Logo

Event MIX

O krok przed konkurencją | Wojciech Zbroja

Jak rozpocząć biznes na rynku eventowym? Jak go rozwinąć i utrzymać się w roli lidera? Czym wyróżnić się w branży? Czy i jak rynek eventowy się zmienia? Jaką wartość mają nagrody branżowe? O tych i innych aspektach prowadzenia wypożyczalni mebli eventowych opowiada Wojciech Zbroja – współzałożyciel i Prezes Zarządu Rent Design.

Zarządza Pan kilkudziesięcioosobo-wym zespołem, nadzoruje ofertę firmy, jej rozwój i finanse, a także odpowiada za budowanie relacji biznesowych oraz projektowanie produktów. Chciałoby się powiedzieć człowiek orkiestra. Skąd tyle energii?
Wojciech Zbroja: Nawyk do nadwyrężania organizmu został mi z okresu dojrzewania, kiedy to dużo imprezowałem, a już miałem całkiem sporo obowiązków. Od kiedy pamiętam zawsze w wolnym czasie pracowałem. Dodatkowo nie jestem w tym wszystkim sam, gdyż mam ze sobą szereg wspaniałych osób, które wspierają mnie w moich działaniach.

Jak Pan rozpoczynał swoją przygodę z rynkiem eventowym?
Prowadząc studio fotograficzne wynajmowałem powierzchnię na działania eventowe, aczkolwiek był to wtedy dla mnie obcy rynek. Poznałem go o wiele lepiej, gdy sześć lat temu zacząłem tworzyć swoje pierwsze scenografie do eventów. Następstwem tych działań było powstanie Rent Design w 2011 roku. Dopiero od tego czasu mogę powiedzieć, że zacząłem poznawać branżę eventową, a ona mnie.

Początkiem roku otrzymał Pan wyróżnienie jako Osobowość Roku 2015 MICE Poland w kategorii Podwykonawca, teraz kolejna nagroda. Co ona dla Pana znaczy? Proszę opowiedzieć o niej coś więcej.
Każda z nagród ma inny wymiar. Osobowość Roku MICE Poland to moim zdaniem największe wyróżnienie jakie może spotkać osobę działającą na rynku eventowym w naszym kraju. Jest to gala, która od ośmiu lat budzi duże emocje wśród przedstawicieli branży. Nagroda ta ma dla mnie szczególne znaczenie, gdyż w jej przyznaniu największy udział mają klienci i osoby współtworzące całą branżę. Wyróżniając mnie docenili oni mój wkład pracy w wypożyczalnię mebli, która dostarcza rozwiązania do aranżacji przestrzeni eventowych.

Kolejnym prestiżowym wyróżnieniem było dostrzeżenie naszego działania przez magazyn BRIEF i uplasowanie mojej osoby w rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie. To pokazało nam, że nasza praca jest zauważana i doceniana przez różne środowiska biznesowe, a nie tylko tak jak wcześniej nam się wydawało, przez branżę MICE.

Otrzymaliśmy jeszcze jedno wyróżnienie, o którym nie było okazji wspomnieć wcześniej. W 2015 roku usługa oferowana przez Rent Design otrzymała rekomendację do nagrody Dobry Wzór 2015, wręczanej przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego.
Wszystkie nagrody cieszą zarówno mnie jak i cały zespół. Dają nam motywację do dalszego działania. Dzięki nim odczuwamy, że jesteśmy potrzebni, a to jest najważniejsze.

Czym się wyróżniają Wasze usługi? Czy stawiacie na jakość obsługi czy szybkość? A może jakieś inne aspekty? Dlaczego poleciłby Pan Wasze meble?
Otwierając firmę chciałem stworzyć ofertę i usługę, jakiej sam bym oczekiwał, a której nie mogłem znaleźć na rynku. Mam tu na myśli kompleksowość działania. Co to oznacza? Chodzi o to, by wynajem mebli nie sprowadzał się do samej dostępności. Stawiamy na innowację we wszystkich aspektach naszego działania. Znaczenie ma zarówno jakość, jak i szybkość obsługi przy zachowaniu najwyższych standardów pracy z klientami. Śledzimy najnowsze trendy i wprowadzamy do oferty zarówno produkty znanych i cenionych producentów, jak również swoje autorskie projekty, których nasi klienci nie znajdą nigdzie indziej. Kolejną rzeczą, na którą kładziemy duży nacisk to proces kontroli jakości produktów. Staramy się, aby meble i akcesoria zawsze charakteryzowały się nienagannym stanem.

[galeria=”1″]

Firma działa na rynku od pięciu lat. Dysponujecie bazą ponad 12 tysięcy mebli obsługując około tysiąca wydarzeń rocznie. To imponujący wynik. Od czegoś jednak się zaczęło. Jak wyglądały początki i jak firma rosła w siłę?
To fakt, nie od razu byliśmy dużą firmą. Nikt nie dał mi gotowego know-how jak stworzyć wypożyczalnię mebli. System działania musiałem wypracować sobie sam metodą prób i błędów. Razem z moim wspólnikiem mieliśmy doświadczenie w prowadzeniu firmy, natomiast wypożyczalnia była dla nas czymś zupełnie nowym. Początkowo wprowadziliśmy do oferty dosłownie kilkanaście produktów, w tym jako pierwsi weszliśmy na rynek z zupełnie nowym rozwiązaniem, jakim były meble LED-owe z własnym zasilaniem. Rozwiązanie to szybko spodobało się naszym nowym klientom. Początkowo zamówienia dostarczałem osobiście moim samochodem kombi z przyczepką. Dziś Rent Design to około 40 osobowy zespół i flota samochodowa składająca się z 14 pojazdów.

Jakie widzi Pan problemy działając na rynku eventowym, a co można pochwalić w tej branży? Jakie są Pana obserwacje?
Nie skupiajmy się na problemach tylko patrzmy na nie jak na wyzwania, którym należy stawiać czoła. Osobiście wolę szukać pozytywnych aspektów. Mam wrażenie, że nasza branża wyróżnia się dużą serdecznością. Od początku naszego istnienia spotykałem się z otwartością i zawsze pozytywnym przyjęciem. To sprzyja budowaniu świetnych relacji biznesowych i prężnemu rozwojowi. Istotne jest także to, że niezależnie ile podmiotów bierze udział w realizacji danego wydarzenia, wszystkim przyświeca jeden cel: WSPÓLNY SUKCES.

Jak zmienił się rynek eventowy w porównaniu z poprzednimi latami. Widzi Pan progres i w jakich aspektach?
Polska branża eventowa jest stosunkowo młoda i nieustannie się rozwija. Co za tym idzie wszystkie firmy działające w tej branży rozwijają się razem z nią. W ostatnich latach stworzonych zostało wiele nowych obiektów na potrzeby organizacji wydarzeń, a oferowane klientom rozwiązania charakteryzują się coraz większą innowacyjnością. Dzięki temu poziomem nie odbiegamy już od realizacji na doświadczonych, zagranicznych rynkach. W ciągu ostatnich lat zmieniło się bardzo wiele. W głównej mierze pod względem multimedialnym. Pojawiły się nowe rozwiązania, rozwój technologiczny pozwala na więcej. W naszych domach zmieniły się telewizory, nasze telefony inaczej wyglądają. Tak samo ewaluowały rozwiązania, które są wykorzystywane podczas eventów. Klienci lubią nowinki, lubią być zaskakiwani. My sami wprowadzamy kilkanaście nowych modeli do oferty każdego roku, dzięki temu nasza oferta jest ciekawa i różnorodna. Dodatkowo stale zwiększamy stany magazynowe, dzięki czemu możemy sprawniej obsługiwać realizacje.

Wygląda na to, że zdobyliście już wszystko. Jakie macie jeszcze plany i cele na przyszłość?
Dziękuję za tak miłe słowa, lecz jeszcze dużo pracy przed nami. Udało nam się zdobyć pozycję lidera rynku, która stawia przed nami wiele wyzwań. Ciągle się rozwijamy, rozbudowujemy ofertę i usprawniamy procesy wewnątrz firmy. W naszym wypadku istotnym elementem firmy jest sprawne centrum logistyczne, czyli nasza baza. W tej chwili jest to już trzecia siedziba firmy, a powoli przestajemy się w niej mieścić. Czas na kolejne wyzwania.
Rozmawiała Paulina Pięta

 

Wojciech Zbroja – współzałożyciel i Prezes Zarządu wypożyczalni mebli Rent Design oraz założyciel i Prezes firmy scenograficznej Od Niechcenia. W branży reklamowej i eventowej obecny od ponad 12 lat. Laureat rankingu magazynu BRIEF 50 najbardziej kreatywnych w biznesie 2015 oraz Osobowość Roku MICE Poland 2015. W codziennej pracy stawia na najwyższą jakość obsługi i usług, w tym na profesjonalne doradztwo, transparentność, zaufanie, elastyczność a przede wszystkim na innowacyjność, by zawsze być o krok przed konkurencją.

 

Wzwiad ukazał się w OOH Event. Wersja online znajduje się TUTAJ