W związku z epidemią koronawirusa marka Decathlon postanowiła uruchomić w Polsce dodatkową, specjalną produkcję masek dla Funduszu Interwencyjnego Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Firma na zamówienie Fundacji WOŚP wyprodukowała 10 000 masek, zrzekając się przy tym jakiegokolwiek zysku. Razem z dostawcami marka ustaliła cenę pokrywającą jedynie bazowe koszty. Wcześniej Decathlon przekazał Fundacji w darze 3 000 masek, które już teraz rozsyłane są stacjom pogotowia ratunkowego.
Odpowiadając na potrzeby personelu medycznego walczącego z koronawirusem, WOŚP i Decathlon zadziałali wyjątkowo szybko – od podjęcia decyzji o produkcji masek w Polsce do przekazania Fundacji pierwszych produktów minęły zaledwie 4 dni. Kluczem do sukcesu było nieszablonowe działanie, zarówno po stronie Decathlonu, jak i Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która nie bała się podjąć nadzwyczajnych kroków. Wszystko nie odbyłoby się jednak bez odpowiednich ludzi. Wielu z nich pracowało po godzinach i w niestandardowych warunkach, aby umożliwić jak najszybsze wykonanie i przekazanie masek na potrzeby Funduszu Interwencyjnego Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, czyli medykom, którzy w całym kraju walczą o życie i zdrowie chorych.
– W tej bezprecedensowej sytuacji, w której się wszyscy znaleźliśmy, niezwykle ważna jest wzajemna pomoc i otwartość na niestandardowe rozwiązania – mówi Wojciech Kozłowski, Marketing Director w Decathlon Polska. – W Decathlonie wierzymy, że tylko działając razem jesteśmy w stanie pokonać tę pandemię. To dlatego staramy się pomagać na wszystkich możliwych poziomach, czego przejawem jest produkcja masek do nurkowania w Polsce, aby przyspieszyć przekazanie ich potrzebującym. Wykorzystaliśmy fakt, że Decathlon Polska to także produkcja artykułów sportowych dla całej grupy Decathlon i nasi fantastyczni lokalni dostawcy stanęli na wysokości zadania, odpowiadając na nasz apel o szybkie działanie w słusznej sprawie. Wszystkim zaangażowanym pracownikom należą się wielkie podziękowania – dodaje Kozłowski.
Maski to typowy sprzęt sportowy, a nie środek ochrony osobistej. Dzięki wysiłkom wielu osób, istnieje jednak możliwość zmodyfikowania ich w taki sposób, aby personel medyczny mógł korzystać z nich w codziennej pracy. Lekarze i ratownicy każdego dnia wykazują się wielką kreatywnością, dostosowując maski do swoich potrzeb. Na drukarkach 3D tworzone są specjalne przejściówki, umożliwiające pracę w maskach stworzonych przecież z myślą o nurkowaniu. Akcja wspierana jest przez inicjatywę #maskadlamedyka, której celem jest stworzenie skutecznej i bezpiecznej maski dla zabezpieczenia pracowników służby zdrowia narażonych na bezpośrednią ekspozycję na koronawirusa. W projekt zaangażowało się kilkadziesiąt osób ze świata nauki i biznesu, które poświęciły swój czas, wiedzę, kontakty i pieniądze, aby pomóc w tej słusznej sprawie.
Współpraca z WOŚP to nie jedyna działalność Decathlonu na rzecz walki z koronawirusem. Z inicjatywy pracowników sklepów, marka przekazała już 70 placówkom ponad 6 500 produktów, takich jak m.in.: śpiwory, maski, gogle oraz batony energetyczne. To jednak nie koniec – pomoc wciąż trwa!
Dotychczasowe zaangażowanie Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w walkę z epidemią COVID-19, finansowane m.in. z Funduszu Interwencyjnego, wynosi już blisko 50 mln złotych. Fundacja zamówiła dla polskich szpitali m.in. 200 łóżek przeznaczonych na stanowiska intensywnej opieki medycznej, 157 kardiomonitorów, 71 respiratorów, 50 000 pakietów indywidualnej ochrony biologicznej (IPOB), 250 000 masek medycznych N95/KN95, czy 2,6 miliona trójwarstwowych maseczek chirurgicznych.
KL