Logo

AktualnościTylko w OOH magazine

Z GeneLAS posadziliśmy 2000 drzew | Jacek Wrodarczyk, JAVRO 2

dr Jacek Wrodarczyk

O spłacie długu wobec natury i szeroko zakrojonych działaniach związanych z ekologią: sadzeniu drzew, ratowaniu pszczół czy korzystaniu z biodegradowalnych materiałów mówi dr Jacek Wrodarczyk, współwłaściciel firmy JAVRO 2, producenta kalendarzy i notesów marki GENELA. 

Produkujecie kalendarze, stąd pomysł na akcję CSRową właśnie polegającą na sadzeniu drzew?

Produkujemy kalendarze, ale także notesy, a jak wiadomo podstawą oprócz eleganckiej i indywidualnej okładki jest papier, którego zużywamy spore ilości.

Ważne jest dla nas by był to papier pozyskiwany z legalnych źródeł – o czym zaświadcza certyfikat FSC, jaki posiada nie tylko nasz papier, ale także tektura czy niektóre okleiny używane do produkcji. Jednak korzystając z naturalnych zasobów postanowiliśmy w jakiś sposób realny spłacić zaciągnięty dług. Stąd w pełni naturalnym wydawało nam się włączenie w akcję sadzenia drzew. Żyjemy w czasach, gdzie każdy oddolnie musi inicjować działania proekologiczne, jakkolwiek górnolotnie to zabrzmi, dla dobra planety.

Jakie były główne założenia akcji GeneLAS?

Tu należy wspomnieć najważniejszy aspekt akcji. Wsparcie naszych Klientów. To tak naprawdę Oni zdecydowali o naszym wspólnym sukcesie. Przyjęliśmy prostą zasadę. Za każde 100 sprzedanych kalendarzy książkowych lub 200 ściennych zadeklarowaliśmy posadzenie jednego drzewa. Klienci bardzo entuzjastycznie zareagowali na akcję i stąd nasz wielki sukces.

genelas

Ile drzew zostało posadzonych?

Ponad 2000 drzew! Wynik imponujący. Każdy z Klientów (za pośrednictwem agencji reklamowych) uzyskał oficjalny certyfikat podsumowujący akcję GENELas wraz z ilością posadzonych drzew. Certyfikat w wersji elektronicznej można umieścić na swojej stronie czy mediach społecznościowych. Taka informacja wpływa pozytywnie na postrzeganie Firmy jako świadomej i wspierającej działania proekologiczne.

Jak wyglądał przebieg całej akcji? Czy brali w niej udział wszyscy pracownicy?

Bardzo chcielibyśmy uczestniczyć w tym procesie, ale w sezonie kalendarzowym mamy mnóstwo pracy. Sadzeniem drzew zajmuje się nasz zaufany partner czyli Posadzimy.pl.

Na stronie można śledzić przebieg nasadzeń, ich lokalizację oraz relację zdjęciową z poszczególnych etapów akcji. Razem z Posadzimy.pl współpracują takie marki Allegro czy Santander. Na ten moment znajdujemy się w pierwszej dziesiątce rankingu ilości nasadzeń obok TVN Grupy Discovery i Orange Polska. Całkiem prestiżowe towarzystwo.

W tym roku, oprócz sadzenia drzew, prowadzicie akcję Bee Responsible, w ramach której opiekujecie się pszczołami? Proszę przybliżyć te działania.

Drzewa oczywiście dalej będziemy sadzić w kolejnym sezonie wg prostego przelicznika: 200 sztuk kalendarzy ściennych czy 100 sztuk kalendarzy książkowych z linii notesowej to jedno drzewo. W przypadku kalendarzy z linii podstawowej za każdy zakupiony egzemplarz my deklarujemy adopcję jednej pszczoły. Dlaczego pszczoły są ważne? Proszę sobie wyobrazić, że w samej Europie od zapylania przez te owady zależy ponad 4000 odmian warzyw. Naszym wspólnym celem jest, by udało się zapełnić ul GENELA, który już znajduje się w puszczy Iłżeckiej. Mamy ciche marzenie, by mieć nie jeden, a kilka uli. Uchylę rąbka tajemnicy i powiem, że również wkrótce planujemy podzielić się z Klientami ekologicznym miodem z naszego ula.

genelas

To nie jedyne Wasze działania na polu ekologii i zrównoważonego rozwoju. Macie w ofercie notesy z papieru w 100% z makulatury post-konsumenckiej czy kalendarze i notesy z wkomponowanymi w okładkę nasionami sosny oraz instrukcją sadzenia w komplecie. Proszę przybliżyć tego typu produkty z Waszego portfolio.

Nasze działania w obszarze zrównoważonego rozwoju prowadzimy na wielu płaszczyznach. Tak więc katalog kalendarzy Genela 2023 wydrukowaliśmy na  papierze w pełni biodegradowalnym, bez zbędnych uszlachetnień, których użycie uniemożliwiałoby dalszy recykling. Mówiliśmy już o akcjach GENELas oraz BEE RESPONSIBLE. Trzeci sezon w ofercie będziemy mieli okładki z nasionami sosny (w komplecie z instrukcją sadzenia), które cieszyły się niezwykłą popularnością, dlatego dodaliśmy aż trzy nowe: nasiona niezapominajki, kwiatów polnych – miododajnych oraz jabłka.

Oczywiście wszystkie kalendaria wydrukowaliśmy na papierze FSC, a w ofercie posiadamy bloki notesowe wydrukowane na papierze w 100% z makulatury post-konsumenckiej – również w pełni nadające się do recyklingu.

Jak widać temat traktujemy bardzo serio i nie są to tylko pozorowane działania.

Jakie są Wasze kolejne CSRowe plany?

Mocno promujemy obecnie nasz katalog kalendarzy GENELA 2023, którego premiera zainaugurowała akcję BEE RESPONSIBLE – czyli adopcję pszczół. Będziemy starali się dotrzeć z przekazem o akcji i jej pożytkach do naszych Klientów. To ważne, by jak najwięcej uli udało nam się zapełnić i gwarantuję, że to nie jest nasze ostatnie słowo w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Szczegóły przedstawimy z pewnością na łamach OOH Magazine w stosownym czasie, więc wolę póki co nie zdradzać naszych planów, wszak konkurencja nie śpi, a chcemy utrzymać pozycję lidera działań ekologicznych wśród producentów kalendarzy.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

dr Jacek Wrodarczyk – współwłaściciel rodzinnej firmy JAVRO 2, producenta kalendarzy i notesów marki GENELA. Swoje doświadczenie budował przez 10 lat od podstawowych zadań w każdym obszarze funkcjonowania firmy, by w 2015 r. objąć funkcję Dyrektora Zarządzającego. Jako doktor Nauk Ekonomicznych i absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach wykorzystuje naukę w praktyce, dążąc do rozwoju i optymalizacji funkcjonowania firmy w zarządzaniu produkcją, pozyskiwaniu kontrahentów, rozwoju i budowaniu nowych brandów, aż po budżetowanie. Odpowiedzialny za wdrażanie nowoczesnych rozwiązań i narzędzi wspierających obsługę procesów biznesowych. Prywatnie spełniony tata i mąż, a po pracy od blisko 20 lat zapalony paintballista.