Trade marketing Nowy projekt społeczny Canon – świat pełen wyobraźni

Nowy projekt społeczny Canon – świat pełen wyobraźni

0
Canon

Canon pomógł Towarzystwu Przyjaciół Dzieci i odmienił krakowską świetlicę Wesołe Małolaty nie do poznania. Dotychczasowa przestrzeń, w której dzieci bawiły się i spędzały wolny czas, została ozdobiona m.in. drukowanymi kolorowymi tapetami. Akcja „Świat wydrukowany fantazją z Canon” ma pokazać, że odpowiedzialny biznes to także zaangażowanie i pomoc lokalnej społeczności.

Dekorowanie wnętrz z wykorzystaniem własnych wzorów wydrukowanych na tapetach, drzwiach, podłodze czy szkle to coraz popularniejszy sposób tworzenia niepowtarzalnych przestrzeni. Dziś praktycznie nie istnieje powierzchnia, której nie dałoby się zadrukować. Wykorzystanie nowoczesnych technologii pozwala w stosunkowo prosty sposób całkowicie odmienić każde wnętrze. Tak właśnie stało się w przypadku krakowskiej świetlicy: niegdyś nieciekawe pomieszczenie nabrało całkiem nowego charakteru dzięki wydrukowanym na ploterze Canon kolorowym tapetom z kosmonautami, odświeżonej – za pomocą druku – podłodze, która zmieniła się w Drogę Mleczną czy udekorowanym stołom.

Wydrukować wnętrze. 

Canon do metamorfozy świetlicy podszedł profesjonalnie. Za stworzeniem wyjątkowego projektu kosmicznych pejzaży stoi Monika Kilińska, wybrana przez producenta projektantka wnętrz. To dzięki jej wyobraźni połączonej z możliwościami nowoczesnych ploterów Canon oraz studiu ARPI, które ostatecznie okleiło nimi świetlicę, dzieci mogą choć przez chwilę poczuć się, jakby były w kosmosie. – Nowy wygląd wnętrza, które zyskała nasza placówka dzięki inicjatywie Canon, z pewnością spodoba się dzieciakom i umożliwi im nowe formy zabawy. Tym bardziej, że oprócz aranżacji wnętrza Canon dostarczył też nowoczesną drukarkę, z której wydruki będziemy mogli wykorzystać do kreatywnej zabawy. To znacznie urozmaici naszą pracę – podkreśla Paulina Kisała ze świetlicy Wesołe Małolaty w Krakowie, prowadzonej przez Towarzystwo Przyjaciół Dzieci.

Akcja przemiany dziecięcej świetlicy w miejsce kolorowe i atrakcyjne to autorska inicjatywa Canon Polska. Oprócz pomocy podopiecznym świetlicy, producent swoim projektem chciał pokazać, jak w kreatywny sposób można wykorzystać nowoczesne technologie druku. – Postęp w dziedzinie druku poszedł tak daleko, że dziś jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia – mówi Rafał Osiekowicz, ekspert od urządzeń do druku wielkoformatowego w Canon Polska. – Nasze urządzenia doskonale radzą sobie z zadrukiem dowolnych materiałów, od drewna po szkło, co daje niemal nieskończone możliwości w dziedzinie innowacyjnej aranżacji wnętrz. A co istotne, technologia ta jest trwała i wytrzymała przy codziennym użytkowaniu – dodaje.

Nie tylko świetlica, czyli Cele Zrównoważonego Rozwoju

„Świat wydrukowany fantazją z Canon” to nie jedyna inicjatywa, w której producent rozbudza wyobraźnię najmłodszych. Do tej pory firma zorganizowała siedem edycji programu „To MY Tworzymy Świat”, składającego się z konkursu kreatywnego oraz warsztatów multimedialnych, pokazujących młodym twórcom, w jaki sposób opowiadać historie przy pomocy filmów i zdjęć. Poza działaniami skierowanymi do młodzieży, Canon zainicjował w 2021 r. akcję społeczną „Nowy dom dla drukarki”. W jej ramach organizacje non-profit bezpłatnie otrzymują wysokiej klasy biurowe urządzenia wielofunkcyjne.

Akcje te stanowią element szerszych, bardziej kompleksowych działań: od lat Canon angażuje się w realizację ogłoszonych przez ONZ Celów Zrównoważonego Rozwoju. Zgodnie z zasadami japońskiej filozofii oznaczającej życie i działanie dla wspólnego dobra, firma prowadzi projekty wspierające odpowiedzialną konsumpcję i produkcję, zmniejszanie nierówności społecznych oraz ochronę środowiska naturalnego, a także włącza się w nowoczesną edukację. To działania pokazujące, że wielki biznes nie tylko może, ale wręcz powinien być odpowiedzialny za pozytywne przemiany społeczne i środowiskowe.

Więcej o akcji można czytać TUTAJ.

 


 

Więcej newsów marketingowych znajdziesz TUTAJ.

Inspiracji szukaj podczas Festiwalu Marketingu.