Logo

Marketing MIX

Podsumowanie 2020 – okiem marki Olimp Labs

Jaki był kończący się właśnie rok dla firmy Olimp Labs? Jak na funkcjonowanie firmy wpłynęła pandemia? Na jakie narzędzia marketingowe postawili? O tym mówi Maciej Jaskot, Dyrektor Marketingu i Komunikacji Olimp Labs.

 Rok 2020 to dla Olimp Labs rok…

…trudny. Pandemia postawiła cały świat w gotowości. Od początku roku z uwagą obserwowaliśmy niepokojące doniesienia o rozprzestrzenianiu się wirusa. Szybko podjęliśmy niezbędne kroki zaradcze. Jako pierwsi w Polsce wycofaliśmy się z kluczowych dla nas targów i konferencji. Wdrożyliśmy szereg procedur bezpieczeństwa, aby chronić naszych Pracowników, Partnerów i Kontrahentów. Wierzymy, że wszystkie decyzje były słuszne, w końcu zdrowie jest najważniejsze. Dzięki wiedzy, doświadczeniu oraz zaangażowaniu i ambicji naszych Pracowników zrealizowaliśmy wiele projektów, a kilka z nich można uznać za sukces.

Największe wyzwanie tego roku dla Olimp Labs?

Naszą misją jest zapobieganie chorobom. Dlatego też troszczymy się o zdrowie z największą uwagą. W naszym Ośrodku Badawczo-Rozwojowym prowadziliśmy intensywne prace nad nowym produktem. Tak też powstał CynkoVir Immuno, duma naszych naukowców, który już został wyróżniony i otrzymał Podkarpacką Nagrodę Gospodarczą w kategorii Najlepszy Produkt 2020. Każdego dnia mobilizujemy wszystkie siły, by pracować nad produktami, które pozwolą wzmacniać odporność i zapobiegać chorobom. 2020 rok wyraźnie pokazał, że zdrowie jest najwyższą wartością i należy się szczególnie o nie troszczyć.

Najważniejsza kampania?

Do naszych największych sukcesów w mijającym roku zaliczamy między innymi to, że w tych trudnych czasach, w jakich przyszło nam funkcjonować, udało nam się realizować wcześniej wyznaczone cele. Dostosowaliśmy jednak naszą komunikację do bieżącej sytuacji. Zrealizowaliśmy m.in. projekt #HomeFitHome, który miał nakłaniać internautów do aktywności fizycznej w domu w czasie pierwszej fali pandemii. W sierpniu udało nam się zrealizować plenerowe „Studio Olimp” podczas lekkoatletycznych Mistrzostw Polski we Wrocławiu. Podczas tego weekendu nadawaliśmy na żywo na platformie Facebook oraz YouTube, emitując materiały m.in. na Kanale Sportowym, który był naszym partnerem przy tym wydarzeniu.  W tym roku nawiązaliśmy jeszcze jedną dużą współpracę z producentem treści dedykowanych na portal YouTube, a więc grupą Abstra, z którą współtworzymy kanał Rozmiar ma Znaczenie.

2020 to także rekordowe liczby na naszych kanałach społecznościowych. Przywołując tylko te z Facebooka: blisko 2 mln wyświetlonych minut na przestrzeni roku, co jest lepszym o 230% wynikiem niż w roku poprzednim. Idąc dalej: dwie rekordowe publikacje – wideo przygotowane w ramach serii upamiętniającej Powstanie Warszawskie z Mariuszem Pudzianowskim w roli głównej. Materiał „#63” wygenerował pod 2 mln zasięg dotarcia do użytkowników Facebooka w Polsce.  Druga rekordowa publikacja to wideo przygotowane na 11 listopada. Wzięli w nim udział nasi czołowi ambasadorzy, którzy wspólnie wyrecytowali fragment wiersza „Kto ty jesteś? Polak mały”. Ten materiał dotarł do 1.5 mln odbiorców.

O jakości naszego contentu świadczy też fakt, że bardzo wysoki współczynnik wśród wyświetlonych minut stanowiły wyświetlenia pochodzące z rekomendacji Facebooka. To oznacza, że Facebook określił te materiały jako potencjalnie interesujące dla użytkowników swojej platformy. Stanowiło to blisko połowę wszystkich wyświetleń.

Kolejny punkt: w 2020 roku wystartowała globalna kampania Go For It. Do współpracy zaangażowaliśmy profesjonalnych sportowców z całego świata. W Polsce były to na przykład sławy lekkiej atletyki, jak np. Paweł Fajdek, Piotr Lisek, Ewa Swoboda, Iga Baumgart-Witan, Emilia Ankiewicz, a także siatkarz Bartosz Bednorz. Wszyscy oni dołączyli do Olimp Team. To niezwykle utalentowani i głodni sukcesów sportowcy. Swoją pasją zarażają innych i motywują do ciężkiej pracy. Wspieramy ich suplementacyjnie. Doceniamy ich konsekwencję, codzienny upór, wytrwałość i wspieramy w drodze na najwyższy sportowy szczyt po upragnione trofea. W ramach kampanii nawiązaliśmy ponadto współpracę z wyjątkową instytucją, jaką jest Polski Związek Lekkiej Atletyki. Czujemy się mecenatem sportu i dlatego też wspieramy wszystkich tych, którzy każdego dnia pracują na własny sukces. 

 

Event jako narzędzie marketingowe – czy w 2020 były wykorzystywane? 

Pandemia pokrzyżowała wiele planów eventowych zarówno w Polsce, jak i na świecie. My jeszcze na początku roku podjęliśmy trudną i ważną decyzję o wycofaniu się z wszelkich wydarzeń zbiorowych. Mimo, że event jest fenomenalnym narzędziem marketingowym, to świadomie z niego zrezygnowaliśmy, biorąc pełną odpowiedzialność za zdrowie Pracowników, Klientów, Partnerów Biznesowych. Nasze działania przenieśliśmy na wszystkie możliwe i dostępne platformy internetowe. Mamy swoją sprawdzoną ścieżkę komunikacji, a okres pandemii utwierdził nas w przekonaniu, że jest ona właściwa i skuteczna.

 Czy korzystacie z gadżetów reklamowych? Jeśli tak, na jakie działania w 2020 roku postawiliście z udziałem Upominków reklamowych.

Korzystamy z gadżetów reklamowych z nadrukowanymi naszymi logotypami. Dołączamy je na przykład do pakietów sprzedażowych, są to między innymi plastikowe bidony, pillboxy, bawełniane torby, kalendarze ścienne i książkowe, długopisy, notesy, gadżety z logo do celów szkoleniowych, gadżety dla Przedstawicieli Handlowych, rękawiczki do wykładania towaru, kominy czy pendrive’y.

2021 – plany/wyzwania/cele?

Rok 2021 będzie dla nas przełomowy i na pewno zapisze się w historii. W 31 rocznicę istnienia Olimp Labs zamierzamy oddać do użytku naszą najnowszą inwestycję, szczyt technologii i innowacji, Future Food 4.0, w którym będzie powstawać żywność przyszłości, czyli żywność funkcjonalna.  Jest to nasza odpowiedź na światowe trendy i potrzeby, które mówią o tym, jak wiele jeszcze musi się zadziać na tym polu. Wierzymy, że będziemy gotowi sprostać wszelkim oczekiwaniom w tym zakresie. Stoi za nami sztab wybitnych ekspertów, możemy poszczycić się jednymi z najnowocześniejszych  w Europie laboratoriami, jesteśmy w posiadaniu Sztucznego Układu Pokarmowego oraz mamy zaawansowane technologicznie zaplecze produkcyjne. [galeria=”1″]

Maciej Jaskot – Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji. Maciej Jaskot jest odpowiedzialny za tworzenie i realizację strategii marketingowej Olimp Labs obejmującej obszar produktów z kategorii suplementów sportowych oraz wyrobów farmaceutycznych. Od ponad 10 lat zajmuje się prowadzeniem działań z zakresu komunikacji wizerunkowej realizując szereg projektów promocyjnych zarówno dla międzynarodowych koncernów, władz samorządowych najwyższego szczebla jak i organizacji pozarządowych. Jego analityczne podejście przekłada się na skuteczną realizację przyjętej strategii marketingowej spółki.

KL