Logo

Gadżety reklamowe

Hiszpański rynek artykułów promocyjnych | Emilio Estellés-Zanón, AIMFAP

O hiszpańskim rynku artykułów promocyjnych i organizacji AIMFAP rozmawiamy z Emilio Estellés-Zanón, presidente tej organizacji.

i

Jak obecnie wygląda hiszpański rynek artykułów promocyjnych?

Rynek produktów promocyjnych w Hiszpanii jest teraz w pełni ożywiony i osiąga lepsze wyniki niż przed pandemią. Tendencje są naprawdę dobre, a popyt rynkowy utrzymuje się na stałym poziomie w ciągu roku, można zauważyć także delikatne wzrosty. Liczę na to, że w momencie podsumowania 2023 roku będziemy mogli z czystym sumieniem powiedzieć, że był to bardzo dobry rok dla produktów promocyjnych.

Które produkty są Twoim zdaniem najpopularniejsze?

Dzisiaj, oprócz tradycyjnych produktów promocyjnych dla poszczególnych branż, mamy wiele festiwali muzycznych, imprez sportowych, koncertów, wydarzeń plenerowych itp., które wymagają wielu produktów promocyjnych, a w wielu przypadkach produktów pokrewnych dla tego typu imprez. Nadal popularne są: smycze, T- shirty, kubki, opaski na rękę, itp. Ale jednocześnie wiele firm koncentruje się na długopisach, produktach do napojów i torbach na zakupy, na które popyt również stale rośnie.

Jak ważna jest dla Ciebie organizacja Aimfap, jakie firmy zrzesza i dlaczego została powołana?

AIMFAP skupia wszystkich dostawców artykułów promocyjnych (hurtowników, importerów i producentów). AIMFAP ma ponad 110 członków stowarzyszonych i został założony w 1999 roku. Od tego czasu dostarcza swoim współpracownikom informacji o sektorze promocyjnym, współorganizuje hiszpańskie targi PROMOGIFT, organizuje Road Show w głównych miastach Hiszpanii i pomaga współpracownikom w ekspansji ich działalności na poziomie międzynarodowym.

AIMFAP

Jak wyglądają Wasze Road Show?

Nasze Road Show ma zawsze spójny wizerunek i dokładnie tak samo w każdym mieście wszystko jest zorganizowane. Układ stoisk jest tak zaaranżowany, że każdy zwiedzający musi przejść obok każdego wystawcy. Produkty poukładane są na stołach, na których firmy prezentują główne produkty, które chcą promować. Każda firma ma swój roll-up, katalogi oraz próbki dla potencjalnych klientów. Wstęp na wydarzenie jest dostępny tylko dla dystrybutorów, nigdy dla klientów końcowych.

Jak myślisz, w którą stronę pójdzie hiszpański rynek artykułów promocyjnych?

Hiszpański rynek produktów promocyjnych skupi się na produktach przyjaznych dla środowiska, z bardziej zrównoważonych i pochodzących z recyklingu materiałów. Te produkty będą świetnie sprawdzały się podczas wszelkiego rodzaju wydarzeń.

W każdym razie z dnia na dzień granice znikają, a tendencje w Hiszpanii są takie same jak w wielu innych krajach UE.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Emilio Estellés-Zanón, Presidente, Stowarzyszenie Importerów i Producentów Artykułów Reklamowych AIMFAP


Więcej materiałów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.