Logo

Tylko w OOH magazineMarketing MIX

Wierzymy w siłę nauki | Katarzyna Laskowska-Miara, dermena®

Katarzyna Laskowska-Miara, Dyrektor sprzedaży i marketingu marki dermena®, opowiada o odkryciu niezwykle ciekawych właściwości molekuły Regen7, o powstaniu marki, sposobach na jej wyróżnienie i skuteczności potwierdzonej badaniami.

Są Państwo jednym z pierwszych producentów szamponów przeciwko wypadaniu włosów – jaka jest historia linii produktowej dermena®?

Wszystko zaczęło się w latach 90-tych, kiedy to chemicy z Politechniki Łódzkiej rozpoczęli prace nad zastosowaniem wybranych soli pirydyniowych jako potencjalnych terapeutyków. Badania prowadzono we współpracy z biochemikami, mikrobiologami oraz klinicystami z Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Doprowadziły one do nieoczekiwanych odkryć o poważnym znaczeniu poznawczym i aplikacyjnym. Okazało się, że wybrane sole 1-metylopirydyniowe wykazują niezwykle ciekawe właściwości. Szczególną uwagę naukowców zwróciło działanie metabolitu witaminy B3 – obecnie znanego jako molekuła Regen7. Substancja znana była od wielu lat, ale jej funkcja terapeutyczna nie była nigdy wcześniej badana. Wytrwałość oraz harmonijna współpraca pomiędzy polskimi naukowcami doprowadziła do poznania mechanizmu działania tego związku, ale również do oceny jego funkcji terapeutycznej w aplikacyjnych badaniach dermatologicznych.

Dermena

Ostatecznie wspólne wysiłki badaczy z Politechniki Łódzkiej i Uniwersytetu Medycznego w Łodzi doprowadziły do powstania firmy PHARMENA oraz opracowania i wprowadzenia na rynek innowacyjnych produktów opartych o molekułę Regen7. Pierwszy produkt marki dermena® – szampon do włosów normalnych, nadmiernie wypadających pojawił się na rynku polskim w styczniu 2003 roku.

Unikalną i najważniejszą cechą molekuły Regen7 jest to, że przyspiesza aktywną fazę wzrostu włosa w mieszku włosowym. Połączenie jej ze starannie dobranymi składnikami najwyższej jakości pozwala nam oferować uznane linie dermokosmetyków dermena®, które od 20 lat są doceniane za swoje właściwości regeneracyjne, odżywcze i ochronne.

Nasza innowacyjność i skuteczność poparta badaniami oraz pozytywnymi opiniami pacjentów sprawiła, że staliśmy się jednym z wiodących producentów specjalistycznych preparatów dermokosmetycznych o działaniu anti-hair loss w Polsce.

Jak na przestrzeni ostatnich lat zmienił się polski konsument i jak Wasza marka odpowiada na jego potrzeby?

Z pewnością rośnie świadomość konsumentów i to na wielu płaszczyznach. Pacjenci nadal głównie zwracają uwagę na to, by produkt był skuteczny, ale coraz częściej pytają także o składy, ekologiczną odpowiedzialność producentów, opakowania i oczywiście o cenę.

W ostatnich latach bardzo wzrosła świadomość dotycząca tematyki wypadania włosów – jeszcze kilka lat temu niewiele osób znało zawód trychologa. Problem wypadania włosów był odbierany jako estetyczny, a nie zdrowotny. Dziś się to dynamicznie zmienia – z jednej strony coraz więcej mówi się, że wypadanie włosów może być skutkiem problemów zdrowotnych, a z drugiej strony Polacy nie chcą już borykać się z taką kwestią, choćby miała jedynie aspekt estetyczny. Pacjenci wiedzą, że nie muszą być skazani na dyskomfort.

dermena

Dziś kategoria produktów przeciw wypadaniu włosów jest mocno nasycona – co robicie, by się wyróżnić? Jakimi materiałami wspierającymi sprzedaż się posługujecie?

Wierzymy w siłę nauki! Naszym claimem jest „Supported by science” i jest to nasz bardzo ważny przekaz. Tak, jak wspomniałam na początku, naszą siłą jest molekuła Regen7, opracowana przez naukowców-chemików z Politechniki Łódzkiej. Od lat mamy pozytywny odzew jeśli chodzi o skuteczność naszego produktu, zarówno od pacjentów, jak i ekspertów od włosów: dermatologów i trychologów. W komunikacji stawiamy na edukację, a także na budowanie rozpoznawalności marki dermena®.

Postawiliście również na nietypowe opakowanie. Dlaczego?

Rzeczywiście, nasz szampon to dermokosmetyk i nawiązaliśmy opakowaniem do stylistyki aptecznej. Wywodzimy się właśnie z segmentu kosmetyków dostępnych w aptekach, dopiero od kilku lat jesteśmy na półkach drogeryjnych.

Kształt butelki szamponu jest naszym znakiem rozpoznawczym, wyróżnia nas i nie ma w nim przypadkowości – jest integralną częścią DNA naszej marki.

Jesteście polską marką z siedzibą w Łodzi. W branży spożywczej produkty polskie cieszą się dużym zaufaniem i przychylnością konsumentów. Jak jest w branży kosmetycznej?

Przez lata zagraniczne kosmetyki cieszyły się ogromnym uznaniem, wręcz estymą, a nasze, rodzime były w cieniu. Sądzę, że miało to związek z poprzednim ustrojem, gdy dostępność zagranicznych marek była bardzo niewielka i wszystko, co „z zachodu” urastało do rangi dobra luksusowego. Gdy międzynarodowe koncerny zaczęły zadomawiać się w naszym kraju, Polki oszalały na punkcie znanych, obcych marek i to zarówno w kosmetykach pielęgnacyjnych, jak i tzw. kolorówce.

Od kilku lat obserwujemy jednak mocny zwrot w kierunku polskich marek – zarówno znanych i lubianych, jak i niszowych, które powstają teraz z dużą intensywnością. Polskie kosmetyki zaczęły też podbijać rynki zagraniczne i to również poprawiło wizerunek rodzimych firm. Klientki zrozumiały, że Polacy umieją tworzyć skuteczne kosmetyki, które nie odbiegają w niczym od ich zachodnich odpowiedników.

Dziś wiele osób wybiera polskie produkty, by wspierać rodzimych producentów i taki patriotyzm zakupowy na pewno jest korzystnym trendem.

dermena

Jakie są największe wyzwania dla Państwa i konkurencji?

Na pewno wciąż będziemy prowadzić działania edukacyjne, a także przełamywać tabu związane z wypadaniem włosów. Wokół tego problemu narosło wiele mitów, jak choćby ten, że pierwszą przyczyną wypadania włosów jest niehigieniczny tryb życia i używki. Oczywiście, należy ich unikać, ale przyczyn wypadania włosów jest bardzo wiele i są one bardzo indywidualne.

Zdrowe, piękne włosy są nie tylko atrybutem kobiet, ale także mężczyzn, dlatego walkę o swoje zdrowie oraz dobre samopoczucie podejmują wszyscy. I panie, i panowie zaczynają badać przyczyny swoich problemów – chcemy, by takich osób było jak najwięcej. Działamy, by zmienić podejście, które jeszcze dziś się spotyka: „Moje włosy wypadają, tak już mają, raczej nic się z tym nie da zrobić”. Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje, że nie musi tak być.

Jakie są plany na przyszłość? W którą stronę marka Dermena będzie się rozwijać?

Konsekwentnie stawiamy na naukowe podejście, a także koncentrujemy się na holistycznym podejściu do pielęgnacji włosów. Jako firma biotechnologiczna chcemy dbać o dobro pacjentów i dlatego rozwijamy portfolio, by w sposób specjalistyczny zaspakajać ich potrzeby. Tworzymy produkty o szerokim działaniu, które mają nie tylko zatrzymać wypadanie włosów, ale też wzmocnić je i pielęgnować. Rozwijamy także portfolio o linie do twarzy: np. peelingi kwasowe, kremy wyciszające. Mamy wieloletnie doświadczenie w dermokosmetykach i chcemy to wykorzystać.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Katarzyna Laskowska-Miara – Dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie PHARMENA SA, z którą związana jest od ponad dwóch lat. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży beauty w zakresie zarządzania poprzez wskaźniki biznesowe, efektywnych metod sprzedaży, zarządzania kluczowymi klientami i kierowania dystrybutorami farmaceutycznymi i tradycyjnymi w Polsce.