W ciągu ostatnich siedmiu lat konkurs Eventex Awards nabrał prawdziwie globalnego znaczenia w branży organizacji imprez. Trzydniowa konferencja i gala Global Event Awards to ogromna inspiracja dla uczestników i przykład organizacyjnej perfekcji. W najbliższej edycji konkursu w składzie jury zasiądzie aż 3 Polaków, którzy z bliska będą mogli zobaczyć najważniejszą imprezę eventową roku.
Eventex ma za zadanie identyfikować i promować nowe trendy w organizacji wydarzeń, odchodząc od tradycyjnych, statycznych konferencji na rzecz interaktywnych imprez, zapewniających uczestnikom cenne i niezapomniane doświadczenia. Organizatorzy pragną uhonorować osiągnięcia profesjonalnych zespołów w ich wysiłkach na rzecz wspierania branży eventów. Wierzą i udowadniają, że eventy mogą stanowić konkretną wartość, dobrą inwestycję dla firm, a żywa komunikacja w zdigitalizowanym świecie jest ważniejsza niż kiedykolwiek.
– Eventex to najważniejsze wydarzenie dla profesjonalistów zajmujących się organizacją imprez i konferencji – mówi Olga Krzemińska-Zakrzewska, jurorka 7. edycji konkursu Global Event Awards i managing director agencji Power. – Z jednej strony organizacyjny wzór do naśladowania, z drugiej najbardziej inspirujące i prestiżowe wydarzenie, w jakim można wziąć udział, pracując w tej branży – dodaje.
Imprezę po raz pierwszy zorganizowano 7 lat temu jako lokalne branżowe wydarzenie. Od tamtego momentu urosła do rangi najważniejszego międzynarodowego spotkania profesjonalistów i miejsca prezentacji zaawansowanych technologii. W imprezie biorą udział organizatorzy, promotorzy, PR-owcy i specjaliści od komunikacji, firmy zapewniające zaplecze eventowe, a także przedstawiciele mediów branżowych z całego świata. W konkursie nagradzani są najzdolniejsi i najbardziej kreatywni organizatorzy eventów od Rosji i USA do Australii i Indii. Sześć dotychczasowych edycji Eventexu to ponad 500 zgłoszeń z 50 krajów.
Najlepsi z najlepszych
W poprzedniej, 6. edycji wyłoniono 19 zwycięzców z Wielkiej Brytanii, USA, Finlandii, Belgii i Holandii. Główną nagrodę Global Event Awards w kategorii Event Roku otrzymał Microsoft Future Decoded. To wielka dwudniowa impreza, która zgromadziła ponad 11 tys. partnerów i klientów wokół wyzwań i możliwości oferowanych przez „świat jutra”. Agencją roku zostało Momentum, obsługujące takie firmy, jak Coca Cola, American Express czy Bentley Motors. Eventex to także nagrody dla twórców technologii, które ułatwiają i uatrakcyjniają organizację imprez. W ostatniej edycji firma DobleDucht otrzymała nagrodę za aplikację, która wspiera organizatorów eventów, umożliwiając komunikację z uczestnikami, bieżącą analizę przebiegu imprez, przeprowadzanie sondaży, udostępnianie agendy i wiadomości opartych na geolokalizacji.
Dobry event poszerza horyzonty
Wydarzenie jest nie tylko okazją do zapoznania się z kierunkami, w jakich zmierza organizacja imprez, ale również wzbogacenia know-how przez firmy oraz nawiązania kontaktów z wpływowymi, najwyższej klasy ekspertami. To także szansa wypromowania działalności swojej firmy na arenie międzynarodowej. Organizatorzy mówią wprost – chcemy abyście wyszli stąd z nowymi umiejętnościami i wiedzą, którą można od razu zastosować. Uczestnicy potwierdzają – nie ma drugiego tak cennego i motywującego wydarzenia w branży. Eventex wyróżnia magnetyczna, energetyczna atmosfera, która wzmacnia jej inspirujący i prorozwojowy charakter. Organizacja eventu dokładnie pokazuje, jakie obszary powinno dziś łączyć dobrze zaprojektowane wydarzenie, aby przyciągać uwagę. Te obszary to wartości, które uczestnicy Eventexu cenią w nim najbardziej: walory edukacyjne, networking, inspiracja, doskonalenie umiejętności oraz oczywiście uznanie i rozpoznawalność w branży.
Unikalny format, który inspiruje
Tegoroczna ceremonia wręczenia nagród odbędzie się w dniach 24-26 stycznia 2017 w Croke Park w Dublinie w Irlandii. Weźmie w niej udział ponad 300 specjalistów z ponad 30 krajów. Zgłoszone firmy będą rywalizować ze sobą w ponad 20 kategoriach. Poza Eventem Roku, Agencją Roku i Nagrodą Publiczności, firmy mogą walczyć o zwycięstwo w kategoriach takich, jak: Najlepsza Konferencja, Najlepszy Event Korporacyjny, Najlepsza Kampania, Najlepszy Launch Produktu, Najlepszy Event Kulturalny, Najlepszy Fetiwal, Najlepszy Event Targowy, Najlepszy Event Technologiczny, Najlepszy Event Fundraisingowy, Najlepsza Aplikacja Eventowa czy Najlepsza Technologia Eventowa.
Wręczenie nagród jest częścią trzydniowej imprezy, o unikalnym formacie 80/20. Format ten zakłada 80 proc. lekcji mistrzowskich i 20 proc. sesji, podczas których wszyscy uczestnicy dzielą się swoją nowo nabytą wiedzą. W programie oprócz 6 ekskluzywnych lekcji dziennie i konferencji z udziałem wybitnych specjalistów, znajdzie się oczywiście gala, rozmaite wydarzenia towarzyszące oraz wielkie after-party.
Polacy będą sędziować w Dublinie
W jury 7. edycji konkursu Global Event Awards zasiada ponad 40 ekspertów z całego świata, w tym trzy osoby z Polski. Kandydaci na jurorów zgłaszają się sami, podobnie jak firmy chcące brać udział w konkursie. Organizatorzy wybierają do kapituły najlepszych liderów branży, doświadczonych profesjonalistów i dziennikarzy.
Jedną z wyłonionych kandydatek jest Olga Krzemińska-Zasadzka, managing director agencji eventowej Power, organizująca od 1997 r. wyjazdy najpierw dla osób indywidualnych, w późniejszym czasie biznesowe. Jest wiceprezesem Stowarzyszenia Branży Eventowej, członkiem Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, a także Society for Incentive Travel Excellence. – To wielkie wyróżnienie znaleźć się w gronie tak fantastycznych specjalistów i zobaczyć od kuchni, jak wygląda organizacja światowej klasy wydarzenia. To jak ceremonia wręczenia Oscarów dla branży eventowej – mówi Olga Krzemińska-Zasadzka.
Po raz drugi w roli jurorki wystąpi Anna Górska, która również od wielu lat jest związana z branżą turystyki i spotkań. Obecnie pełni funkcję business development directora w Warszawskim Centrum EXPO XXI, drugą kadencję jest przewodniczącą Oddziału Europy Centralnej International Congress and Convention Association oraz wiceprezesem ds. członkostwa w MPI Poland Club.
Polską reprezentację zamyka Rafał Rosiejak Expo Mazury. Od 23 lat jest związany z biznesem. Jako dyrektor Centrum Konferencyjnego Expo Mazury, a wcześniej jako dyrektor Centrum Konferencyjnego PGE Narodowego odpowiedzialny był za rozwój obiektów oraz budowanie ich wizerunku. Angażuje się także w prace organizacji związanych z turystyką i branżą MICE. Pełni funkcję przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Warszawskiej Organizacji Turystycznej i jest wiceprezesem Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce.
Czy też mamy szansę na statuetkę?
Jak dotąd tylko jedna polska firma została wyróżniona w konkursie Eventexu. W poprzedniej, 6. edycji w Sofii, koncert „Wszystko jest poezją” poświęcony twórczości Edwarda Stachury został uhonorowany najwyższą nagrodą w kategorii Najlepszy Koncert. Organizatorem imprezy była agencja producencka TOProduction. Firma zdobyła również trzecią nagrodę w tej samej kategorii za imprezę Europejski Stadion Kultury w Rzeszowie.
Olga Krzemińska-Zasadzka zachęca polskie firmy, aby zgłaszały swoje projekty do konkursu Eventex. – Polski rynek eventowy może śmiało konkurować z zagranicznymi gigantami, z roku na rok przybywa w naszym kraju wydarzeń o światowym formacie – przekonuje jurorka.
Artykuł ukazał się w piątej edycji Katalogu OOH event. Pobierz wersję online TUTAJ.