Logo

Gadżety reklamowe

Eksperci w doradzaniu | Gabriela Jędruch, Fabryka Magika

O tym jaki powinien być upominek reklamowy, o aktualnych trendach i sposobach na wzmocnienie więzi z klientem opowiada Gabriela Jędruch, Fabryka Magika.

Jak sami o sobie mówicie jesteście ekspertami w doradzaniu. W czym konkretnie wspieracie swoich klientów?

Wykorzystując naszą wiedzę i doświadczenie, które budowaliśmy przez ostatnie 15 lat staramy się kompleksowo i profesjonalnie poznać prawdziwe cele biznesowe naszego klienta i dopasować do nich materiały reklamowe. Innymi słowy, można powiedzieć, że wspieramy ich w rozwoju działalności na wielu płaszczyznach – budowaniu relacji z kontrahentami, docieraniu do nowych odbiorców i potencjalnych klientów czy budowaniu konkurencyjności na rynku pracy, stając się atrakcyjnym miejscem dla pracowników.

Jaki powinien być upominek reklamowy, aby sprawił radość współpracownikowi, kontrahentowi czy partnerowi biznesowemu?

W pierwszej kolejności warto zaznaczyć, że według nas nie istnieje upominek uniwersalny – odpowiedni dla każdego. W każdym przypadku dbamy o to, aby upominek był dopasowany do docelowej grupy odbiorców oraz charakteru działalności, w której porusza się nasz klient. Patrzymy również poprzez pryzmat miejsca i momentu, w którym klient zamierza go wręczyć. Naszym zdaniem, to właśnie personalizacja i dbałość o dopasowanie sprawiają, że upominek wywołuje uśmiech na twarzy osoby, która go otrzymuje.

Gdybyś miała wymienić pięć sposobów na wzmocnienie relacji z klientem?

Na przestrzeni czasu oraz różnych doświadczeń, poznaliśmy i wypracowaliśmy zdecydowanie więcej niż pięć sposobów na budowanie, wzmocnienie i utrzymanie przyjaznej relacji z klientem. Jeżeli jednak mielibyśmy przedstawić te sposoby, na które wywieramy najwięcej nacisku, to przede wszystkim byłaby to otwartość, ponieważ to właśnie ona pozwala nam stać się dla klienta wsparciem i pomocą – można powiedzieć, że nawet pewnego rodzaju przyjacielem. Drugi w kolejności sposób to kreatywność – w każdym przypadku staramy się być wulkanami pomysłowości, a nie sztywnymi sprzedawcami tych samych gadżetów w kółko. Kolejny istotny czynnik to terminowość. Warto tutaj zaznaczyć, że nie boimy się wyzwań – nawet w najtrudniejszych przypadkach walczymy do końca. Praktycznie nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Czwarty sposób to budowanie własnego zespołu z odpowiednich osób – takich, które posiadają pasję i wiele energii.

Naszą zaletą jest to, że lubimy swoją pracę, a jak wiadomo, otoczenie odczuwa pozytywną energię i staje się jej częścią. Niemniej istotnym sposobem, jest dbanie o kontakt bezpośredni z klientem. Zdecydowanie łatwiej i efektywniej przebiega nasza praca, jeśli mamy możliwość spotkania na żywo i bezpośredniego poznania tej osoby. W tym kontekście, wiele ułatwia także nasz event EKG Reklamy – ponieważ jest on kolejną okazją do spotkania i wymiany zdań z ludźmi, których tak bardzo lubimy.

Tych sposobów moglibyśmy wymienić jeszcze więcej, jednak te powyższe stanowią według nas najważniejszą podstawę do nawiązania niepowtarzalnych więzi z klientami.

FABRYKA MAGIKA

Jakie są tegoroczne trendy w gadżetach reklamowych i gdzie według Was najlepiej ich poszukiwać?

Tak jak wspominaliśmy, zawsze chcemy naszym klientom zapewnić kompleksową pomoc, staramy się być ciągle na bieżąco z panującymi obecnie trendami. W tym celu odwiedzamy wiele branżowych wydarzeń w Polsce, takich jak PROMO SHOW czy Festiwal Marketingu w Polsce oraz wiele innych w Europie, a nawet Azji. Za pośrednictwem tych wydarzeń zaobserwowaliśmy, że obecny TOP to przede wszystkim materiały elektroniczne – powerbanki (zwykłe, indukcyjne, podświetlane), głośniki przenośne, samochodowe uchwyty z indukcją czy niezawodne pendrive (ciekawą alternatywą w tym przypadku, jest możliwość wykonania ich w indywidualnym kształcie). Drugim trendem, zyskującym coraz bardziej na popularności, a poniekąd powiązanym również z elektroniką, jest ekologia. Jako przykład możemy mówić zarówno o ekologicznych powerbankach (wykonanych z pszenicy), odzieży (bawełna organiczna) jak i materiałach biurowych (notesy wykonane z trawy, kamienia czy wieczne ołówki).

Zdecydowanym trendem są również zdobienia full kolor, które możemy wykonywać na coraz większej ilości materiałów. W tym zakresie przoduje zwłaszcza sublimacja, dająca możliwość zdobienia produktu od brzegu do brzegu, na dowolną ilość kolorów – możemy zatem ozdobić wybrany przedmiot nawet zdjęciem. Plusem tej technologii jest również jej cena. Już przy niewielkich nakładach materiały ozdobione tzw. full printem są w przystępnych cenach. Wcześniej było to bardzo kosztowne, gdy do nadruków wykorzystywany był np. sitodruk.

Kierunek, który z roku na rok przybiera na znaczeniu, jest również sam sposób dostawy. Wiele firm ceduje na nas dostawy bezpośrednie do swoich pracowników jak i również magazynowanie dzięki czemu towar dostępny jest na tzw. wywołanie kolejnego dnia.

W tym roku stworzyliśmy nasz autorski soft do tego typu rozwiązań, co w połączeniu z przestrzenią magazynową i własną drukarnią znacznie ułatwia życie naszym klientom. Jego oficjalna prezentacja odbędzie się na EKG Reklamy.

FABRYKA MAGIKA

Kładziecie spory nacisk na spotkania na żywo, nawiązywanie relacji oraz na poszukiwanie nowości branżowych. Jesteście organizatorem EKG Reklamy, cyklicznego spotkania dla marketingowców. Co daje udział w tym wydarzeniu?

O pozytywnych efektach organizowania własnego wydarzenia można mówić bardzo długo. To już kolejna, piąta edycja EKG Reklamy, która za każdym razem uczy nas czegoś nowego. W tym roku postawiliśmy oczywiście na swoje rodzime miasto Kraków (22 września) oraz na piękną stolicę Warszawę (29 września). Mamy nadzieję w ten sposób umożliwić udział w tym wydarzeniu także nowym osobom. Wydarzenie to jest świetną okazją do poszerzenia swojej wiedzy w zakresie branży reklamowej nie tylko dla gości, ale również dla nas. Chcemy, aby uczestnicy czuli się dobrze i wiedzieli, że są dla nas ważni. Jest to kolejna szansa na spotkanie i spędzenie z nimi odrobiny więcej czasu na rozmowie – a więc poznaniu się bliżej i przeniesieniu relacji na wyższy, jeszcze bardziej przyjazny poziom. Uwielbiamy to.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Gabriela Jędruch Fabryki Magika

Gabriela Jędruch
Urodzona w latach 90. w Krakowie. Ukończyła studia magisterskie na Akademii Ignatianum na kierunku Administracja i Polityka Publiczna, ze specjalizacją: Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Prywatnie pasjonatka motoryzacji i mediów społecznościowych. Zafascynowana gadżetami reklamowymi. Zawodowo zajmuje stanowisko Specjalisty ds. Rozwoju Biznesu w Fabryce Magika, dzięki czemu może realizować swoje zainteresowania.

 


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.