Targi World Travel Show to jedno z najważniejszych wydarzeń dedykowanych branży turystycznej w Polsce. W ich ubiegłorocznej edycji wzięło udział 502 wystawców (w tym 206 z zagranicy), którzy spotkali się z ponad 45,6 tys. zwiedzających. Cała impreza została ulokowana w czterech halach Ptak Warsaw Expo, na łącznej powierzchni ponad 92,5 tys.mkw. Celem przyświecającym organizacji targów jest promocja najnowszych trendów w sektorze turystyki – zarówno w skali krajowej jak i międzynarodowej.
– Naszym priorytetem jest kreowanie nowego standardu targów turystycznych oraz integracja branży. Ważną częścią imprezy są spotkania z podróżnikami, którzy przygotowują ciekawe prelekcje i wykłady. Dzięki temu World Travel Show odwiedza tysiące poszukiwaczy podróżniczych przygód i inspiracji
– powiedziała Renata Nowel, dyrektor targów World Travel Show.
Zadowolony z targów jest m.in. kraj partnerski –Meksyk, dla którego udział w targach World
Travel Show w charakterze partnera był jednym z filarów europejskiej kampanii promocyjnej tego kraju.
– Kampania okazała się wyjątkowo skuteczna. PrzyniosłaMeksykowi, na rynku środkowoeuropejskim, aż 41%wzrost zainteresowania jego ofertą turystyczną – mówi Patricia Eversbusch, Dyrektor Mexico Tourism Board.
– Targi World Travel Show stworzone przez PTAK WARSAW EXPO to siła napędowa rozwoju gospodarki. To wyjątkowe wydarzenie, które ma szansę na stałe wpisać się w kalendarz branży turystycznej, ale co najważniejsze przyciąga tysiące zainteresowanych ludzi z całej Polski jak i zagranicy – powiedział Prezes Polskiej Izby Turystyki Grzegorz Chmielewski.
Cztery Salony
W tym roku wystawcy będą prezentować swoją ofertę w czterech salonach. W dwóch z nich – Turystyki Krajowej i Zagranicznej pojawią się m.in. reprezentanci biur podróży, destynacji, obiektów noclegowych, muzeów, szkół oraz ośrodków narciarskich, systemów rezerwacyjnych, portali podróżniczych, izb i stowarzyszeń branży turystycznej, jak również przewoźnicy, ubezpieczyciele czy podwykonawcy (oferujący atrakcje dodatkowe nawyjazdach).
W kolejnym salonie – Camper & Caravan (promującym coraz popularniejszą w naszym kraju turystykę caravaningową) znajdzie się ponad 170 kamperów i przyczep. Dodatkowo podczas targów zorganizowany zostanie europejski zlot caravaningowy (spodziewanych jest ponad 1000 drużyn). Ostatnią strefę będzie stanowił Warszawski Salon Jachtowy. Zaprezentują się w nim przedstawiciele stoczni oraz firm dealerskich specjalizujących się w sprzedaży jednostek pływających. Będzie to jedyna taka okazja do zapoznania się z szeroką ofertą jachtów i łodzi żaglowych oraz motorowych.
Strefa MICE
Co istotne, w tym roku targiWorld Travel Show zostaną rozbudowane także o strefę spotkań, konferencji, wykładów i szkoleń dedykowanych branży MICE – ze szczególnym uwzględnieniem eventów oraz wyjazdów typu incentive. Chodzi o stworzenie ciekawej oferty zarówno dla organizatorów, jak i korporacyjnych oraz stowarzyszeniowych zleceniodawców wydarzeń wpisujących się w definicję turystyki biznesowej.
Kolejnym przejawem wyjścia naprzeciw tej grupie odbiorców jest fakt, że początkiem stycznia CentrumTargowo – Kongresowe Ptak Warsaw Expo zostało przyjęte do Stowarzyszenia Branży Eventowej (SBE). Członkostwo w tej organizacji pozwoliło obiektowi na włączenie się w działania mające na celu rozwoj branży spotkań oraz promocję eventów jako jednych z najskuteczniejszych działań marketingowych, przynoszących wymierne efekty biznesowe. Warto też podkreślić, że w składzie wybranego w grudniu zarządu SBE ponownie znalazła się Żaneta Berus, pełniąca w Ptak Warsaw Expo funkcję dyrektora zarządzającego.
OOH event!, OOH magazine są patronami medialnymi wydarzenia.