Logo

Event MIX

Kim musi się stać PR-owiec przyszłości? Podsumowanie kolejnej edycji Kongresu PR

Za nami kolejna, XIX edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations. W  tegorocznym wydarzeniu wzięło udział ponad 300 uczestników, którzy przysłuchiwali się 20 prelekcjom, a także brali udział w dwóch warsztatach praktycznych oraz sesji naukowej.

Zarówno Prelegenci, jak i uczestnicy Kongresu zastanawiali się nad tym, przed jakimi wyzwaniami stoi współczesny PR oraz, co czeka go w przyszłości. Wojciech Jabczyński – Szef Biura Prasowego i Rzecznik ORANGE Polska przekonywał, że rolą współczesnego PR-owca nie jest już tylko komunikowanie. Jego zdaniem główne wyzwania współczesnych specjalistów dotyczą poszerzenia spektrum ról, które muszą przyjąć. Oznacza to, że nowoczesny PR-owiec to także po części reżyser, youtuber, dziennikarz, a nawet ekspert w zakresie analizy big data. Adam Łaszyn, Prezes Alert Media Communications, w tradycyjnym już subiektywnym przeglądzie zjawisk PR minionego roku zwrócił uwagę na postępującą brutalizację sfery komunikacyjnej. Współczesny PR coraz bardziej musi się mierzyć z takimi zjawiskami jak fake newsy, cyberprzemoc czy hejt. Warto też jego zdaniem edukować w zakresie radzenia sobie z nimi nie tylko społeczeństwo, ale również specjalistów PR.

Zaproszeni prelegenci dużo rozmawiali o tematach poświęconych współpracy z influencerami oraz mediami społecznościowymi. Goście kongresu przekonali się, jak bardzo wzrasta rokrocznie popularność działań prowadzonych z influencerami. Bartłomiej Staniszewski, Head of Sales z Mediakraft TV pokazał w swojej prezentacji, że 49% konsumentów polega na opiniach Influencerów, a 40% badanych dokonuje zakupu po zobaczeniu produktu w mediach społecznościowych. Dr Wojciech Hajduk odpowiedzialny za komunikację w firmie Greinplast pokazał historię narodzin firmowej maskotki oraz to, w jaki sposób jej obecność wpływa na budowanie wizerunku firmy. Przedstawiciele Nadleśnictwa Baligród opowiedzieli o prowadzeniu fanpaga na portalu Facebook oraz pokazali, publikacja jakich treści pozwoliła profilowi na podbicie serc setek tysięcy Polaków.

W trakcie Kongresu po raz kolejny dużo miejsca poświęcono tematowi kryzysów wizerunkowych. O zmianach jego postrzegania w dobie mediów społecznościowych mówił Michał Leksiński – Rzecznik Prasowy Zimowej Narodowej Wyprawy na K2. Aida Bella z Totalizatora Sportowego opowiadała o tym, co w świetle polskiego prawa jest legalne, a co zakazane w komunikacji dotyczącej gier losowych. Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej i Rzecznika Prasowego LOT Polish Airlines, Adrian Kubicki opowiadał, jakie wyzwania komunikacyjne stoją przed branżą lotniczą w kontekście powszechnego dostępu do danych związanych z lotnictwem.

Uczestnicy Kongresu wzięli również udział w praktycznych warsztatach poświęconych sposobom mierzenia i wyceny współpracy z influencerami oraz doborze skutecznych narzędzi w pracy z mediami społecznościowymi. W trakcie wydarzenia odbyła się także debata naukowa dotycząca polskich standardów etycznych w public relations, na której zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych przez zespół badawczy Exacto na grupie 500 specjalistów public relations w Polsce. Celem badania było pozyskanie ich opinii na temat funkcjonowania tego środowiska zawodowego w organizacjach różnego typu.

Organizatorem Kongresu Profesjonalistów PR jest Newsline sp. z o.o., Partnerem Strategicznym Totalizator Sportowy, Sponsorem Głównym PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, natomiast Partnerem Merytorycznym Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Rejestracji na wydarzenie można dokonać za pomocą strony www.kongrespr.pl

Partnerzy:Orange Polska, Ideo, Ideo Force, MediakraftTV,SuperDrob,Urząd Miasta Rzeszowa, Województwo Podkarpackie, Media Visage, Stowarzyszenie ProCarpathia, ZETO-Rzeszów, Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach.

Patroni medialni:Wirtualnemedia.pl, Grupa RMF FM, Gazeta Codzienna Nowiny, Nowiny24.pl, Radio VIA, Ad Monkey, Biznes na Fali, Epr.pl, Fundacja InternetPR, Law Business Quality, Magazyn VIP, Marketing przy Kawie, Marketing Miejsca, Nowy Marketing, OOH Magazine, Portal Medialny, Medialna Perspektywa, Publicrelations.pl, Manager, Signs.pl, Tygrysy Biznesu, Marketing i Rynek, Agencja Managerska VIP for You, TwojeJaslo.pl, Fundacja Managerska Creative, Czasopismo naukowe RSK, OGIDO Portal pracy, Qbusiness, PIAP.

Wydawnictwa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne,MT Biznes, Rebis

MW