O zmianach klimatu i wprowadzeniu polityki świadomości środowiskowej w firmie, nowych inwestycjach oraz o tym, że eko trendy wpływają na renesans ceramiki reklamowej mówi Katarzyna Wolnik, prezes firmy Pro Media.
Na Państwa stronie www.kubki.com.pl, w zakładce ECO można przeczytać ważne informacje na temat wprowadzenia polityki świadomości środowiskowej do firmy Pro Media Sp. z o.o. Co to w praktyce oznacza dla środowiska?
Jesteśmy obecni na rynku ceramiki reklamowej już prawie 20 lat. Doskonale pamiętamy skromne początki tej branży w Polsce. W tamtych czasach kwestie związanie z ekologią kojarzyły nam się ze sporadycznymi ostrzeżeniami ekologów i naukowców występujących w telewizji, mówiących o topniejących lodowcach. Dzisiaj funkcjonujemy w świecie, w którym zmiany klimatu widać gołym okiem. Odczuwamy to wszyscy. Ogólny wzrost konsumpcji przekłada się również na większy popyt naszych produktów, które od lat doskonałe budują relację z odbiorcami. Wraz z rozwojem naszej oferty i wprowadzaniu nowych technik zdobienia doszliśmy do wniosku, że musimy bardziej odpowiedzialnie podejść do prowadzenia tego biznesu. W związku z tym, poza oczywistym spełnieniem wymogów środowiskowych dotyczących chociażby utylizacji produktów ubocznych, chcemy wprowadzać realne zmiany zmniejszające obciążenia dla naszej planety. Naszym celem jest prowadzenie przedsiębiorstwa neutralnego dla środowiska. Poza prowadzeniem restrykcyjnej segregacji odpadów, staramy się maksymalnie i wielokrotnie wykorzystywać surowce, których zużycie na co dzień jest bardzo duże. Są to np. kartony czy palety, które można wielokrotnie wykorzystywać w dystrybucji. Dodatkowo wszelkie czyściwa używane w drukarni są wysyłane do pralni i wracają ponownie do nas. Naszym ostatnim hitem jest nowy i wytrzymały stretch do palet o grubości 5 mikronów, zamiast typowych 23. Zatem okazuje się, że zużycie tego materiału można zmniejszyć pięciokrotnie. Dodatkowo w firmie 100% oświetlenia jest w technologii LED. Na koniec muszę przyznać, że takie postępowanie daje nam również dużo satysfakcji.
Czy planują Państwo jakieś kolejne inwestycje związane np. ze zmniejszeniem zapotrzebowania na prąd lub ogrzewanie?
W najbliższej przyszłości system wentylacji całej firmy zostanie wyposażony w rekuperację, która zapewni znaczną redukcję strat ciepła podczas wymiany zużytego powietrza na świeże. Ma to szczególne znaczenie w drukarni, gdzie co 10 minut następuje pełna wymiana powietrza. Dzięki tej inwestycji znacznie polepszy się bilans energetyczny naszej firmy.
Zatem już wiemy, że są Państwo świadomym i odpowiedzialnym dostawcą. Na jakie jeszcze korzyści mogą liczyć obecni i nowy klienci?
Cieszymy się z rosnącej ilości nowych klientów z Polski i zagranicy. Doceniamy również naszych lojalnych partnerów, z którymi pracujemy już wiele lat. Każdego roku staramy się rozszerzać naszą ofertę o nowości produktowe oraz nowoczesne techniki zdobienia. Zauważamy coraz większe wymagania odbiorców, jeżeli chodzi o innowacyjnie wykonany kubek reklamowy. Od paru lat utrzymuje się silny trend barwienia kubków pod dowolny kolor Pantone z efektem błyszczącym lub matowym. Dbamy też o to, aby ponad wszystko produkty były wytrzymałe podczas codziennego użytkowania szczególnie w domowych zmywarkach. Aby podnieść odporność barwienia na uszkodzenia mechaniczne wprowadzamy w niedługim czasie nową technikę barwienia kubków farbą ceramiczną. Technika ta nosi nazwę PROCOLOR i już niedługo będzie można przeczytać o niej więcej na naszej stronie www.kubki.com.pl.
W ostatnim czasie modne stało się przynoszenie własnego kubka do znanej sieci kawiarni za co można uzyskać dodatkowy rabat. Czy to znaczy, że ceramika reklamowa może wyprzeć z rynku kubki papierowe?
Poniekąd jest to możliwe. Ceramika reklamowa służy użytkownikom wiele lat. Są to produkty trwałe i bezpieczne, a przy odrobinie finezji podczas projektowania nasz wyrób może stać się naprawdę ważnym przedmiotem dla człowieka. W końcu każdy ma swój ulubiony kubek na mocną kawę lub rozgrzewającą herbatę. Odnoszę wrażenie, że wraz z trendem „no waste”, kubki z nadrukiem stają się mocnym liderem wśród upominków reklamowych. Nie sposób wymyślić bardziej ekologiczną, a przy tym akceptowaną cenowo, alternatywę. Tak naprawdę czas pokaże, ale nie ukrywam, że patrzymy w przyszłość z dużym optymizmem.
Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko
Katarzyna Wolnik – Prezes firmy Pro Media Sp. z o.o. od blisko 20 lat prowadzi wraz z mężem – Robertem zakład produkujący ceramikę reklamową. Firma od kilku lat ma zasięg ogólnoeuropejski i dynamiczne rozwija swoją sieć dystrybucji w Polsce i zagranicą. Prywatnie Kasia pasjonuje się psychologią społeczną, sztuką oraz podróżami.
Wywiad ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.