Marketing MIX Razem przesuwamy granice | Daria Zielaskiewicz, SEAT i CUPRA

Razem przesuwamy granice | Daria Zielaskiewicz, SEAT i CUPRA

0

Z Darią Zielaskiewicz dyrektorką marek SEAT i CUPRA, rozmawiamy o działaniach marketingowych, współpracy z Robertem Karasiem, kanałach komuniakcji z klientem i planach na nadchodzące lata.

Kiedy hiszpańskie marki SEAT i CUPRA pojawiły się na polskich drogach?

SEAT i CUPRA to dwie marki o różnym charakterze, które idealnie się uzupełniają. Dzielą ten sam hiszpański rodowód i południowy temperament. Starsza z nich, SEAT, jest pełna radości i kolorytu. Marka powstała 70 lat temu, a w Polsce obecna jest od lat 90. W latach 2014-2018 miała miejsce największa ofensywa produktowa w historii brandu, która sprawiła, że SEAT jest w najlepszej pozycji od swoich narodzin. Natomiast CUPRA to niepowtarzalny, ikoniczny design, najwyższe osiągi i progresywny charakter. Jest to marka znacznie młodsza – 22 lutego obchodzimy jej 4. urodziny. Tempo jej wzrostu dla nas samych jest przeogromnym, pozytywnym zaskoczeniem. Pojawiła się w przestrzeni między segmentem wolumenowym i premium i od razu podbiła serca miłośników motoryzacji na całym świecie. Zapotrzebowanie na Formentora w Polsce przekroczyło nasze najśmielsze marzenia. Nie spoczywamy jednak na laurach i bardzo dużo inwestujemy w markę, również nad Wisłą. Wystarczy wspomnieć, że mamy już trzy butikowe concept store’y CUPRA Studio – w Warszawie, Gdańsku i Białymstoku. Właśnie zdradziliśmy, kto będzie reprezentował CUPRĘ w serii Extreme E, a za chwilę ogłosimy kolejne plany na przyszłość.

Na jakich działaniach marketingowych koncentrujecie się w ostatnim czasie dla ww. marek?

Obecnie maksymalnie koncentrujemy się na rozwoju CUPRY i stawiamy na mix działań awarenesowych – dla budowania świadomości marki – i performance’owych. W tym roku będziemy obecni z kampaniami zarówno w mediach tradycyjnych, jak i digitalowych. Oczywiście skupiamy się przede wszystkim na modelu Formentor, ale kampanijnie będziemy wspierali również pierwszy elektryczny model CUPRY, Borna.

Dodatkowo w planach na najbliższy rok mamy intensywne działania PR oraz kolejną odsłonę programu ambasadorskiego z Robertem Karasiem w roli głównej.

Dlaczego wybrali Państwo na ambasadora marki Roberta Karasia?

Z Robertem Karasiem – mistrzem i rekordzistą świata w podwójnym, potrójnym i pieciokrotnym Ironmanie – współpracujemy od 2019 roku. Robert jako Partner marki CUPRA idealnie uosabia jej wartości: pasję, determinację, dążenie do maksimum. To, czego dokonuje w sporcie, jest zbieżne z tym, co CUPRA pragnie urzeczywistnić w motoryzacji – razem chcemy przesuwać granice tego, co wydaje się niemożliwe. Kibicujemy Robertowi we wszystkim, co robi, a on wie, że ma w nas wsparcie. W 2022 roku napiszemy kolejny rozdział wspólnej historii.

Jakie kanały komunikacji wykorzystują Państwo do kontaktu z klientem?

Bardzo ważne są dla nas digital i social media. Nie mniej istotny jest nasz wirtualny salon, obsługujący marki CUPRA i SEAT, który jest holistycznym kanałem dotarcia. Klient obejrzy tu prezentację auta, nawiąże indywidualny kontakt z doradcą, a nawet skonfiguruje samochód – do salonu dealerskiego w celu złożenia zamówienia będzie mógł udać się z już gotową, pełną ofertą. Wirtualny salon to narzędzie online, które gwarantuje niezmiernie wygodne doświadczenie zakupu, a jednocześnie zapewnia korzyści kontaktu offline.

Jakie są plany na nadchodzące miesiące/ lata? Szykują się jakieś nowości, zmiany?

Już wkrótce zdradzimy plany na najbliższą przyszłość. Zachęcam do śledzenia naszych działań wokół 4. rocznicy powstania CUPRY. Będzie to okazja do podzielenia się wieloma ciekawostkami i ujawnienia informacji o kolejnych inicjatywach marki.

Daria Zielaskiewicz – od stycznia 2022 roku dyrektor marek SEAT i CUPRA. Z Volkswagen Group Polska związana od 12 lat. W 2009 roku rozpoczęła pracę w Kulczyk Tradex na stanowisku specjalisty ds. sprzedaży flotowej. Dwa lata później objęła rolę koordynatora Back Office dla Sprzedaży Flotowej, a następnie dyrektora marketingu w marce Volkswagen Samochody Dostawcze. Od 2016 roku była odpowiedzialna za obszar marketingu i Brand Management w Volkswagen Financial Services. Jest absolwentką poznańskiego Uniwersytety im. Adama Mickiewicza, studiów MBA na Uniwersytecie  Ekonomicznym w Poznaniu oraz programu managerskiego PMD Barcelona na IESE Business School, University of Navara.