Logo

Event MIX

Bestsellery Empiku 2018 pierwszą galą telewizyjną live wykorzystującą mixed reality

Allegro Brand Experience Agency już po raz 3. z rzędu odpowiadało za kompleksową produkcję gali Bestsellery Empiku. W tym roku agencja po raz pierwszy na polskim rynku wykorzystała technologię mixed reality w nadawanej na żywo gali telewizyjnej.

Bestsellery Empiku to nagrody dla najpopularniejszych – najchętniej kupowanych produktów kulturalnych. O tym kto zostanie laureatem w kategorii: książek, płyt z muzyką oraz filmów decydują codzienne wybory zakupowe Polaków. Zwycięzcy są prezentowani podczas gali nadawanej na żywo w telewizji TVN i na facebooku Empiku.

Allegro po raz trzeci z rzędu wygrało przetarg na organizację kolejnej edycji tego wydarzenia. Przygotowując motyw przewodni i całą oprawę gali, agencja nawiązała do nowej misji i pozycjonowania Empiku (claim: „wszystkie pasje, zajawki, koniki”). Zbudowała od podstaw tzw. „City of Passions” – koncepcję pokazującą tkankę miejską jako organizm tętniący życiem dzięki  autorom i twórcom, którzy owocami swojej pracy kulturalnej nieustannie inspirują jego mieszkańców. Rollout motywu przewodniego objął scenografię, materiały graficzne, wizyjne i efekty mixed reality. Widzowie  mogli zobaczyć elementy wirtualnej rzeczywistości, które  – rozwijając scenografię i materiały wizyjne w zapowiedziach poszczególnych kategorii nagród – pozwalały jeszcze głebiej wchodzić do świata Empiku. Rozwiązanie zostało przygotowane w sposób maksymalnie uproszczony dla end usera – nie wymagało od widzów wykorzystania dodatkowego sprzętu czy oprogramowania. Pogłębione doświadczenie świata marki Empik było możliwe bezpośrednio z poziomu ekranu telewizora czy smartphona. Wybierając mixed reality agencja postawiła na rozwiązanie, którego rosnąca popularność może odegrać kluczową rolę na rynku eventowym w najbiższych latach.

Galę poprowadził Marcin Prokop, a uświetniły ją występy artystów takich jak Slash z Myles Kennedy & The Conspirators, Dawid Podsiadło, Brodka, Kamil Bednarek, Paweł Domagała, Roksana Węgiel oraz L.U.C. & Rebel Babel Ensemble.Widzowie mogli śledzić w Internecie relację z czerwonego dywanu, którą poprowadzili Honorata Skarbek i Piotr Grabarczyk (grabari.pl).

Allegro skoordynowało działania ponad 30 podwykonawców. Montaże były realizowane przez 6 dni. W dniu realizacji działania prowadziło 250 osób. Wydarzenie odbyło się 13 lutego 2019 roku w ATM Studio.