TheOne Group jest polską, rodzinną firmą, której korzenie sięgają 1996 r. 2022 był rokiem perturbacji i zmian w zachowaniu się rynku w fazie POST-COVID i przy wojnie na Ukrainie. Był to też rok rewizji naszego biznesu pod kątem efektywności i zyskowności. Dzięki innowacjom, takie jak maski FFP2 zwiększyliśmy sprzedaż o ok. 30% vs 2021. Jeśli skompensujemy ten wzrost o inflację, bezwzględny wzrost wyniósł ok.15% vs 2021. Zrewidowaliśmy politykę cenową, zdecydowaliśmy się zwiększyć inwestycje w marketing, szczególnie w zakresie strategii biznesowej, rozwoju produktów i nowych technologii.
W 2023 roku koncentrujemy się na naszym największym atucie – produkcji własnej w Polsce. Obok tego, postanowiliśmy rozwijać portfolio poprzez współpracę z Grupą Inwestycyjną SOLO, francuskim producentem tekstyliów. Jesteśmy dystrybutorem jednej z największych marek odzieży użytkowej – SOL’S, a sprzedaż tych produktów prowadzimy przez webshop www.b2b.theonegroup.pl.
Inwestycje w e-commerce są naszym priorytetem. Co więcej, dla oferowanych przez nas produktów SOL’S świadczymy usługę znakowania.
Ponadto, wprowadziliśmy wersję bluzo-worka z kapturem 2w1 QUIKFLIP Basic w niższej ofercie cenowej. Było to możliwe dzięki produkcji w Polsce. Inflacja ma wpływ na ceny naszych produktów. TheOneGroup stanął przed koniecznością zmiany cen w odpowiedzi na wzrost kosztów w każdym obszarze działalności. Jednak nasza polityka cenowa nie oznacza wzrostu wszystkich pozycji. Dla wybranych, takich jak np. niektóre modele chust wielofunkcyjnych mamy najlepszą ofertę na rynku. Z drugiej strony, rozszerzamy działalność na nowych rynkach.
W TheOneGroup pozyskaliśmy osoby z doświadczeniem i wiedzą w zakresie marketingu i sprzedaży w firmach lokalnych i międzynarodowych. Ich spojrzenie na firmę pozwala zmienić sposób prowadzenia biznesu na bardziej zorientowany na klienta i skupiony na efektywności i jakości usług. TheOneGroup stawia na gwarancję efektywnego i rzetelnego biznesu, ale także promowania wellbeing wśród pracowników.
Stąd m.in. wprowadziliśmy nowy model obsługi rynku, aby maksymalnie wykorzystać kompetencje poszczególnych członków zespołu. Co więcej, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie hybrydowego lub zdalnego trybu pracy.
Nadchodzący rok jest wciąż wielką tajemnicą. Dlatego chcemy dostosować naszą ofertę i sposób prowadzenia biznesu do TOP 4 trendów:
TREND 1 – Przesyt informacjami w digital
Internauci szukają wiarygodnych informacji. TheOneGroup stawia na dwa filary komunikacji: w kierunku budowania wartościowych treści, przydatnych dla partnerów B2B oraz w kierunku tworzenia możliwości kontaktu użytkownika z marką. Tekstylia i gadżety reklamowe to doskonały sposób na skuteczną, a także dyskretną reklamę. Przedmioty z logo i hasłem reklamowym budują długotrwałą relację z marką.
TREND 2 – EKO odpowiedzialność
Minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko to ważne czynniki, brane pod uwagę w decyzjach zakupowych. TheOneGroup oferuje produkty wykonane z bawełny organicznej i poliestru r-PET. Dlaczego bawełna organiczna jest tak istotna dla środowiska naturalnego?
Jej uprawa jest pozbawiona środków chemicznych czy sztucznych nawozów i wiąże się ze zmniejszeniem emisji CO2 o 45% oraz zużycia wody aż o 87%. Z kolei materiał r-PET powstaje z powtórnego przetworzenia plastikowych butelek. Pozwala to na ograniczenie ilości odpadów, a także oznacza obniżenie emisji CO2 o 75% w porównaniu do produkcji tradycyjnego poliestru.
Posiadane przez nas certyfikaty (m.in. ecovadis, amfori) potwierdzają, że tekstylia są produkowane zgodnie z ich normami. Dotyczą one m.in. zużycia wody, energii, stosowania ekologicznych farb do druku sublimacyjnego.
TREND 3 – Nowe technologie i rozwój
E-commerce będzie rozwijać się z dynamiką min. 12% rok do roku. Dziś pytanie jakie powinniśmy sobie zadawać, nie powinno brzmieć czy inwestować w budowę webshopu i dokonywać zakupów online, tylko jak sprawić, aby webshop był odpowiednio spozycjonowany i prowadzony, aby maksymalizować korzyści dla obu stron transakcji z rozwoju tego segmentu rynku.
Drugim kierunkiem inwestycji powinien być rozwój w kierunku poprawy efektywności procesów biznesowych oraz optymalizacji działań marketingowych i sprzedażowych. W tym obszarze TheOneGroup przygotowuje ciekawą propozycję współpracy ukierunkowaną na podnoszenie kompetencji zespołów naszych partnerów. Mowa tu o szkoleniach online pod kątem rozwoju sprzedaży naszych produktów i usług na rynku B2B.
TREND 4 – Gwarancja najwyższej jakości na czas
Dynamika podejmowanych decyzji i napięte harmonogramy sprawiają, że ważne są efektywność i terminowość realizacji zamówień. To jeden z priorytetów TheOneGroup.
Karolina Przygońska – Dyrektor Komercyjna, TheOneGroup
Ostatni numer OOH magazine można przeczytać TUTAJ.
Więcej o gadżetach znajdziesz TUTAJ.