Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Spełniamy dziecięce marzenia | Paulina Żaczyk, Coccodrillo

O tym jak wielkie serce do pomocy ma marka Coccodrillo, o działaniach CSR i akcjach charytatywnych, rozmawiamy z Kierownikiem Sekcji Komunikacji Marketingowej CDRL, Pauliną Żaczyk.

Czym jest CSR dla waszej marki?

Jako firma z wieloletnim doświadczeniem mamy świadomość spoczywającej na nas odpowiedzialności. Wrażliwość i społeczna odpowiedzialność jest na stałe wpisana w działalność Coccodrillo. Głównym przesłaniem naszej marki jest hasło „Kids are kids”. Zgodnie z nim zależy nam, aby wszystkie dzieci miały przestrzeń i możliwości do nieograniczonego wyrażania siebie oraz beztroskiego, radosnego, a także zdrowego rozwoju.

Ile akcji charytatywnych przeprowadziło Coccodrillo w 2021 roku i jakie były ich efekty?

Rok 2021 był dla nas wyjątkowy. Rozwinęliśmy inicjatywę #Coccodrillopomagamy. Pod tą nazwą realizujemy różnorodne akcje CSR, m.in. wprowadziliśmy nową odsłonę kreatywnej, papierowej torby zakupowej, ze sprzedaży której cały dochód przekazywany jest na konto Fundacji Mam Marzenie. Ponadto kontynuowaliśmy akcję „Ubierz Marzenia”, w jej ramach możemy oddawać niepotrzebną, niezniszczoną odzież, obuwie i akcesoria dziecięce do salonów stacjonarnych Coccodrillo bądź za pośrednictwem bezpłatnej wysyłki kurierskiej. Każdy 1 kg przekazanych ubrań to 1 zł dla Fundacji Mam Marzenie.

Ponadto, dwukrotnie wzięliśmy udział w pokazie charytatywnym Gwiazdy Dzieciom. Zrealizowaliśmy również drugą edycję akcji „Weekend Pełen Marzeń” na rzecz Marysi z Brenna. Dzięki zakupom zrealizowanym przez klientów w „Weekend Pełen Marzeń” Coccodrillo przekazało na leczenie dziewczynki 52 613 92 zł. Co więcej, w okresie świątecznym zorganizowaliśmy specjalną akcję zakupową „Marzenia pod choinkę”. Od 20 do 24 grudnia 1% z zakupów naszych klientów przekazaliśmy na pomoc podopiecznym Fundacji Mam Marzenie.

Coraz popularniejsza w Polsce jest strona Ubraniadooddania.pl, która za każdy kilogram używanej odzieży w dobrym stanie przeznacza złotówkę na rzecz wybranej fundacji. W ramach akcji „Ubierz marzenia” odzież można oddać również w Waszych sklepach, lub zamówić kuriera przez stronę ubraniadooddania.pl na koszt Coccodrillo i wesprzeć w ten sposób fundację Mam Marzenie. Dlaczego marka zdecydowała się na współpracę właśnie z tą organizacją?

Czujemy odpowiedzialność za całą branżę Fashion, w której działamy. Wiemy, jak wielkim problemem dla światowej gospodarki są wyrzucane ubrania, stad wychodzimy naprzeciw klientom i ułatwiamy im oddanie rzeczy w drugi obieg, a  jednocześnie spełniamy marzenia. Zależy nam, żeby wszystkie dzieci mogły czerpać radość z każdego dnia, rozwijać swoje pasje i nigdy nie przestawały marzyć. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Fundacją Mam Marzenie, która najbardziej potrzebującym maluchom oraz ich rodzicom pozwala, choć na chwilę, zapomnieć o codziennym cierpieniu, wnosząc do ich życia szczyptę radości oraz wolę walki z chorobą.

Od 2018 r. prowadzicie sprzedaż specjalnych toreb papierowych, z których cały dochód przekazujecie fundacji Mam Marzenie. Skąd pomysł na ten sposób pomocy?

Zależało nam na wyeliminowaniu plastikowych toreb, stąd pomysł zastąpienia ich papierowymi, aby nie wylądowały w koszu. Tak narodził się pomysł ich kreatywnego wykorzystania i dodatkowo, jeszcze niesienia pomocy. Dzięki naszym torbom dzieci mogą wycinać, składać, kolorować i przy tym, świetnie się bawić. W ubiegłym roku przygotowaliśmy limitowaną wersje toreb dla małych bohaterów z historyjkami o pomaganiu i spełnianiu dobrych uczynków. W ten sposób chcieliśmy uczcić Dzień Dobrych Uczynków, a także namówić dzieci do spełniania dobrych uczynków przez cały rok. Dodatkowo, co roku na Święta Bożego Narodzenia również przygotowujemy specjalną odsłonę świątecznych toreb. Nie tylko pomagamy chorym dzieciom, ale też rodzicom – w pakowaniu prezentów – wiemy, że to nie lada wyzwanie.

Jak zaangażowani w akcje charytatywne są Wasi klienci?

Za sukces naszych działań charytatywnych odpowiadają przede wszystkim nasi klienci. Cieszymy się, że mobilizujemy ich i tak chętnie włączają się w proponowane przez nas aktywności. Dzięki ich wsparciu mogliśmy spełnić marzenia wielu niesamowitych dzieci. Do tej pory przekazaliśmy 346 256,33 zł, które trafiły do Fundacji Mam Marzenie i jej podopiecznych, a to dopiero początek. Wierzymy, że razem możemy więcej, dlatego ogromnie cieszymy się, że nasi klienci chętnie biorą udział w organizowanych przez nas akcjach.

W jaki sposób wybierane są dzieci, które następnie firma wspiera w swoich akcjach?

Wybór małych bohaterów, których pragnienia możemy spełnić, leży po stronie Fundacji Mam Marzenie. Działania fundacji wspieramy już od 3 lat, dlatego całkowicie ufamy jej wyborom i z radością dołączamy do kolejnych niesamowitych akcji.

Którą z dotychczasowych akcji charytatywnych wspomina Pani najlepiej?

Każda akcja, do której się włączamy jest wyjątkowa i ciężko mi wybrać jedną. Najbardziej cieszy mnie to, że dzięki naszym działaniom jesteśmy w stanie sprawić, iż na dziecięcych twarzach pojawi się uśmiech i będą one miały możliwość cieszyć się życiem i realizować swoje marzenia, tak jak ich rówieśnicy.

Czy możecie uchylić rąbka tajemnicy, jakie kolejne wydarzenia zamierzacie podjąć w najbliższym czasie?

Nasze działania na obecny rok dopiero się formują, jedno jest pewne – nie zamierzamy zwalniać tempa i chcemy pomagać dalej.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Paulina Żaczyk – P.o. Kierownika Marketingu w CDRL SA., w której pracuje od 5 lat. Współpracę z właścicielem marki Coccodrillo rozpoczęła od stanowiska administracyjnego, poznając strukturę i procesy całej organizacji. Z tą wiedzą zasiliła Dział Marketingu, kształtując swoje kompetencje, koordynując akcje promocyjne i realizując strategię komunikacji marketingowej w ponad 250 salonach Coccodrillo w Polsce. Od roku odpowiada za wizerunek marki Coccodrillo. Ważne są dla niej relacje i praca w zespole. Ceni rodzinną atmosferę w firmie o globalnym zasięgu. Esencją jej pracy jest wartościowa komunikacja. Prywatnie miłośniczka zbierania grzybów i psich wędrówek!

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.