Logo

Trade marketing

Powstał mural promujący zakupy w 15 minut

Start-up Lite e-Commerce stworzył mural w centrum Warszawy w celu promocji swojej aplikacji służącej do szybkich zakupów online – Jush. Jest to kolejna część kampanii „Rób, co chcesz. Zakupy w 15 minut!”, która zachęca konsumentów do przetestowania usługi i wykorzystania zaoszczędzonego czasu na swoje pasje oraz przyjemności. To kontynuacja działań rozpoczętych w grudniu ubiegłego roku, kiedy to ruszyła kampania digital oraz outdoor.

Mural promujący Żabkę Jush pokrył jedną ze ścian Domu Towarowego Braci Jabłkowskich przy ul. Brackiej 25 w Warszawie.  Jest on kolejnym akcentem kampanii „Rób, co chcesz. Zakupy w 15 minut!” skierowanej do ludzi ceniących nowoczesne i wygodne rozwiązania. Twórcy usługi z Lite e-Commerce kontynuują tym samym unikatowy styl promocji marki, który poznaliśmy już przy okazji kampanii w sieci oraz w outdoorze. Użyta kreacja przyciąga niecodziennym humorem, mnogością bohaterów oraz użytych barw. Dzięki temu na muralu sporo się dzieje, co sprzyja zatrzymaniu i spędzaniu chwili na podziwianiu pracy w centrum Warszawy.

– Jesteśmy młodą marką, która w komunikacji do klienta lubi puścić oko, stawiając jednocześnie na element zaskoczenia i bezpośredniość. Wykorzystanie takiej formy promocji, jak mural w centrum Warszawy, był więc dla nas naturalnym krokiem. Nie chcemy być kolejną firmą, która komunikuje się z swoimi klientami wykorzystując kreację, która przepada w zalewie im podobnych – mówi Kamil Bąkowski, Marketing & eCommerce Director w Lite e-Commerce.

Za projekt odpowiedzialny jest projektant wizualny i ilustrator Alek „Lis Kula” Morawski. Rozpoznawalność zyskał projektując okładki do rapowych płyt takich artystów jak Quebonafide, Solar i Białas, Małpa oraz Włodi. W jego stylu odnajdziemy inspiracje nawiązujące do komiksów, kreskówek oraz szeroko pojętej popkultury.

Zaprojektowany przez niego mural nawiązuje do popularnej w latach 90’ serii „Gdzie jest Wally?”. Cechuje go ogromna drobiazgowość, przez co przechodzące obok osoby muszą poświęcić chwilę, żeby odnaleźć wszystkie ukryte w nim smaczki. Grafika jest pełna szczegółów oraz ukrytych nawiązań m.in. do wcześniejszych kreacji wykorzystanych przez Jush!

– Od razu wiedzieliśmy, że forma promocji jaką jest mural będzie pasowała do naszej marki i tego, w jaki sposób komunikujemy się z klientami. Na zaprezentowanym muralu widzimy kilka historii, które razem  tworzą całość. Jest to storyboard przedstawiający codzienne życie ludzi, którzy poświęcają swój czas na pasje i to, co naprawdę lubią robić. Odnajdziemy na nim między innymi sportowca grającego w koszykówkę na lodowisku czy siłacza, który szydełkuje. Wprawne oko dostrzeże również charakterystycznego kuriera Jusha, który nietypowo dostarcza zakupy na jednorożcu – dodaje Bąkowski.

Mural powstawał przez siedem dni, a jego odsłonięcie nastąpiło na początek stycznia. W przestrzeni miejskiej podziwiać można go do końca bieżącego miesiąca. O każdej porze dnia i nocy. Przy malowaniu zastosowano bowiem fluorescencyjne farby, dzięki którym mural zaczyna świecić w ciemności, ukazując tym samym kolejne nieszablonowe pomysły, ukazujące drugie dno grafiki. Choć mural Jusha przy Brackiej w Warszawie można odwiedzać jeszcze przez kilka dni, to Lite e-Commerce zapowiada, że chce dać mu drugie życie.

– Cieszymy się, że nasz mural zdobi warszawską tkankę miejską. Jednak za kilka dni w jego miejsce pojawi się kolejny, a my nie chcemy żeby ta historia zakończyła się tak szybko. Dlatego damy jej drugie życie w cyfrowej formie – podsumowuje Bąkowski.

Za realizację muralu dla Lite e-Commerce odpowiada agencja mediowa Zenith.