Logo

Marketing MIX

Historia, która zaczęła się od ziarna… – Colian prezentuje nową identyfikację wizualną

Colian odświeża wizerunek dzięki nowej identyfikacji wizualnej. Wypracowany koncept, oparty na motywie drzewa zbudowanego z charakterystycznych piktogramów, odzwierciedla wyznawane przez firmę wartości oraz podkreśla to, co jest jej znakiem charakterystycznym – rozwój, kreatywność, polskie korzenie i rodzinność.

Nowa identyfikacja wizualna w symboliczny sposób przedstawia historię firmy Colian, która swoją działalność rozpoczęła w 1990 roku od produkcji ziół i przypraw. Ponad 30-letniej aktywności biznesowej dało więc początek… ziarno. Pielęgnowane przez lata w duchu przedsiębiorczości, dostarcza plony, z których czerpią dziś kolejne pokolenia.

Wyrastające z ziarna drzewo przedstawia szerokie portfolio Colian. Wśród uporządkowanej kompozycji piktogramów znajdują się ikony nawiązujące bezpośrednio do wytwarzanych przez firmę produktów takich marek jak: Appetita, Jutrzenka, Familijne, Jeżyki, Akuku!, Goplana, Grześki, Hellena, Siesta, Solidarność, Śliwka Nałęczowska, Elizabeth Shaw oraz Lily O’Brien’s. Fani kultowej Oranżady Hellena znajdą w strukturze drzewa charakterystyczny kształt butelki, a wielbiciele Jeżyków zarys swojego ulubionego ciastka. Całość dopełniają ornamenty roślinne będące nawiązaniem do natury, która dostarcza surowce niezbędne do realizacji procesów produkcyjnych.

– Colian to polska firma rodzinna o wyjątkowo ciekawej historii. Założony w latach 90. Ziołopex specjalizował się w produkcji ziół i przypraw. Na przestrzeni 30 lat, również w wyniku akwizycji, w portfolio firmy pojawiły się kolejne produkty – słodycze, napoje, bakalie, a niedawno również lody. Ukazanie różnorodnej oferty produktowej w oryginalny i jednocześnie łatwy do zapamiętania sposób, przy nawiązaniu do wyznawanych przez firmę wartości, było prawdziwym wyzwaniem. Zależało nam na podkreśleniu rodzinności, a drzewo okazało się idealnym symbolem (analogia do drzewa genealogicznego). Nieoczywista prostota nadaje całej koncepcji kreatywnego wyrazu, a fakt, że grafika jest niczym nieograniczona, oznacza, że Colian nadal rośnie w siłę, rozwija się i wyznacza kolejne cele biznesowe – mówi Joanna Kąkol, Rzecznik Prasowy Colian.

Nowa wizualizacja to odświeżone logo spółek będących częścią Grupy. Logotypy są bardziej charakterystyczne, a litery wyraziste. W przypadku każdego logotypu nad literą „i” pojawia się kropka w dedykowanym dla danej firmy kolorze, będąca symbolicznym nawiązaniem do ziarna.

– Przed przystąpieniem do prac nad nową identyfikacją wizualną Grupy Colian postawiliśmy sobie za cel, by finalnie wypracowany koncept był prosty w przekazie i jednocześnie unikalny, a poszczególne spółki komunikowały przynależność do jednej grupy kapitałowej przy zachowaniu własnej indywidualności. – dodaje Joanna Kąkol.

Wraz ze zmienioną identyfikacją wizualną startuje nowa strona KLIKNIJ. Opracowany koncept pozwolił nadać jej oryginalnego charakteru. Każda podstrona, oprócz grafiki nawiązującej do danej tematyki, została wzbogacona o piktogramy odzwierciedlające poszczególne obszary działalności Colian. Kreacja i wdrożenie nowej strony internetowej było możliwe dzięki zaangażowaniu agencji Human2Human z Poznania.

Identyfikacja wizualna powstała we współpracy agencji kreatywnej Jump Group z Warszawy i Działu Marketingu Korporacyjnego i PR Colian.

Przypominamy wywiad z Twórcą spółki i zachęcamy do lektury.

Trafiamy w gusta konsumentów | Jan Kolański, Colian