Logo

Event MIX

Nowoczesne technologie a współczesny event – razem czy osobno? / Exclusive Event

Nowa generacja, nowe wymagania, nowa rzeczywistość. Nietrudno dziś zauważyć, jak bardzo świat digital zmienia nasze życie i wpływa na otaczającą nas rzeczywistość. Dziś standardowe rozwiązania przechodzą do lamusa. Transformacja zachodzi w każdej sferze naszego życia, począwszy od szkolnictwa, po medycynę, rozwój technologii i branżę rozrywkową – wpływa zatem również na wygląd i formę nowoczesnego eventu.

Nie jest już nowością wideokonferencja, nie zaskakują ledowe bransoletki na wielkich koncertach czy świecące smartfony zamiast zapalniczek. Nie dziwi również silent disco, czy deszcz neonów. Jeśli już nie dziwi i nie zaskakuje, jak sprawić, by nasz event zapamiętano na długo?

Sekretem sukcesu współczesnego eventu, opartego na zastosowaniu nowoczesnej technologii, jest rzeczowy i profesjonalny wybór narzędzi cyfrowych wpasowujących się w klimat wydarzenia. Nierzadko dobranie odpowiedniej atrakcji do klimatu wydarzenia to nie lada wyczyn. Co dziś oferuje nam rynek digital?

Top 6:

1. SONO – głośne wyciszenie

Sono to małe urządzenie, które umieszczone na szybie dzięki wbudowanym mikrofonom jest w stanie odbierać i analizować dźwięki dobiegające z zewnątrz. Posiada funkcję regulacji, która pozwala użytkownikowi indywidualnie wybrać, jakie dźwięki są dla niego najbardziej uciążliwe.

Mały Sono, wielkie możliwości. Dzięki temu niepozornemu urządzeniu możliwe jest selektywne wytłumianie dźwięków otoczenia. Denerwuje Cię hałas ruchu ulicznego czy gwar rozmów sąsiadów, ale niekoniecznie chcesz wyciszyć dobiegający z pobliskiego parku śpiew ptaków? Z Sono określisz dźwięk, którego chcesz się pozbyć. Głośnik generuje wibracje o przeciwnej częstotliwości niż hałas dochodzący z zewnątrz, niwelując tym samym wszystkie niechciane odgłosy. I co ważne, działa bez potrzeby ładowania tradycyjną metodą- możemy uzupełnić poziom baterii za pomocą fal elektromagnetycznych, np. wi-fi.

2. Augmented Reality – rzeczywiście rozszerzony event

Rzeczywistość rozszerzona łączy w sobie świat realny oraz rzeczywistość wirtualną. Jest interaktywny w czasie rzeczywistym i umożliwia swobodę ruchów w trzech wymiarach. Opiera się na systemie wykorzystania obrazu z kamery, na który nałożona jest generowana w czasie rzeczywistym grafika 3D. Dla przykładu, użytkownik AR może za pomocą półprzezroczystych okularów obserwować życie toczące się na ulicach miejskiej dżungli, widząc jednocześnie elementy wytworzone przez komputer nałożone na rzeczywisty świat.
AR znajduje idealne zastosowanie przy organizacji szkoleń – zapewnia uczestnikom niezbędne informacje o specyficznych obiektach i pomaga w prezentacji informacji. Jako dodatek do wystaw w muzeach – eksponat może przedstawiać całą masę danych, jak zarys historyczny, czy miejsce odkrycia artefaktu. Jako narzędzie marketingu – znajduje zastosowanie w trakcie kampanii marketingowych. Jest również formą rozrywki – idealnym przykładem AR jest gra Pokemon Go.

3. Human Joystick – że co?

Innymi słowy interaktywna gra kinowa. Human Joystick opiera się na zintegrowanym systemie kamer działających na podczerwień oraz szeregu komputerów, które analizując ruch, przetwarzają go w odpowiedni sposób na dane wyświetlone na ekranie. Metoda ta pozwala na osiągnięcie efektu, w którym wszyscy widzowie zasiadający na sali poprzez podniesienie rąk oraz przesuwanie ich w jedną, bądź drugą stronę, sterują obiektem na ekranie, wykorzystując swoje ciało jak joystick. System ten pozwala sterować dowolnym obiektem na ekranie. Każda gra jest spersonalizowana i przygotowywana pod  klienta. Początkowo wyświetlana była w salach filmowych podczas trwania bloku reklamowego, powoli skrada serca eventowców. Metoda ewoluowała i obecnie może być wykorzystywana w dowolnym miejscu – np. na sali konferencyjnej lub jako urozmaicenie podczas bankietu. Ciekawym wariantem jest również podzielenie audiencji na dwie części oraz zachęcenia jej do rywalizacji, co może znaleźć perfekcyjne zastosowanie w imprezach firmowych, jako doskonałe narzędzie team buildingowe. Wspólna rozgrywka jest nie tylko świetną rozrywk,ą ale również nietypową i zapadającą głęboko w pamięć formą promocji.

4. Piramida holograficzna / Hologramy3d – namacalne science fiction

Piramida holograficzna i hologramy 3d to efektowne i skuteczne formy reklamy audiowizualnej pozwalające na stworzenie wyjątkowej przestrzennej prezentacji produktu, marki, logotypu, usługi lub zjawiska. Urządzenia opierają się wyłącznie na efekcie iluzji oraz złudzenia hologramu. Hologramy 3d są urządzeniami przede wszystkim do zastosowań wewnętrznych. Genialne na targi, koncerty, otwarcia obiektów i inne wydarzenia o charakterze promocyjnym.

5. Systemy mobilne do interakcji z uczestnikami

Cudownym przykładem interaktywnego systemu mobilnego jest iQ-Conference, który wykorzystuje potencjał urządzeń mobilnych podczas wydarzeń konferencyjnych. Nowe rozwiązanie na rynku oferuje możliwość interaktywnego udziału w konferencji, wglądu do bazy danych uczestników eventu, rejestrację uczestników, wymianę danych w chmurze, system nawigacyjny, mobilny plan wydarzenia, ankiety i pytania do publiczności na żywo, skanowanie markerów AR i wiele innych pomocnych opcji.

Wygodne aplikacje na smartfony i tablety pomagają budować relacje z uczestnikami wyjazdu, konferencji i innych eventów na każdym etapie wydarzenia (przed, w trakcie i po). Aplikacje coraz częściej bywają spersonalizowane – każdy, kto pobrał aplikację ma dostęp do informacji o swoim udziale w evencie. Aplikacje ułatwiają życie zarówno uczestnikom, jak i organizatorom, którzy dzięki wykorzystaniu systemów mobilnych mogą nie tylko stopniować napięcie i moment kulminacyjny wydarzenia, ale również pozwalają na stały kontakt z uczestnikami oraz dają możliwość uzyskania cennego feedback’u. Konkretna aplikacja mobilna pozwala nam również uporządkować zadania w kalendarzu oraz powiadamia o zbliżającym się terminie wykonania danego zadania, a praca dzięki nim staje się przyjemna i mniej stresująca.

6. Głośnik kierunkowy- nietypowa promocja

Genialnym rozwiązaniem multimedialnym jest również głośnik kierunkowy – spersonalizowana instalacja, którą można zamontować np. w sieciach sprzedaży. Jak to działa? Specjalne czujniki ruchu wykrywają moment, w którym konsument staje w wyznaczonym miejscu i aktywują lektora, który opowiada o produkcie. Klient słyszy tym samym spersonalizowany przekaz, który wywołuje pozytywne emocje i skłania do zakupu.

A co z social media?

Facebook, Twitter, Instagram, GoldenLine, LinkedIn, Blip. Mnogość kanałów social media daje do myślenia. Jeśli rosną na rynku jak grzyby po deszczu, oznacza to, że ludzie chętnie korzystają z narzędzia jakim są media społecznościowe. Okazuje się, że media społecznościowe doskonale sprawdzają się w pozyskiwaniu uczestników niezależnie od tego, czy jesteśmy gospodarzem tradycyjnego spotkania branżowego, czy eventu online. W celu zaangażowania odbiorców i wpłynięcia na określone działania, możemy śmiało skorzystać z kanałów social media. Stwarzają one bowiem ogromne możliwości komunikacyjne, nie tylko w przypadku organizacji eventów, ale również dotarcia do nowych klientów firmy, czy zwiększeniu obecności marki w sieci.

Czy new – tech wystarczy?

Nowoczesne rozwiązania technologiczne sprawiły, że niejeden koncert znanej gwiazdy urósł do rangi artystycznego przedsięwzięcia WOW na najwyższym poziomie i niejedna konferencja z wykorzystaniem narzędzi digital była tematem HOT TOP codziennych mediów. Nie zapominajmy jednak, że wciąż jesteśmy ludźmi i to, co najbardziej rozgrzewa nasze serca to kontakt z drugim człowiekiem. W czasach ekspresowego rozwoju technologii warto dostrzegać ludzkie piękno i podkreślać również naturalną, międzyludzką formę kontaktu.

Dziś zatem dwa główne nurty dyktują trendy udanego eventu. Po pierwsze miksujmy – połączmy dwie rzeczywistości – efekt murowany. Po drugie niech kontrast wskaże nam drogę. Pokazy kolekcji Victoria’s Secret są idealnym dopełnieniem się dwóch światów – wirtualnego i rzeczywistego. Występy naszego utalentowanego Radzimira Dębskiego i orkiestry symfonicznej ukazują natomiast fantastyczną symbiozę klasyki z nowoczesnością. Niech serce podpowiada, a technologia uzupełnia.Nie bójmy się jednak eksperymentować, łammy konwenanse i zacierajmy granice, by tworzyć zapisujące się w pamięci wydarzenia. Im bardziej zaskakujące – tym lepiej. A przecież może być tylko lepiej!


Agata Lipniak, Exclusive Event Team