Logo

Marketing MIX

Vienna House – nowa nazwa i strategia sieci Vienna International Hotels & Resorts

Od pierwszego lutego 2016 r. austriacka sieć hotelowa znana dotąd jako Vienna International Hotels & Resorts funkcjonuje pod nazwą Vienna House. Pod wspólną marką działają cztery linie hotelowe – każda o innym charakterze, ale wszystkie oparte na tych samych wartościach.

Największa austriacka grupa hotelowa sfinalizowała swoje działania w kierunku wypozycjonowania się na rynku od nowa. Vienna International Hotels & Resorts przekształci się w Vienna House. Pod nową, wspólną marką Vienna House zjednoczą się indywidualne hotele w miastach i resorty w kurortach, designerskie hotele andel’s by Vienna House, hotele biznesowe angelo by Vienna House, jak również stawiająca na naturalność linia Vienna House Easy. Tym samym – jak informuje – sieć – osiągnięty zostanie ważny kamień milowy w działaniach zapoczątkowanych pod koniec roku 2014 przez Ruperta Simonera, prezesa zarządu Vienna House.

– Kluczowa była dla nas odpowiedź na pytanie: dlaczego robimy to, co robimy. Jesteśmy przekonani, że nie ma na świecie nic bardziej finezyjnego niż prostota. Zależy nam przede wszystkim na jednym: zachwycaniu naszych gości! To fundament naszej samoświadomości i podejmowanych działań. Chodzi o to, by być prawdziwym gospodarzem, a jednocześnie pozostać sobą. Nie zakładać żadnej maski i nie skostnieć w setkach sztywnych standardów. Nowa identyfikacja wizualna, żywa kolorystyka i zdjęcia oraz mobilna, w pełni responsywna strona internetowa to konsekwencja tych założeń – podkreśla Rupert Simoner, opisując esencję nowych wartości firmy

Hotele Vienna House kierują się zasadą bycia gospodarzem oraz stosują standardy dające pracownikom możliwie dużą swobodę działania. Vienna House kreuje kulturę osobistego witania gości, której symbolem jest otwarte, przyjazne lobby hotelowe. Udogodnienia technologiczne wprowadzane są w tych obszarach, w których mają one uzasadnienie z punktu widzenia gościa, np. bezpłatny dostęp do szybkiego Internetu, internetowe usługi concierge oraz możliwość mobilnego zameldowania i wymeldowania. W ramach każdej z czterech linii hotelowych wprowadzone są – zależnie od pozycjonowania – nowe koncepcje dotyczące restauracji, baru i śniadania. Organizatorzy spotkań i konferencji mogą liczyć na wielofunkcyjne przestrzenie, nowe propozycje na przerwy kawowe ze zdrowymi przekąskami, a także nowe umeblowanie. Z kolei kwestia mobilności znajdzie swoje odzwierciedlenie w stacjach wypożyczania rowerów, ładowania pojazdów elektrycznych oraz stacjach wspólnego użytkowania samochodów.

 – Pierwszy człon nazwy, „Vienna”, nawiązuje do miejsca pochodzenia firmy, związanej z nim jakości życia, słynnej wiedeńskiej gościnności i energii miasta. Drugi człon, „House”, symbolizuje miejsce, z którym jesteśmy związani, gdzie możemy czuć się sobą. Miejsce, gdzie spotykają się rodziny i dokąd zapraszamy przyjaciół i gości. We wszystkich hotelach Vienna House panuje atmosfera współczesnego, nowoczesnego Wiednia. Odnaleźć w nich można również nasze europejskie korzenie i tradycje. Jeśli pojawi się stosowna możliwość, rozwiniemy działalność również w Wiedniu – tak Rupert Simoner uzasadnia decyzję dotyczącą nowej nazwy marki, mimo że grupa nie prowadzi obecnie hotelu w samym Wiedniu.

Prezes Vienna House Rupert Simoner wraz z Martinem Ykemą, dyrektorem ds. operacyjnych, i Johanną Weichselbaumer, dyrektor ds. finansowych, wspólnie analizują ubiegły rok, snując jednocześnie szereg planów na przyszłość.

– W roku 2015 r. zdefiniowaliśmy się na nowo – proces ten rozpoczęliśmy od wewnątrz. Zainwestowaliśmy w nowoczesne technologie, zaangażowaliśmy we wszystko naszych pracowników i wypracowaliśmy strategię marki. Proces ten dobiegł obecnie końca – wkraczamy teraz w fazę wdrożenia. Dysponujemy solidnym fundamentem i nowym pozycjonowaniem. Obieramy kurs na Europę, lecz idea ekspansji w innych kierunkach, takich jak Ameryka Północna czy Bliski Wschód, również nie jest nam obca.

fot. Vienna House Easy

Kolejną kwestią, na której w roku 2016 firma skupi swoją uwagę, jest tzw. Employer Branding (marka pracodawcy). Vienna House prezentuje się jako marka osobista, bezpośrednia oraz naturalna. Pracownik może tu być sobą, nie musi przywdziewać „maski” i dysponuje odpowiednią swobodą działania. Ma również dostęp do wielu programów szkoleniowych. 

– Żywe wartości marki, działanie z perspektywy gościa oraz upraszczanie – to nowa strategia Vienna House w pigułce – konkluduje Simoner.

 Źródło: MeetingPlanner.pl

 JK