Logo

Event MIX

Browar Bałtów z unikatowym konceptem

W Bałtowie – największym w Polsce kompleksie turystycznym – powstał innowacyjny w skali kraju projekt browaru tematycznego, w którym powstaje rzemieślnicze piwo regionalne Browar Bałtów, łączące niezwykłe historie.

Można ich posłuchać poprzez zamieszczone na etykietach specjalne kody QR. W ofercie firmy jest pięć wariantów napoju i powiązanych z nim historii. Każda z nich opowiada legendę, której konsument może wysłuchać w aplikacji Storytel.

Unikalny w skali koncepcji Browar Bałtów powstał w Bałtowie – w małej miejscowości w województwie świętokrzyskim, gdzie na miejscu znajduje się Bałtowski Kompleks Turystyczny. Twórcami strategii marki jest Piotr Śmigiel, z agencji Pełnia, a za realizację strategii PR odpowiada Karolina Kowalska z keyPR.

– Stwierdziliśmy, że taki kompleks turystyczny w Polsce zasługuje na opowiedzenie swojej historii. W Polsce nie było do tej pory takiej koncepcji. Stąd też narodził się pomysł, w którym chcieliśmy pokazać Bałtów, jego początki, sielski krajobraz, historie, legendy i opowieści mniej znane w innych częściach kraju – Piotr Śmigiel, właściciel agencji Pełnia.

Browar tematyczny to nowe pojęcie w gastronomii o wyjątkowym charakterze. To miejsce które wyrosło z pasji i historii – przekazywanych przez mieszkańców wsi z pokolenia na pokolenie. Tak jest np. w przypadku legendy o Czarciej Stopce, która wyjaśnia, jak w Bałtowie znaleziono pierwszy ślad dinozaura.

– Wspomniane opowiadania przez wieki krążyły z ust do ust. Uznaliśmy, że idealnie będzie je takimi pozostawić, dlatego też stworzyliśmy słuchowiska dostępne w Storytel, które najlepiej oddają urok i charakter wspomnianych przekazów. Dzięki temu zrobiliśmy coś, o czym nikt wcześniej w tej branży nie pomyślał – przedstawiliśmy historię regionu i Bałtowa poprzez smak i głos, czyli formy literackie – wyjaśnia Piotr Śmigiel.

Ten wyjątkowy projekt, we współpracy ze Storytel pokazuje, że każdy temat podjęty indywidualnie potrafi być perełką i czymś, co odróżnia się od innych produktów. Poza strategią marki do projektu powstały jeszcze identyfikacje graficzne etykiet – nawiązujące do konkretnych legend, strona internetowa wraz ze sklepem online, koncepcja komunikacji i produkcja dźwiękowa wcześniej napisanych legend, które dostępne są jako słuchowiska w aplikacji Storytel.


Więcej podobnych treści przeczytasz TUTAJ.