście pochodzą z badania przeprowadzonego przez Millward Brown w 2012 r.