W tym roku odbędzie się już 25. edycja Konkursu Niezależnej Kreacji „Kreatura”. Twórcy, firmy oraz agencje i domy mediowe mogą zgłosić swoje prace tylko do 21 października 2021 r. Termin zgłoszeń został przedłużony o 7 dni.
Kreatura to ogólnopolski konkurs dla twórców, firm oraz podmiotów, które na zlecenie lub w ramach promocji własnej przeprowadziły kampanię marketingową lub uczestniczyły w jej realizacji. Wydarzenie od lat organizuje redakcja magazynu „Media Marketing Polska” – najstarszego w Polsce miesięcznika poświęconego mediom i branży reklamowej.
– Ważną misją Kreatury jest wspieranie niezależnych, zwłaszcza nowych, agencji i młodych kreatywnych. Cieszy nas niezmiernie, że od kilku lat każdego roku w konkursie pojawiają się nowe marki agencyjne, o których czasem nawet my, dziennikarze „MMP”, nie słyszeliśmy wcześniej (…) To wszystko nie oznacza, że Kreatura zamyka się na duże agencje czy doświadczonych twórców. Pokażcie niezależne myślenie i zmierzcie się z nową falą agencji. Marki potrzebują dziś elastyczności i innowacyjności – bardziej niż kiedykolwiek – mówi Tomasz Wygnański, redaktor naczelny magazynu „Media Marketing Polska”.
Tegoroczna edycja „Kreatury” obfituje w nowości. Wśród ponad dwudziestu kategorii konkursowych pojawiła się nowa: PODCASTY, do której twórcy ciekawych audycji dźwiękowych mogą się zgłosić bezpłatnie.
Za darmo mogą się też zgłaszać freelancerzy do 26 roku życia, zaś dla młodych pracowników agencji i domów mediowych przewidziana jest specjalna kategoria konkursowa – Kreatura X, do której brief przygotowała Skoda Polska. Zgłoszenia do tej kategorii również są bezpłatne.
– W tym roku wraz ze Skodą kontynuujemy nasz projekt Kreatura X, czyli specjalną bezpłatną kategorię, w której młodzi kreatywni przygotowują prace według briefu od tej marki. Obiecujemy, że w tym roku brief będzie jeszcze bardziej inspirujący. – zapewnia Tomasz Wygnański.
Gala wręczenia nagród #Kreatura2021 odbędzie się już 25 listopada 2021 r.
Prace biorące udział w konkursie oceniane są pod kątem oryginalności i innowacyjności pomysłu oraz ponadprzeciętnej jakości wykonania. Zgłoszenia w tym roku będzie oceniać jury pod kierownictwem Karoliny Witeckiej, CEO i współwłaścicielki agencji Cut The Mustard. Z pełnym składem jury można zapoznać się TUTAJ.
OOH Magazine jest patronem medialnym wydarzenia.