Marketing MIX Telefon NIEBIESKIEJ LINII znów zaczyna działać

Telefon NIEBIESKIEJ LINII znów zaczyna działać

50
0

3 kwietnia po 3 miesiącach milczenia numer 22-668-70-00 znów zaczął odpowiadać. Dzięki firmie AVON, która w ramach kampanii AVON kontra Przemoc przekazała kwotę brakującą do wznowienia działalności poradni telefonicznej dla ofiar przemocy w rodzinie. Wsparcie finansowe zapewni poradni możliwość funkcjonowania do końca 2017 roku.

Poradnia telefoniczna prowadzona przez Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia zawiesiła działalność 1 stycznia 2017 roku z powodu braku funduszy. Przez ten cały czas osoby pokrzywdzone mogły zasięgnąć porady mailowo, dzięki zaangażowaniu wolontariuszy.
W międzyczasie została uruchomiona zbiórka publiczna, w ramach której wiele osób wsparło finansowo poradnię. Niestety, zebrana kwota w wysokości prawie 34 000 zł nie była wystarczająca do wznowienia działalności, dlatego firma AVON podjęła decyzję o przekazaniu środków, które umożliwią Niebieskiej Linii ponowny start.

– Nie mogliśmy pozostać obojętni wobec zamknięcia poradni telefonicznej Niebieskiej Linii, dlatego przekazaliśmy kwotę pozwalającą na jej działanie do końca roku. Wierzymy, że dzięki temu wiele kobiet otrzyma potrzebne im wsparcie. Naszym celem jest nie tylko nagłaśnianie problemu przemocy domowej, ale również aktywne jej przeciwdziałanie i z dumą to robimy, prowadząc od lat kampanię AVON kontra Przemoc– mówi Barbara Goździkowska, General Manager Avon Cosmetics Polska.

Dzięki Niebieskiej Linii osoby doświadczające i świadkowie przemocy mogą skorzystać z bezpłatnych porad psychologa i prawnika – specjalistów z zakresu pomocy ofiarom przemocy w rodzinie i osobom pokrzywdzonym w wyniku innych przestępstw. Z pomocy poradni telefonicznej i mailowej w 2016 roku skorzystało ponad 6 tysięcy osób.

– Te 6 tysięcy historii to dowód na to, jak bardzo potrzebne jest miejsce, w którym można otrzymać wsparcie. Trudno nam to sobie wyobrazić, dopóki sami lub ktoś z naszych bliskich nie doświadczy przemocy. Czujemy się wtedy bardzo bezradni i osamotnieni, a pomoc psychologa i prawnika dodaje sił i pozwala walczyć o bezpieczeństwo, godność i zadośćuczynienie. Dlatego bardzo dziękuję anonimowym darczyńcom, którzy wsparli nas w zbiórce publicznej oraz firmie AVON, dzięki której poradnia wznowiła działalność – mówi Renata Durda, Kierownik Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia

Współpraca AVON z Ogólnopolskim Pogotowiem dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” IPZ trwa od 2011 roku. W tym czasie udało się zrealizować wiele inicjatyw edukacyjnych i prewencyjnych dotyczących przemocy oraz wspierających ofiary przemocy domowej. Działania realizowane są w ramach kampanii społecznej i edukacyjnej AVON kontra Przemoc, zainaugurowanej w Polsce w 2008 roku. Jej celem jest głośny i wyraźny sprzeciw wobec przemocy oraz wszelkich jej przejawów. Wszystkie działania w ramach kampanii prowadzone są dzięki środkom pozyskanym ze sprzedaży produktów Avon „Powiedz STOP Przemocy!” dostępnych w katalogu Avon. Do tej pory w ramach akcji udało się zebrać na ten cel 1,5 mln złotych.

MW