Logo

Marketing MIX

Podsumowanie 2020 – okiem marki Xiaomi

Jaki był kończący się właśnie rok dla firmy Xiaomi Polska? Jakie procesy przyspieszyła pandemia? Na jakie narzędzia marketingowe postawili? O tym mówi Hanna Gajewska, dyrektor marketingu Xiaomi Polska. 

Rok 2020 to dla Xiaomi rok… 

Ten rok był dla nas naprawdę wyjątkowy pod wieloma względami. Największym sukcesem było zdobycie pozycji lidera na polskim rynku smartfonów w drugim kwartale i utrzymanie jej w trzecim. To było ogromne wyzwanie, ale stanęliśmy na wysokości zadania.

Największe wyzwanie tego roku dla marki?

Kolejną zmianą, w związku z pandemią, było przeniesienie komunikacji do kanałów online. Udało się zainteresować odbiorców naszą komunikacją w realiach wzmożonej aktywności digital wszystkich firm. Aby sprostać temu wyzwaniu przygotowaliśmy m.in. serię livestreamów, angażujące aktywności konkursowe i działania na Mi Community (forum fanów Xiaomi, które w tym roku w Polsce osiągnęło 100 000 aktywnych użytkowników). Wszystkie premiery produktowe również odbywały się w formule online.  

Najważniejsza kampania?

W tym roku została pokazana na polskim rynku wyjątkowa seria smartfonów Mi 10T. Do niej, we współpracy z Google, stworzyliśmy kampanię pt. Twórz. Odkrywaj. Mi 10T Pro. Skupiała się na funkcjach nowego flagowca Xiaomi oraz wsparcia Asystenta Google, które pomagają w zarządzaniu czasem oraz efektywnym osiąganiu celów dla zapracowanych i kreatywnych profesjonalistów. Była to pierwsza samodzielna kampania 360 Xiaomi w Polsce. Powstała ona przy wsparciu agencji kreatywnej Open Gate i domu mediowego Mediacom. 

Event jako narzędzie marketingowe – czy w 2020 były wykorzystywane?

W ramach premiery nowych modeli hulajnóg Xiaomi (Mi Electric Scooter Essential, Mi Electric Scooter 1S i Mi Electric Scooter Pro 2) oraz inteligentnego sprzętu z naszego ekosystemowego portfolio produktowego stworzyliśmy w centrum warszawy przestrzeń Mi Pop Up Store, w której klienci mogli w bezpiecznych warunkach, na świeżym powietrzu i przy zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeństwa i dystansu społecznego, przetestować i kupić nasz sprzęt. Nowoczesny i minimalistyczny design strefy nawiązywał do promowanego przez Xiaomi współczesnego, modnego i efektywnego sposobu poruszania się w przestrzeni miejskiej. [galeria=”1″] 

Czy korzystacie z gadżetów reklamowych? Jeśli tak, na jakie działania w 2020 roku postawiliście z udziałem Upominków reklamowych.

Przykładem takich działań mogą być gadżety stworzone w ramach kampanii dla serii Redmi Note 9, której partnerem na polskim rynku był Tik Tok. Gadżety Xiaomi&TikTok, takie jak bluzy i naklejki trafiły do mediów, influencerów i fanów marki. Zależało nam na stworzeniu unikalnych projektów, które przypadną do gustu Generacji Z (i nie tylko) i pozwolą odbiorcom wyrażać siebie i swoje pasje. Warto zaznaczyć, że kampania „It’s about to be legendary” stworzona dla Redmi Note 9 Pro była jedną z największych kampanii marketingowych na polskim TikToku oraz największą kampanią influencerską w ramach tej platformy. Wzięło w niej udział 28 inluencerów. 

Czy prowadziliście kampanię na nośnikach OOH?

Działania na nośnikach OOH były prowadzone w ramach kampanii flagowego Mi 10T Pro oraz w ramach kampanii co-marketingowych. 

KL