–
Szybki, wielokierunkowy rozwój naszej firmy samoistnie przyczynił się do wyodrębnienia specjalistycznych zespołów. I tak powstała Grupa HOLO, łącząca cztery firmy o różnych, wzajemnie uzupełniających się kompetencjach: HOLO Events, Iskry Digital, Picture Perfect i Warren and Sons, której core business’em są POSM.
Z uwagi na to, że podczas mojej 15-letniej kariery w branży reklamowej znaczną część czasu poświęciłem na szeroko rozumianą tematykę POSM, moim obecnym zadaniem, na stanowisku Chief Operating Officer w spółce Warren’s, jest rozwój firmy i wyniesienie materiałów POS na wyższy poziom. Jako osoba, która pasjonuje się technologią, designem i wzornictwem przemysłowym, jestem zafascynowany możliwościami, jakie te dziedziny oferują w tworzeniu innowacyjnych i estetycznie atrakcyjnych nośników. A ponieważ wierzę w słowa Briana Tracy, że współpraca i dzielenie się wiedzą są kluczowymi czynnikami sukcesu w biznesie, bardzo chętnie zdradzę kilka najważniejszych aspektów związanych z kreacją, designem i produkcją skutecznych materiałów POS.
Istnieje kilka ważnych powodów, dla których warto wybrać doświadczonego producenta materiałów POS.
● Jakość produktów
Po pierwsze, w naszej branży liczy się jakość. Doświadczony producent ma wiedzę i umiejętności potrzebne do tworzenia wysokiej jakości materiałów POS, dzięki czemu może zapewnić doskonałe wykonanie, trwałość i estetykę. Wszystko to, co jest kluczowe dla skutecznej promocji w punkcie sprzedaży.
● Ekspercka wiedza
Obserwując rynek przez tyle lat, zdążyłem się przekonać, jak dużą wiedzę na temat różnych rodzajów materiałów, technik druku, kolorów, wzornictwa i sposobów prezentacji mają doświadczeni producenci. Dzięki temu mogą profesjonalnie i odpowiedzialnie doradzać klientom w wyborze najlepszych rozwiązań i dostosowywać je do ich indywidualnych potrzeb oraz celów biznesowych.
● Personalizacja i elastyczność
Personalizacja stała się wiodącym trendem również w branży POSM. Kluczem do sukcesu jest już nie tylko szeroki zakres opcji personalizacji, takich jak rozmiar, kształt, kolory i wzory, ale przede wszystkim dostosowanie projektu do przekazu kampanii promocyjnych, DNA marki i założeń kreatywnych kampanii 360. Dziś masowa produkcja nie wyklucza już indywidualizacji oferty.
● Terminowość i niezawodność
Dobra organizacja pracy to kolejny istotny aspekt w naszej branży. Z moich obserwacji wynika, że wszyscy najlepsi producenci mają dobrze zaplanowane procesy produkcyjne, dzięki czemu mogą zagwarantować terminową realizację zamówienia. Ich kontrola jakości zapewnia, że klient otrzyma dokładnie to, czego oczekuje.
● Długoterminowe partnerstwo
Każdy z nas wie, że relacje są istotne w każdym aspekcie naszego życia. Nie inaczej jest w przypadku branży POSM – warto wybrać doświadczonego producenta, z którym zbuduje się długoterminowe partnerstwo biznesowe. Tworzenie trwałych więzi i budowanie wieloletniej współpracy pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania klienta.
● Innowacje i trendy
Szybko zmieniające się trendy to już stały element środowiska biznesowego tej branży, dlatego dobry producent powinien być na bieżąco z najnowszymi innowacjami na rynku. Aby wyróżnić się na tle konkurencji i zwrócić uwagę klientów, musimy stale dostarczać nowatorskie rozwiązania i pomysły.
● Globalne działania
Z mojego doświadczenia wynika, że zdecydowanie warto wybrać taką firmę, która potrafi działać globalnie. Warren’s, poza własnym parkiem maszynowym i liniami produkcyjnymi, może pochwalić się także imponującym portfolio dostawców na całym świecie. Jest to szczególnie istotne przy realizacjach międzynarodowych, bo pozwala nam na znaczną optymalizację kosztów logistyki oraz instalacji.
Nie da się ukryć, że wybór doświadczonego producenta materiałów POS będzie wpływał na efektywność działań marketingowych i promocyjnych, dlatego warto zainwestować czas i wysiłek w znalezienie takiego partnera, który spełni wszystkie oczekiwania klienta i pomoże mu osiągnąć zamierzone cele.
Niewątpliwie największą zaletą materiałów POS jest możliwość dotarcia do konsumenta, przyciągnięcia jego uwagi zachęcenia do zakupu tu i teraz. Umieszczenie nośnika reklamowego zarówno wewnątrz sklepu, jak i w dowolnym miejscu poza nim, pozwala nam w atrakcyjny sposób zachęcić go do zakupu promowanych przez nas produktów. Dzięki takiemu bezpośredniemu kontaktowi z marką, klienci szybciej ją zapamiętują i przywiązują się do niej, a ostatecznie – sięgają po nią podczas zakupów.
Po wyborze doświadczonego producenta warto zastanowić się nad tym, jak zdefiniować skuteczny POSM, aby pełnił swoją rolę w budowaniu pozytywnego wizerunku marki i przyciąganiu uwagi klientów.
Wizja projektu roztaczana przed klientem działa bardzo silnie na wyobraźnię – to także duża pokusa do nadużyć. Ważne, by fotorealistyczne wizualizacje były 1:1 przekładalne na rzeczywistość. Współpraca doświadczonych inżynierów z designerami 3D pozwala na to, by już na etapie wymyślania koncepcji, tworzenia prototypów, animacji architektury czy makiet, nasze projekty oddawały możliwości produkcyjne. Przekładamy piękną wizję w rzeczywiste materiały POS, a nasi klienci wiedzą, że dostaną to, co zostało im obiecane.
Nie mam wątpliwości co do tego, że aby nośnik reklamowy spełniał swoje zadanie i przyciągał uwagę konsumentów, musi być dla nich atrakcyjny wizualnie. POSM powinien być spójny z identyfikacją wizualną danej marki, dla której był wyprodukowany. Estetyka to jednak nie wszystko – równie istotne są materiały, z jakich został wykonany. Najlepsze gatunkowo surowce zapewniają trwałość i stabilność, a także są potwierdzeniem wysokiej jakości marki. Wieloletnie doświadczenie pozwala producentom wypracować wyjątkowy model tworzenia produktów unikatowych, o charakterze premium. To właśnie dlatego do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, wykorzystując idealnie dopasowane materiały oraz formę samego display’a. Nasza elastyczność pozwala nam realizować nie tylko zlecenia wielowolumenowe, na które nastawiona jest większość polskich producentów, ale też unikatowe jednostkowe produkcje. Jesteśmy firmą, która podejmie się każdego wyzwania.
Nowe technologie coraz odważniej wchodzą do naszego życia – nie inaczej jest w przypadku branży POSM. W Warren’s także idziemy z duchem czasu, proponując naszym klientom nowatorskie, kreatywne rozwiązania, które przyciągają liczne grono odbiorców. Nie tylko korzystamy z najnowszych technologii, ale też stawiamy na mocną personalizację produktów. Wielokrotnie udowodniliśmy, że nasze realizacje wykraczają poza standardowe formy komunikacji z klientem. Łącząc pionierskie podejście do projektowania z kompetencjami produkcyjnymi, stworzyliśmy dobrze znany już na rynku alkoholowym whisky vaporizer. Urządzenie przyciągało uwagę swoim nietuzinkowym wyglądem i pozwalało wykorzystać zmysł węchu podczas wyboru wariantu whisky. Vaporizer działał poprzez rozpylanie zapachu, który w pełni oddawał aromat whisky.
Szeroki wachlarz dostępnych rozwiązań i rodzajów materiałów POS sprawia, że mogą być one zaimplementowane jako nośnik reklamowy także w mniejszych miejscach sprzedaży lub przy ograniczonych budżetach reklamowych. Dobry specjalista dobierze takie rozwiązania, które będą jednocześnie skuteczne i zoptymalizowane, niezależnie od dostępnych środków. Nie od dziś wiadomo, że oszczędność lub inne ograniczenia najlepiej napędzają innowacyjność.
● Skuteczność potwierdzona nagrodami
Dobre materiały POS przyciągają uwagę nie tylko konsumentów, ale także największych ekspertów w marketingu. Przyznawane przez nich nagrody w konkursach branżowych świadczą o najwyższej jakości nagradzanych POSM. Tym bardziej jesteśmy dumni, że w ciągu ostatnich lat zdobyliśmy aż 14 nagród w najistotniejszym konkursie „POS STARS”, wyłaniającym najlepsze display’e reklamowe na rynku, w tym nagrodę Grand Prix. To najlepszy dowód na nasz profesjonalizm, wyjątkowe zaangażowanie oraz skuteczność w pracy z markami.
● Jesteśmy na całym świecie
Nasze wieloletnie doświadczenia w pracy z topowymi markami na polskim rynku, innowacyjne technologie, które stosujemy, a także twórcze podejście do procesu projektowania POSM zaowocowały kontraktami zagranicznymi. Stworzone przez nas materiały między innymi dla marki TCL już od kilku lat można zobaczyć na rynkach europejskich, w takich krajach jak Hiszpania, Włochy, Francja czy Niemcy, a niedawno rozpoczęliśmy współpracę z chińską marką Xiaomi. Cieszymy się, że kolejne tak duże marki obdarzyły nas zaufaniem.
● Outside the box
W Warren’s wierzymy, że jedynym, co może ograniczać nas i naszych klientów, jest wyobraźnia.
Glorifier jako kula śnieżna dla G.H. Mumm ICE Xtra? Nie ma sprawy! Stworzyliśmy ekspozytor, by podbić „ice’owość” produktu klienta.
Mobilna platforma barmańska Beefeater, ekspozycje oparte o doświadczanie produktu w czasie rzeczywistym czy POSM zrealizowane z materiałów z recyklingu – to tylko kilka najnowszych przykładów tak wymagających przedsięwzięć.
Moim celem w Warren’s jest zmiana sposobu myślenia o branży POSM poprzez rewolucyjne rozwiązania technologiczne i innowacyjny design po to, by sprostać zmieniającym się potrzebom klientów i rynku. Dążymy do tworzenia zrównoważonych rozwiązań, które integrują estetykę, jakość oraz funkcjonalność, pomagają budować silny wizerunek marki, przyciągają uwagę klientów i są produkowane w najwyższych standardach ekologicznych.
Jednak wszystko to, co napisałem, nie byłoby możliwe, gdyby nie ludzie tworzący firmę Warren and Sons, którzy wnoszą do niej jakość tworzenia relacji z klientem, umiejętności kreowania projektów w idei SKY IS THE LIMIT oraz wyjątkową energię. Dzięki temu nie ma dla nas rzeczy niemożliwych w dziedzinie POSM.
—
Adam Góra
Dyrektor operacyjny w Warren and Sons w grupie HOLO. Odpowiada za tworzenie i wdrażanie strategii rozwoju, zarządza i koordynuje działalność firmy, osobiście nadzoruje projekty dla kluczowych klientów. Wcześniej w HOLO zajmował stanowisko Development Director. Jego pasją jest design, wzornictwo przemysłowe i architektura.
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.
Firma bierze udział także rok rocznie w Konkursie POS STARS