E-book „YouTube – #GameChanger sportu. Success Story Kanału Sportowego… i nie tylko!” ujrzał światło dzienne. Publikacja powstała z inicjatywy dwóch agencji – marketingu sportowego Arskom Sport Brokers oraz digital marketingu Harbingers. E-book pokazuje, jaką ewolucję przeszły branże marketingu i mediów sportowych od momentu, gdy przeniosły swoje działania do social mediów.
Skąd porównanie YouTube’a jako #GameChangera sportu? Arskom Sport Brokers i Harbingers pokazali, jak przez dekady zmieniał się sposób konsumowania informacji sportowych. Finalnym punktem tej podróży stał się właśnie YouTube, gdzie wiele postaci telewizyjnych kreuje swoją przestrzeń, przenosząc formaty znane z telewizji do Internetu.
Arskom Sport Brokers i Harbingers wyszli od opowieści na temat transformacji nowych mediów aż do case study powstania i sukcesu nominowanego do tegorocznej nagrody Grand Press Digital 2020 Kanału Sportowego. Do współpracy nad e-bookiem zaangażowali się m.in. dziennikarze i prowadzący ten znany w serwisie YouTube program.
– E-book powstał, żeby zobrazować zmiany, jakie obserwujemy na rynku mediów od kilku lat, a które jeszcze przyspieszyły w trakcie lockdownu. Dziś czołowi twórcy internetowi dystansują media tradycyjne pod względem zasięgów, ale też zaczynają z nimi skutecznie rywalizować w wyścigu o budżety marketingowe. Kibice chcą być w centrum wydarzeń i współtworzyć treści, konsumowane na żywo i komentowane przez najważniejszych liderów opinii. To wszystko umożliwia Kanał Sportowy, którego success story u progu sportowego roku 2021 omawiamy razem z jego twórcami i ekspertami digital marketingu z agencji Harbingers – mówi Mateusz Brzeźniak, Senior Account Manager w Arskom Sport Brokers.
Sport, marketing, YouTube – przepis na sukces
Arskom Sport Brokers to pasjonaci i eksperci w tworzeniu kampanii w marketingu sportowym. Harbingers z powodzeniem przenosi te działania do świata e-commerce. Agencje połączyły siły, aby pokazać niebywałą transformację sportu do digitalu, a zwłaszcza siłę YouTube. Szerokie spojrzenie na temat oraz twarde dane, do których sięgają Arskom i Harbingers, pokazują, że sport, marketing i YouTube to mieszanka, która może dawać wysokie efekty.
– Jesteś marketerem, który szuka kreatywnego sposobu na promocję marki na YouTubie? Pracujesz w firmie, która myśli o tym, aby współpracować z youtuberami? A może po prostu jesteś youtuberem, który szuka pomysłu na swój kanał? Każdy znajdzie tu coś dla siebie! Projektując tego e-booka, staraliśmy się spojrzeć na temat szeroko, z perspektywy kilku osób, które mogą zajmować zupełnie odmienne stanowiska i czym innym zajmować się na co dzień. Jesteśmy jednak pewni, że coś, co po tej lekturze je połączy, to YouTube – mówi Anna Socha, Social Media Manager w Harbingers.
O publikacji porozmawiają również paneliści podczas czwartkowej konferencji online, organizowanej przez Forbes i Pentagon Research, w związku z „Rankingiem 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie”. Wnioski autorów e-booka zostaną omówione w ramach panelu „Sponsoring w czasie zarazy”. Partnerami merytorycznymi e-booka są Brand24 oraz TGI Smart. Patronat medialny nad publikacją objął OOH magazine.
Darmowy e-book jest dostępny do pobrania na stronie www.gamechanger.sportu.yt.
KL