Logo

Marketing MIX

Identyfikacja wizualna projektu „Otwarte dane” Ministerstwa Cyfryzacji od 2b design

Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło nowy projekt, nadzorowany przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa: Otwarte dane – dostęp, standard, edukacja. Za identyfikację wizualną odpowiada agencja 2b design.

Program będzie realizowany do maja 2020 roku. Celem programu jest zwiększenie liczby danych publicznych, udostępnianych w sposób otwarty oraz poprawa ich jakości. Adresowany jest do administracji rządowej ale również szeroko: do samorządów, organizacji pozarządowych i środowisk naukowych.

Za przygotowanie identyfikacji wizualnej oraz rozbudowanej księgi znaku odpowiadała agencja 2b design. To właśnie projekt agencji 2b design spotkał się z największym uznaniem. Ideą logo było zaprezentowanie symbolu otwartości, dostępu do danych publicznych. Podstawowa wersja znaku projektu „Otwarte dane” składa się z sygnetu oraz logotypu. Do konstrukcji sygnetu posłużyły dwie pierwsze litery nazwy programu. Skrót OD odnośni się jednocześnie do polskiej i angielskiej wersji znaku, które będą obowiązywać wymiennie.

Litera D stanowi światło litery O, symbolizując otwarcie i dostępnośd do danych, czyli idei programu. Dodatkowo symbol OD został uzupełniony o znak slashu/ukośnika, który nawiązuje do cyfryzacji – zapisu adresów stron internetowych.

Dodatkowo zaprojektowana została również wersja z pełną nazwą programu: Otwarte dane – dostęp, standard, edukacja. Występuje zarówno w wersji polskiej jak i angielskiej.

MW