Minął pierwszy dzień Kongresu Profesjonalistów Public Relations – największej konferencji branży PR, który odbywa się w Hotelu Rzeszów. Oprócz interesujących prelekcji, ważnymi wydarzeniami były premiery książki „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce” oraz nowego kwartalnika biznesowego „Newsline Magazine”.
Tematem przewodnim dwudniowego Kongresu Profesjonalistów Public Relations, którego organizatorami są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o., są relacje z mediami oraz promocja wydarzeń. Wśród prelegentów znalazło się wielu praktyków PR – w tym właściciele agencji public relations, doświadczeni specjaliści i eksperci z zakresu komunikacji.
Pierwsza taka książka w Polsce
Tegoroczny Kongres jest wyjątkowy przynajmniej z kilku powodów. Podczas pierwszego dnia konferencji swoją premierę miała niezwykła książka pt. „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”. – Jest to pierwsza pozycja, która opisuje historię branży public relations w naszym kraju. Składa się z 26 rozdziałów napisanych przez osoby tworzące to ćwierćwiecze. Książka opisuje początki, etapy powstawania organizacji branżowych, tworzenia zasad etycznych, szkolnictwa PR czy rozwoju poszczególnych gałęzi polskiego public relations – mówi dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu agencji Exacto, współautor książki. Pomysłodawcą jest Adam Łaszyn, prezes zarządu Alert Media Communications, a samą publikację przygotowały Wydawnictwo Message House oraz Wydawnictwo Newsline. Premierę w czasie Kongresu miał również kwartalnik biznesowy „Newsline Magazine”. Jest to magazyn, w którym można znaleźć artykuły o tematyce prawnej, marketingowej, a także z zakresu HR i zarządzania. Więcej informacji można znaleźć na jego stronie internetowej Newsline.com.pl.
[galeria=”1″]
Konferencja nie tylko dla praktyków
Wystąpienia w czasie pierwszego dnia Kongresu były wyjątkowo interesujące. Adam Łaszyn dokonał subiektywnego rankingu 10 najciekawszych wydarzeń PR minionego roku, Maciej Karczyński, były rzecznik prasowy ABW oraz Komendy Stołecznej Policji mówił o wizerunku służb specjalnych, zaś Kuba Antoszewski z Millward Brown dyskutował z Elizą Misiecką z fundacji InternetPR o badaniach w public relations.
Na koniec pierwszego dnia odbyła się debata z udziałem ekspertów – autorów wspomnianej wcześniej książki o XXV-leciu PR w Polsce. Udział wzięli w niej m.in. Mariusz Sokołowski, były rzecznik Komendy Głównej Policji, Piotr Czarnowski, prezes First PR, jednej z pierwszych agencji PR w Polsce, Konrad Ciesiołkiewicz z Orange Polska, Filip Szatanik z TAURON Arena Kraków i prof. Jerzy Olędzki, wykładowca akademicki. – To ćwierćwiecze PR w Polsce pokazuje, że nie mamy się czego wstydzić. PR u nas powstał nie z potrzeby władz, tylko z potrzeby samego środowiska. Tak samo było w Stanach Zjednoczonych i innych krajach zachodniej demokracji. Nowy system, który zrodził się po 1989 roku, umożliwił szybki rozwój tej branży, bo bez wolności wypowiedzi PR nie ma możliwości zaistnieć. Polscy specjaliści mają bardzo dużo doświadczeń i są profesjonalni – przekonuje prof. Olędzki.
Prelekcje to jednak nie wszystko. Na uczestników czekają też inne atrakcje. Przy hotelowej recepcji goście mogą wypróbować prawdziwy symulator lotu, natomiast w lobby na chętnych czeka fotobudka. Oprócz tego w wielu konkursach można było wygrać m.in. wycieczkę czy voucher na 10 tysięcy złotych do wykorzystania na kampanię reklamową.
OOH magazine jest partnerem konferencji.
www.kongresprofesjonalistow.pl
KL